11230

DESCRIBE AN ENGLISH JOURNALIST’S IMPRESSIONS OF TRAVELLING THROUGH THEVAST SPASES OF RUSSIA, CHINA AND MONGOLIA

Сочинение

Иностранные языки, филология и лингвистика

DESCRIBE AN ENGLISH JOURNALISTS IMPRESSIONS OF TRAVELLING THROUGH THEVAST SPASES OF RUSSIA CHINA AND MONGOLIA. Its no wonder that trains are a literary genre all on their own. Writers from Graham Green to Agatha Christie realized that there is nothing quite like curtain sleeping compartments quicken the narrative pulse. To board the train that crosses countries and continents is to feel that anything might happened. From the first days of a journey on board a TransSiberian Expr...

Английский

2013-04-05

23.5 KB

6 чел.

DESCRIBE AN ENGLISH JOURNALIST’S IMPRESSIONS OF TRAVELLING THROUGH THEVAST SPASES OF RUSSIA, CHINA AND MONGOLIA.

It’s no wonder that trains are a literary genre all on their own. Writers from Graham Green to Agatha Christie realized that there is nothing quite like curtain sleeping compartments quicken the narrative pulse. To board the train that crosses countries and continents is to feel that anything might happened.

From the first days of a journey on board a Trans-Siberian Express the journalist was fascinated by the changing countryside, by his first compartment which had the air of a slightly down-at-heel gentlemen’s club. The scale of the Trans-Siberian, the largest and the longest of rail journeys, it difficult to comprehend.

Food in the dining car was adequate, if uninspired. But the best food was to be found at the stations where the train made scheduled stops.

The towns they passed, indistinguishable from one another, were a blur of smoking chimneys and grey apartment block. They rattled across wide rivers and climbed into the Urals. But the very ease of the journey began to betray the journalist. He read, slept, ate and beginning to forget who he was.

Then they crossed into Mongolia. For miles they saw nothing, then 2 or 3 yurts, a herb of horses grazing in a water meadows, a woman tending a flock of black goats.

In the Gobi desert the grass grew sparser, the red soil blew away in the wind and the track ran as straight as a drown line. Like Mongolia, Chine offered them a timeless landscape. But in China everything was man-made, every tree a planted one, every inch of land cultivated. At Peking they came to a half and emerged blinking into the real word again. For all the enticements of China the journalist was said to leave the train. For a week it had been home, secure and familiar.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

9168. Методы организации учебной деятельности 117.05 KB
  Методы организации учебной деятельности Под методами осуществления целостного педагогического процесса следует понимать способы профессионального взаимодействия педагога и учащихся с целью решения образовательно-воспитательных задач. В.А. Онищук за...
9169. Методы, приемы и средства педагогического воздействия на личность 22.21 KB
  Методы, приемы и средства педагогического воздействия на личность знать: основные методы, приемы и средства педагогического воздействия на личность, условия их применения. уметь: классифицировать методы воспитания. Методы воспитания Методы восп...
9170. Методы, приемы, средства управления образовательными системами 156.5 KB
  Методы, приемы, средства управления образовательными системами Научное управление системой образования Методы, приемы, средства управления образовательными системами знать: методы, приемы и средства управления образовательными системами уметь...
9171. Мышление и интеллект Определение мышления 22.33 KB
  Мышление и интеллект Определение мышления. Мышление - это социально обусловленный, неразрывно связанный с речью познавательный психический процесс, характеризующийся обобщенным и опосредствованным отражением связей и отношений между...
9172. Основные категории педагогики 26.34 KB
  Основные категории педагогики. Любое теоретическое построение требует четкого разграничения между обыденными представлениями и научными знаниями. В обыденной речи воплощается повседневная практика воспитания и обучения. Научные понятия передают педа...
9173. Особенности педагогической профессии 14.85 KB
  Особенности педагогической профессии Принадлежность человека к той или иной профессии проявляется в особенностях его деятельности и образе мышления. По классификации, предложенной Е.А. Климовым, педагогическая профессия относится к группе профессий,...
9174. Ощущения. Виды и закономерности ощущений 24.57 KB
  Ощущения Содержание Понятие ощущение Виды ощущений: экстероцептивные, проприоцептивные, интероцептивные Закономерности ощущений: пороги, адаптация, взаимодействие, синестезия. Требование: уметь классифицировать виды ощущений...
9175. Память и ее характеристики 20.4 KB
  Память и ее характеристики Определение памяти. Память- это процессы организации и сохранения прошлого опыта, делающие возможным его повторное использование в деятельности или возвращение в сферу сознания. Память связывает прошлое субъекта...
9176. Принципы управления образовательными системами 16.74 KB
  Принципы управления образовательными системами Принципы управления - это основополагающие, фундаментальные правила, которые должны соблюдаться при осуществлении управления, обеспечивать достижение заданных целей. П.И. Пидкасистый -сочетание коллегиал...