2259

Повторяем грамматику. Местоимение

Конспект урока

Иностранные языки, филология и лингвистика

TASKS: повторение грамматического материала, контроль орфографических и лексических навыков, контроль навыков диалогической и монологической речи.

Русский

2013-01-06

21.26 KB

5 чел.

     УРОК 8.

Тема: Повторяем грамматику. Местоимение.

TASKS: повторение грамматического материала, контроль орфографических и лексических навыков, контроль навыков диалогической и монологической речи.

    Ход урока.

  1.  Организационный момент.
  2.  Речевая разминка.

*What is your mother?

*What is your father?

* Where do they work?

*When do they start their working day?

*What do they usually do during their working day?

*When do they usually come home after work?

 3. Контроль навыков монологической речи. (проверка домашнего задания).

4. Повторение грамматического материала.

 Pronouns

 Personal pronouns

1.Where is my bike? I can`t see_________.

2. Where`s Nora? I`ve got a toy for ______.

3. My best friend is Charles. I like _________ a lot.

4. I can`t t do this exercise. Can you help _______.

5. Where are Ann and Sam? I`ve got some sweets for _________?

 Possessive pronouns

Dear Sally,

Thank you for _______ letter. I`m fine and I hope that you and _____ parents are fine too. In your letter you ask me who helps me with _____ homework. I`ve got a brother, but he never helps me with ______ homework. My friend Joan has got a brother too and he always helps her with ____ homework, but then she helps him with cleaning _____ room.

We do a lot of homework because _____ Maths teacher and _________ English teacher are very strict . _______ parents think it is okey to have a lot of homework. They always say, “_____teachers were strict too, and so we learnt a lot of homework.” Well, so what can I do? Joan`s parents say that she needs some free time so that she can play or meet ____ friends.

Thank you for _____ photo. I think you look so sweet.

Bye-bye - I hope I`ll hear from you soon.

Love,

Sarah

Demonstrative Pronouns

This, that, those, these

1.Let`s put __________ book here.

2. ________ is our teacher`s car over there.

3. Let`s play with __________ balls here.

4. _____ are buses over there.

5. They talk about ____ and ____.

6. What shoes do you like most? ______ or __________?

INTERROGATIVE PRONOUNS

  1.   ___ is speaking?
  2.  _____ Children are they?
  3.  _______ were you talking to?
  4.  ________ do you mean?
  5.  ________ book do you take?
  6.  _______ money is that?

REFLEXIVE-EMPHATIC PRONOUNS

Yourself, themselves….

  1.  I drive the car ______.
  2.  Did you see the boss _____?
  3.  He cut ________.
  4.  They are making fools of ______.
  5.  Help _____ to coffee.
  6.  The machine works by ______.

RECIPROCAL PRONOUNS

Each other or one another

  1.  Love ______.
  2.  They dislike _____.
  3.  They get on well with _______.
  4.  They were looking for _______.Sam and David know _____well.
  5.  Help _____ in learning English.

 

 RELATIVE PRONOUNS

That, who, whom, whose, which

  1.   Tell him ________ way we`ll do it.
  2.  He knows _____ to say.
  3.  The woman _______ lives ne[t door is very friendly.
  4.  This is a boy _______ father came to see us the ther day.
  5.  The house _______ we lived in was huge.
  6.  I really enjoyed the book ________ I read yesterday.

INDEFINITE PRONOUNS

Some, any, no, anything, something

  1.  There`s _____ milk in that jug.
  2.  Did she tell you ________?
  3.  I haven`t seen ________ yet.
  4.  The child refused to let _____ feed her.
  5.  Could I have _________ to drink?
  6.  We`ve bought _________ we need.

 5.Подводим итоги урока.

Домашняя работа

Составить рассказ о будущей профессии. Повторить местоимения.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

42952. Організації передачі повідомлень на базі нових мережевих технологій 54.45 KB
  Завантаження однієї абонентської лінії телефонною розмовою складає в середньому 002 Ерланга в годину у годину пік – у 5 разів більше. Для спрощення розрахунків думаємо що динаміка росту кількості абонентів описується лінійним законом; завантаження однієї абонентської лінії телефонною розмовою складає в середньому 002 Ерланга в годину у годину пік – у 5 разів більше; середній трафик мови визначаємо по формулі: Тм сер = 002 Nб Тм сер = 002 13=026 Тм сер = 002 15=030 Тм сер = 002 16=032 Тм сер = 002 17=034 Тм сер = 002...
42953. Физические основы рентгеноспектрального и рентгенофлуоресцентного методов анализа 1.05 MB
  Свойства тонкоплёночных твёрдотельных объектов (электрические, магнитные, оптические и др.) зависят от их химического состава и толщины. Поэтому определение химического состава, толщины и других физико-химических характеристик твёрдотельных плёнок и покрытий для получения материалов с уникальными физическими свойствами является важной задачей
42954. Технологический процесс на изготовление детали – ступенчатый вал 252.63 KB
  Деталь изготавливается в условиях единичного производства из стали 45 ГОСТ 1050-88 твердостью НВ 280, термообработка - нормализация. Она представляет собой 5-ти ступенчатый вал длиной 360 мм. Относится к группе цилиндрических изделий. Внутри - сплошной. Основное предназначение вала – передавать крутящий момент в редукторе тихоходной ступени.
42956. КОМПЛЕКТУВАННЯ ОПТИМАЛЬНОГО СКЛАДУ МТП БРИГАДИ С ТОВ ім. КІРОВА З РОЗРОБКОЮ ОПЕРАЦІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ КАРТИ ПОСІВУ ЦУКРОВОГО БУРЯКА 324.5 KB
  В процесі курсового проектування студенти повинні закріпити, поглибити і узагальнити знання з загально-технічних спеціальних предметів, розвити навички самостійної роботи, навчитися використовувати отримані знання при вирішенні питань виробничо-технічного характеру.
42957. Разработка устройства защиты коллиматора для твердотельного лазера на неодимовом стекле 87.78 KB
  Проверил преподаватель Москва 2012 Цель работы: разработка устройства защиты коллиматора для твердотельного лазера на неодимовом стекле. Схема лабораторной установки 3Dмодель устройства защиты коллиматора от попадания лазерных лучей при измерении.
42958. Расчет ролика резьбонакатного семизаходного 457.23 KB
  Основные требования предъявляемые к режущим инструментам определяется их служебным назначением, т.е. способностью выполнять требуемые функциональные действия, обеспечивая при этом образования соответствующих поверхностей на заготовке и необходимых экономических показателей в процессе обработки.