44809

Тhe purpose of grammar as a linguistic discipline

Доклад

Иностранные языки, филология и лингвистика

Lаnguаge is mens of forming nd storing ides s reflections of relity nd exchnging them in the process of humn intercourse. Lnguge is socil by nture; Lnguge incorportes the three constituent prts sides ech being inherent in it by virtue of its socil nture. Only the unity of these three elements forms lnguge; without ny one of them there is no humn lnguge in the bove sense. The phonologicl system is the subfoundtion of lnguge; it determines the mteril phoneticl ppernce of its significtive units.

Английский

2013-11-13

25 KB

4 чел.

. Language is a means of forming and storing ideas as reflections of reality and exchanging them in the process of human intercourse. Language is social by nature; Language incorporates the three constituent parts ("sides"), each being inherent in it by virtue of its social nature. These parts are the phonological system, the lexical system, the grammatical system. Only the unity of these three elements forms a language; without any one of them there is no human language in the above sense.

The phonological system is the subfoundation of language; it determines the material (phonetical) appearance of its significative units. The lexical system is the whole set of naming means of language, that is, words and stable word-groups. The grammatical system is the whole set of regularities determining the combination of naming means in the formation of utterances as the embodiment of thinking process.

Each of the three constituent parts of language is studied by a particular linguistic discipline.

The nature of grammar as a constituent part of language is better understood in the light of explicitly discriminating the two planes of language, namely, the plane of content and the plane of expression.

The plane of content comprises the purely semantic elements contained in language, while the plane of expression comprises the material (formal) units of language taken by themselves, apart from the meanings rendered by them. The two planes are inseparably connected, so that no meaning can be realised without some material means of expression. Grammatical elements of language present a unity of content and expression (or, in somewhat more familiar terms, a unity of form and meaning).

the purpose of grammar as a linguistic discipline is, in the long run, to disclose and formulate the regularities of the correspondence between the plane of content and the plane of expression in the formation of utterances out of the stocks of words as part of the process of speech production.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

61959. Планирование уроков по русскому языку 19.95 KB
  Для составления поурочного плана нужно Определить тему и необходимый объём материала; Ознакомиться с теоретическими сведениями по теме и дополнительной литературой по ней; Отобрать материал для практических упражнений Требования к отбору: Чистые примеры Тематический и стилистический отбор единство материала Источники материала: литературные произведения возможно дополнительно насытить текст орфограммами сложными словами конструкциями; научнопопулярная литература; публицистика. План организационный момент; проверка...
61960. Химические процессы 40.07 KB
  Укажите характеристику эмульсии. 1) твердые частицы распределены в жидкости 2) жидкость раздроблена в другой, не растворяющей ее 3) газообразные частицы распределены в газе 4) газообразные частицы распределены в жидкости
61962. ПОСЛОВИЦЫ - МУДРОЕ ДОСТОЯНИЕ НАРОДОВ 26.18 KB
  Когда я была еще совсем маленькая мама читала мне сказки на ночь. Итак моим исследованием стала тема: Пословицы мудрое достояние народов. Никто не знает когда возникли пословицы поговорки и идиомы обиходные устные изречения народа.
61966. Организация физпауз с учётом особенностей урока 180.97 KB
  3й урок активные возбуждённые энергичные. Это самый благоприятный для усвоения трудного нового материала урок.
61967. Особливості уроку інформатики 17.53 KB
  Використання компютера разом з методично доцільними педагогічними програмними засобами дозволяє вдосконалити стиль та прийоми роботи вчителя за рахунок перекладання на компютер рутинних операцій і забезпечення вчителеві творчого підходу до розвязування завдань навчання і виховання.