11233

TALK ABOUT THE MAIN IDEAS AND CHARACTERS OF THE BOOK YOU’VE READ AND DISCUSSED IN CLASS

Сочинение

Иностранные языки, филология и лингвистика

TALK ABOUT THE MAIN IDEAS AND CHARACTERS OF THE BOOK YOUVE READ AND DISCUSSED IN CLASS. Oscar Wilde was an Irish playwright poet and author of numerous stories and one novel. Known for his biting wit he became one of the most successful playwrights of the late Victorian era in London and one of the greatest celebrities of his day. Wilde suffered a dramatic downfall and was imprisoned for two years; after Wilde was released from prison he set sail for Dieppe by the night ferry. He nev...

Английский

2013-04-05

24.5 KB

1 чел.

TALK ABOUT THE MAIN IDEAS AND CHARACTERS OF THE BOOK YOU’VE READ AND DISCUSSED IN CLASS.

Oscar Wilde was an Irish playwright, poet and author of numerous stories and one novel. Known for his biting wit, he became one of the most successful playwrights of the late Victorian era in London, and one of the greatest celebrities of his day. Wilde suffered a dramatic downfall and was imprisoned for two years; after Wilde was released from prison he set sail for Dieppe by the night ferry. He never returned to Ireland or Britain. His main works: The Picture of Dorian Grey and two volumes of fairy tales – The Happy Prince and Other Tales and The House of Pomegranates, which are renown all over the world.

We have read and discussed Oscar Wilde’s fairy tales in class. All the stories are very real and dramatic. In the characters of his fairy tales we can see the reflection of all human positive and negative features. Oscar Wild showed us human’s selfishness, pride, self-love, fury, envy, but also clear relationships, true love, faith and friendship.

In the end of all the stories justice triumph over evil and harm and everyone gets his comeuppance (получать по заслугам).

For example The Devoted Friends:

Hans is gardener, the devoted friend of a rich miller. On the basis of this friendship, the miller helps himself to flowers from Hans’ garden, and promises to give Hans an old broken wheelbarrow, to replace one that Hans was forced to sell so that could buy food. Against this promise, the miller compels Hans to run a series of arduous errands from him; one stormy night, the miller asks Hans to fetch a doctor for his sick son. Returning from the doctor, Hans was lost on the moors in the storm, and drowned in a pool of water. After Hans’ funeral, the miller’s only emotion was regret, as he had been unable to dispose of the wheelbarrow.

The story is told by a linnet to an intellectual water-rat, who fancies himself a literary critic; the water-rat is sympathetic to the miller rather than Hans and being informed that the story has a moral.

This story is an example that sometimes even death can’t change the situation and can’t make someone think over his behavior.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

45083. Память,мнестическая деятельность, сила памяти 49.5 KB
  Сила памяти зависит от: степени концентрации внимания на поступающую информацию эмоционального отношения к ней заинтересованности а также от: общего состояния человека степени тренированности характера психических процессов. расстройства памяти 2 Два вида фиксации информации: кратковременная память следы внешних раздражений удерживаются в памяти до тех пор пока существует источник сигналов а затем угасают долговременная информация сохраняется в памяти долгие годы. расстройства памяти...
45084. Классификация эмоций 46.5 KB
  Нарушения эмоциональной сферы 2 Классификация эмоций Настроение Нарушения эмоционального статуса высшие социальные Э проявляются в патриотизме товариществе дружбе в трудовой доблести в чувстве долга перед родиной обществом. Нарушения: депрессия эйфория дисфория слабодушие эмоциональная тупость. нарушения эмоциональной сферы 3 Депрессия выражается стойким угнетением настроения унынием тоской. нарушения эмоциональной сферы 4 Эйфория выражается благодушным блаженным...
45087. Расстройства интеллекта 36 KB
  Расстройства интеллекта 2 Нарушение интеллекта у больных длительно страдающих шизофренией наблюдается дефект интеллекта в первую очередь изменение качественной стороны психических процессов. расстройства интеллекта 3 Нарушение интеллекта при апато-абулическом синдроме Апатоабулический синдром характерно снижение интеллектуальной деятельности: больные для решения задач применяют лишь знания полученные до болезни на легкие вопросы отвечают правильно а со сложными не справляются не могут...
45088. Нарушения сознания 27 KB
  Самосознание в онтогенезе претерпевает сложные изменения: от осознания своего телесного соматического я до осознания своих сложных психических процессов в результате которых появляется способность решать задачи стоящие перед человеком в обществе. нарушения сознания 2 Симптомы расстроенного сознания К. Ясперс Часто у больных с тяжелыми соматическими нарушениями наблюдаются расстройства сознания.
45089. Синдромы и симптомы в психиатрии 184.5 KB
  Синдромы и симптомы в психиатрии 2 Малые и большие синдромы Синдромы могут быть малыми и большими. синдромы и симптомы в психиатрии 3 Клиническая картина синдромов Клиническая картина синдромов складывается из: позитивных расстройств галлюцинаторно-бредовые кататонические аффективные и ряд других и негативных расстройств эмоционально-волевое оскудение психопатизация личности слабоумие. Позитивные и негативные синдромы обычно проявляются в тесной взаимосвязи. синдромы и симптомы в психиатрии...