11233

TALK ABOUT THE MAIN IDEAS AND CHARACTERS OF THE BOOK YOU’VE READ AND DISCUSSED IN CLASS

Сочинение

Иностранные языки, филология и лингвистика

TALK ABOUT THE MAIN IDEAS AND CHARACTERS OF THE BOOK YOUVE READ AND DISCUSSED IN CLASS. Oscar Wilde was an Irish playwright poet and author of numerous stories and one novel. Known for his biting wit he became one of the most successful playwrights of the late Victorian era in London and one of the greatest celebrities of his day. Wilde suffered a dramatic downfall and was imprisoned for two years; after Wilde was released from prison he set sail for Dieppe by the night ferry. He nev...

Английский

2013-04-05

24.5 KB

1 чел.

TALK ABOUT THE MAIN IDEAS AND CHARACTERS OF THE BOOK YOU’VE READ AND DISCUSSED IN CLASS.

Oscar Wilde was an Irish playwright, poet and author of numerous stories and one novel. Known for his biting wit, he became one of the most successful playwrights of the late Victorian era in London, and one of the greatest celebrities of his day. Wilde suffered a dramatic downfall and was imprisoned for two years; after Wilde was released from prison he set sail for Dieppe by the night ferry. He never returned to Ireland or Britain. His main works: The Picture of Dorian Grey and two volumes of fairy tales – The Happy Prince and Other Tales and The House of Pomegranates, which are renown all over the world.

We have read and discussed Oscar Wilde’s fairy tales in class. All the stories are very real and dramatic. In the characters of his fairy tales we can see the reflection of all human positive and negative features. Oscar Wild showed us human’s selfishness, pride, self-love, fury, envy, but also clear relationships, true love, faith and friendship.

In the end of all the stories justice triumph over evil and harm and everyone gets his comeuppance (получать по заслугам).

For example The Devoted Friends:

Hans is gardener, the devoted friend of a rich miller. On the basis of this friendship, the miller helps himself to flowers from Hans’ garden, and promises to give Hans an old broken wheelbarrow, to replace one that Hans was forced to sell so that could buy food. Against this promise, the miller compels Hans to run a series of arduous errands from him; one stormy night, the miller asks Hans to fetch a doctor for his sick son. Returning from the doctor, Hans was lost on the moors in the storm, and drowned in a pool of water. After Hans’ funeral, the miller’s only emotion was regret, as he had been unable to dispose of the wheelbarrow.

The story is told by a linnet to an intellectual water-rat, who fancies himself a literary critic; the water-rat is sympathetic to the miller rather than Hans and being informed that the story has a moral.

This story is an example that sometimes even death can’t change the situation and can’t make someone think over his behavior.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

9598. Проектирование систем СЭУ 6.08 MB
  Проектирование систем СЭУ Разработка принципиальных схем систем. Определение требований к комплектующему оборудованию систем СЭУ. Требования фирм-производителей главных двигателей к характеристикам оборудования систем. Выбор оборудования систем из т...
9599. Расположение комплекта оборудования СЭУ в МКО 1.99 MB
  Расположение комплекта оборудования СЭУ в МКО Правила расположения оборудования. Функциональное и зональное агрегатирование. Типовые расположения оборудования СЭУ в МКО транспортных судов. Правила расположения оборудования Качество расположения ...
9600. Автоматизированное проектирование СЭУ 1.35 MB
  Автоматизированное проектирование СЭУ Обзор комплекта прикладных программ САПР СЭУ. Delfi - реализация САПР СЭУ. Базы данных типоразмерных рядов комплектующего оборудования СЭУ. Методы взаимодействия с базой данных. Обзор комплекта прикладных п...
9601. Оптимизация при проектировании СЭУ 83 KB
  Оптимизация при проектировании СЭУ Основное содержание процесса проектирования СЭУ. Структура оптимизационной модели. Модели системы ограничений. Ограничительные требования надзорных органов: Правила регистра судоходства, санитарный надзор, по...
9602. Збудливі мембрани. Мембранний потенціал спокою та механізм його утворення. Рівняння Нернста, Гольдмана. Натрій-калієвий насос та його робота 26 KB
  Збудливі мембрани. Мембранний потенціал спокою та механізм його утворення. Рівняння Нернста, Гольдмана. Натрій-калієвий насос та його робота. За допомогою введення мікоелектродів в клітину встановлено, що внутрішня сторона мембрани клітини в стані с...
9603. Закони подразнення 23 KB
  Закони подразнення. 1)Закон Флюгера – збудження під дією постійного стимулу завжди виникає в місці виходу струму з клітини. 2) Закон сили подразнення – чим інтенсивніше подразнення, тим більша раекція тканини. 3) Закон «все або нічого» при...
9604. Содержание предпринимательского риска 44.5 KB
  Содержание предпринимательского риска В соответствии с Гражданским кодексом РФ предпринимательская деятельность — это самостоятельная, осуществляемая на свой риск деятельность, направленная на систематическое получение прибыли от: польз...
9605. Концепция приемлемого риска 31.5 KB
  Концепция приемлемого риска Рассматриваемая концепция вызвана следующим парадоксом. С одной стороны, давно известно: кто не рискует, тот не выигрывает риск - благородное дело большой риск - большая выгода серьезных начинан...
9606. Цель и задачи риск-менеджмента 25 KB
  Цель и задачи риск-менеджмента В широком смысле управление предпринимательским риском основывается на концепции приемлемого риска и на возможности рационального воздействия на начальный уровень риска с целью его доведения до приемлемого значения...