33451

Виды операционных потоков наличности

Доклад

Менеджмент, консалтинг и предпринимательство

Наличная продажа; 2. Продажа активов. Продажа ценных бумаг3.

Русский

2013-09-05

21.41 KB

0 чел.

В процессе своей деятельности предприятия производят непрерывные и регулярные наличные платежи, а также получают наличные. Такое движение денежных средств называется денежными потоками или потоками наличности, которые имеют отток (платежи) и приток (поступления).
Факторы, порождающие движение денежных средств обычно делятся на две большие категории:

1)операционные

2)финансовые
Виды операционных потоков наличности. 

Приток: 1. Наличная продажа; 2. Сбор счетов к получению (дебиторской задолженности); 3. Продажа активов.

Отток: 1. Оплата счетов по кредитным закупкам; 2. Наличная закупка сырья; 3. Заработная плата; 4. Закупка основных активов; 5. Производственные, административные издержки.

Виды финансовых наличных потоков.

Приток

1. Займы и заимствования
2. Продажа ценных бумаг
3. Полученные проценты
4. Полученные дивиденды
5. Полученная арендная плата

Отток

1. Оплаченные налоги
2. Погашение займов
3. Закупка ценных бумаг
4. Оплата процентов
5. Выплата дивидендов
6. Оплата аренды


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

42687. ИССЛЕДОВАНИЕ ОДНОПОЛУПЕРИОДНОГО И ДВУХПОЛУПЕРИОДНОГО ВЫПРЯМИТЕЛЕЙ С ПРИМЕНЕНИЕМ СИСТЕМЫ СХЕМОТЕХНИЧЕСКОГО МОДЕЛИРОВАНИЯ «ELECTRONICS WORKBENCH» 159 KB
  Краткие теоретические сведения Среднее значение выходного напряжения постоянная составляющая в схеме однополупериодного выпрямителя рисунок 2. Среднее значение выходного напряжения постоянная составляющая мостового выпрямителя рис.3 Частота выходного сигнала для схемы с однополупериодным или двухполупериодным выпрямителем а так же для схемы с двухполупериодным мостовым выпрямителем вычисляется как величина обратная периоду выходного сигнала: . Если на выход любого из выше рассмотренных выпрямителей включить конденсатор то...
42688. Meeting people for the first time. Talking about what you do. Opening a meeting 150.5 KB
  When a person has been introduced to you, Pleased to meet you /Nice to meet you are both semi-formal responses. They sound natural and are useful for most situations. Less formal responses include Good to meet you / Great to meet you. The most formal response is How do you do? This is used less in modern business. When introducing two people, it is helpful to say a little about what they do, e.g. This is Jane, she s organising training courses for our Singapore branch. The information should be brief but include enough detail to encourage conversation between the two people being introduced.
42689. Getting through to the right person. Taking / Leaving a message. Checking information. 74.5 KB
  Mаking telephone clls in nother lnguge cn mke some Ss nervous t this level becuse of the lck of visul clues tht usully help with context nd understnding. Hve ll documents nd informtion tht you need t close hnd s well s prepred list of ny useful phrses. When exchnging informtion check nd clrify tht you hve understood been understood correctly. If someone clls you nd you re unprepred sy tht you re busy t the moment nd will cll them bck.
42690. Greeting visitors. Making polite offers and requests. Making small talk 63.5 KB
  Greeting someone for the first time Very good thnks. Thnksfor meeting me. Greeting someone you know It's good to see you too Yn Very well thnks nd you I'm fine thnks. Thnks for meeting me.
42691. Showing appreciation. Taling about likes and dislikes. Describing products and giving opinions 177.5 KB
  Choose word or phrse in itlics to mke sentences tht re true in your country. However it is importnt to remember tht it is still business. If you re visiting people in nother country do some reserch to check on wht behviour is expected for exmple: Is it OK to discuss business during the mel Will your host hostess be offended if you refuse food or drink If you visit your host hostess t home should you tke gift It is good ide to order dish tht is not difficult to et. You cn concentrte on the people tht you re hving lunch with insted of...
42692. Talking about company history. Introducing a talk. Sequencing events. Presenting a company history 154 KB
  Tlking bout compny history. Introducing tlk Sequencing events Presenting compny history Introducing tlk Good business prctice. This lbortory work looks in prticulr t introducing tlk or presenttion. In n introduction it is importnt for the speker to: Introduce himself; Give cler overview of the subject; Tell the udience the structure tht the tlk will follow; Tell the udience whether they cn sk questions during the presenttion or whether there will be n opportunity to sk questions t the end of the tlk.
42693. Participating in meeting. Giving your opinion. Asking for opinions. Agreeing and disagreeing 128 KB
  Discussion You re prticipting in meeting where people hve lots of different opinions. Listen to wht people sy. Listen to wht people re sying Be discourged if people interrupt you. Four people give their opinion.
42694. Тестирование с целью определения характеристик компьютерной системы 146 KB
  4 dobe Bridge 1.0 dobe Common File Instller 1.0000 dobe Flsh Plyer 10 ctiveX 10.64 dobe Flsh Plyer 10 Plugin 10.
42695. Гидродинамика псевдосжиженого слоя 35 KB
  Гидродинамика псевдосжиженого слоя. Определение критической скорости газа Wкр скорости начала уноса слоя Gсл и расхода газа Vук при котором начинается унос твердых частиц из аппарата. Сопротивление кипящего слоя показывает дифманометр 10 который измеряет разность давлений внутри аппарата над кипящим слоем и под решёткой. После загрузки в аппарат измеряется высота слоя.