31408

Дослiдження послiдовного та паралельного з’єднання опорiв

Лабораторная работа

Коммуникация, связь, радиоэлектроника и цифровые приборы

Обчислення опору кола за вiдомими опорами складових. Занотувати значення опорiв R1 R2 R3 R4 R5 Перемички X0X5 дозволяють тимчасово розiрвати дiлянку кола для пiд’єднання амперметру до мiсця розриву. Тимчасово розiрвiть дiлянку кола витягнувши одну з перемичок X0X5 i пiд’єднавши замiсть перемички амперметр попередньо перемкнути мультиметр на вимiр струму.

Украинкский

2013-08-29

48.5 KB

1 чел.

3

Лабораторна робота № 1

Тема: Дослiдження послiдовного та паралельного зєднання опорiв

Мета: Вимiр струму та напруги у гiлках розголудженного кола.

Перевiрка законiв Кiрхгофа щодо напруг та струмiв.

Обчислення опору кола за вiдомими опорами складових.

Обладнання: Стенд з опорами, мультиметр, блок живлення постiйного струму.

План роботи

Зiбрати схему згiдно  малюнка.

Занотувати значення опорiв

R1

R2

R3

R4

R5

Перемички X0-X5 дозволяють тимчасово розiрвати дiлянку кола для пiд’єднання амперметру до мiсця розриву.  Крiм того, за допомогою перемичок X2-X4 можливо змiнювати конфiгурацiю (кiлькiсть) паралельних опорiв згiдно завдання.

Варіанти завдань конфігурацій схеми.

X2

X3

X4

Підєднано опори

1

+

-

-

R2

2

+

+

-

R2, R3

3

+

+

+

R2, R3, R4

4

-

+

-

R3

5

-

-

+

R4

6

-

+

+

R3, R4

7

+

-

+

R2, R4

1. Задати конфiгурацiю I згідно завдання.

1.1. Пiдключити блок живлення.

1.2. Перемкнути мультиметр на вимiр напруги. Вимiряти напругу блоку живлення E (точки 1-8), та напруги UR безпосередньо на виводах опорiв R1- R5. Результати занести до таблицi 1.

1.3. Тимчасово розiрвiть дiлянку кола, витягнувши одну з перемичок X0-X5, i пiдєднавши замiсть перемички амперметр (попередньо перемкнути мультиметр на вимiр струму). Вимiряти струм на дiлянках кола X0-X5 (якщо в заданiй конфiгурацодна з перемичок X2-X4 вiдсутня, то вимiрювати струм для неї не треба). Результати занести до таблицi 1.

2. Задати  конфiгурацiю II згідно завдання.  Повторити вимiри згiдно п.п. 1.1-1.3.

3. Задати  конфiгурацiю III згідно завдання.  Повторити вимiри згiдно п.п. 1.1-1.3. 

Таблиця 1

Конфiгурацiя

I

X2 X3 X4

-      -      -

Вказати опори

E =

UR1 =

IX0=IR1=

IX1=IR1=

UR2 =

UR3 =

UR4 =

IX2=IR2=

IX3=IR3=

IX4=IR4=

UR5 =

IX5=IR5=

Конфiгурацiя

II

X2 X3 X4

-      -      -

Вказати опори

E =

UR1 =

IX0=IR1=

IX1=IR1=

UR2 =

UR3 =

UR4 =

IX2=IR2=

IX3=IR3=

IX4=IR4=

UR5 =

IX5=IR5=

Конфiгурацiя

III

X2 X3 X4

-      -      -

Вказати опори

E =

UR1 =

IX0=IR1=

IX1=IR1=

UR2 =

UR3 =

UR4 =

IX2=IR2=

IX3=IR3=

IX4=IR4=

UR5 =

IX5=IR5=

Обробка результатiв вимiрiв.

1. Переконатись, що для усiх конфiгурацiй пiд’єднання опорiв справедливi закони Кiрхгофа

E=ΣUi – вздовж замкнутого контуру;

ΣIi=0 для вузла, або сума втiкаючих до вузла токiв дорiвнює сумi

витiкаючих  з вузла токiв.

Конфігурація

X2 X3 X4

UR1

UR2-R4

UR5

UR1+UR2-4+UR5

E

I

II

III

Конфігурація

X2 X3 X4

IX0

IX1

IX2+ IX3 + IX4

IX5

I

II

III

2. Обчислити опiр  кола RΣ для кожної з конфiгурацiй за вiдомими значеннями опорiв R1-R5 методом послідовних перетворень. Навести формули розрахунку. Результати розрахунку занести до таблицi 2.

3. Обчислити струм IΣ у колi для кожної з конфiгурацiй за вимiряними значеннями E та розрахованим значенням RΣ. Навести формули розрахунку. Результати розрахунку занести до таблицi 2. 

Таблиця 2

Конфігурація

X2 X3 X4

RΣ

E

IΣ

IX0

I

II

III

Порiвняти обчислене IΣ та вимiряне IX0 значення струму.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

7693. Средства обучения и их классификации 79.5 KB
  ТЕМА: Средства обучения и их классификации. План: Понятие о средствах обучения и их сущность. Классификации средств обучения. Виды средств обучения и их характеристика. Современные информационные средства обучения. Электронные журналы и эл...
7694. Урок как основная форма организации обучения. Подготовка учителя к уроку 253.18 KB
  Тема:Урок как основная форма организации обучения. Подготовка учителя к уроку. ПЛАН Общая характеристика классно-урочной системы. Характеристика урока как основной формы организацииобучения. Современные требования...
7695. Экскурсия как форма организации обучения и воспитания. Методика проведения экскурсий 84.5 KB
  Тема: Экскурсия как форма организации обучения и воспитания. Методика проведения экскурсий. План Сущность экскурсий. Функции экскурсий. Виды экскурсий. Методика проведения экскурсий. Виды экскурсий (примеры). Сущность экскурсий Наряд...
7696. Домашняя работа учащихся и её роль в овладении знаниями 65.5 KB
  Тема: Домашняя работа учащихся и её роль в овладении знаниями. План Сущность домашней работы учащихся и её роль в овладении знаниями. Основные недостатки домашней работы школьников. Правила домашней работы школьников.Сущность домаш...
7697. Разнообразие форм организации обучения и особенности их использования в начальной школе 58.5 KB
  Разнообразие форм организации обучения и особенности их использования в начальной школе. Форма обучения - это способ организации учебного процесса, который осуществляется в определенном порядке и режиме это способ внешней организации дея...
7698. Обучение как составная часть педагогического процесса. Сущность процесса обучения 55.5 KB
  Обучение как составная часть педагогического процесса. Сущность процесса обучения. План Понятие о процессе обучения. Функции процесса обучения структура процесса обучения. Основы деятельности учителя и учащихся в процессе обучения...
7699. Закономерности физического и духовного развития 30.5 KB
  Закономерности физического и духовного развития. Развитие - 1. процесс и результат количественных и качественных изменений человека 2. процесс физического, психического, социального с...
7700. Исторический обзор организационных форм обучения 65.5 KB
  Тема: Исторический обзор организационных форм обучения Под организационной формой обучения понимают способ внешней организации деятельности учителя и учащихся в процессе обучения (например: урок, факультатив, экскурсия, консультация, дополнительные ...
7701. Контроль результатов обучения 35.82 KB
  Тема: Контроль результатов обучения. План Функции контроля знаний Виды контроля Методы контроля Формы контроля знаний 1. Функции контроля знаний Контроль - обязательная часть процесса обучения, это инструмент, измеряющий резу...