46287

Pronouns

Доклад

Психология и эзотерика

The generlizing substitutionl function of pronouns mkes them into syntctic representtive of ll the notionl clsses of words. Even personl pronouns of the first nd second persons ply the representtive role which is exposed by the ddresses nd ppositions I Sm Brown ws born in 1975. But seven personl pronouns hve n objective cse Ime. Unlike nouns pronouns do not dmit determiners rticles they hve person nd gender distinctions singulr nd plurl forms re often not morphologiclly relted Iwe.

Русский

2013-11-20

12.14 KB

11 чел.

Pronouns

The pronoun has the categorial meaning of indication and substitution, which unites a heterogeneous class of items into one part of speech. The generalizing substitutional function of pronouns makes them into syntactic representative of all the notional classes of words. Even personal pronouns of the first and second persons play the representative role, which is exposed by the addresses and appositions – I, Sam Brown, was born in 1975. – Are you happy, children? –

They have numerous subclasses, some of them substitute nouns. Like nouns, they have two cases: common and genitive (somebody-somebody’s). But seven personal pronouns have an objective case (I-me). Unlike nouns, pronouns do not admit determiners (articles), they have person and gender distinctions, singular and plural forms are often not morphologically related (I-we).

Class 1 – personal, which have person, number and gender distinctions and two cases. Personal pronouns in nominative case function only as subjects, in objective case – direct and prepositional objects, predicatives. – We met them. – I have read about it. – I quite agree with him. – It was me.

Class 2 – possessive pronouns, have person, number and gender distinctions, two forms: adjectival and nounal (my-mine), function as attributes and subjects, objects and predicatives.

Class 3 – reflexive and emphatic pronouns, have person, number and gender distinctions, including number distinctions in the 2nd person. It has an indefinite form “oneself”. They function as objects after certain verbs. – She hurt herself. – I saw it myself. –

Class 4 – reciprocal pronouns (взаимные) – each other – indicates two objects, and one another – indicates more than two objects. Function as objects.

Class 5 – demonstrative pronouns – have singular and plural forms. Function as attributes, subjects and objects. (also “such”)

Class 6 – interrogative pronouns: who (whom), whose, what, which, function as question-words, in the interrogative sentence who, what, which are subjects, whom, what, which are objects, whose is an attribute.

Class 7 – relative pronouns: who (whom), whose, which, that, serve for connecting relative clauses, where they are, unlike conjunctions, parts of the sentence.

Class 8 – indefinite pronouns, there are simple and compound: some, any, no, every, as well as none, much, many, little, few, all, both, either, neither, each, other, one. Many, much, little, few function as pronouns (many of them, much of it), but have morphological categories of adjectives, so we have to apply a polar approach.

Broad meaning words adjoin the pronouns by their substitutional function (things, affair, make). The lexical paradigm of nomination has a complete substitutive representation: one, it, they – do, make, act – such, similar, same – thus, so, there.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

15894. Структура художественного произведения и ее анализ 48.5 KB
  Структура художественного произведения и ее анализ Художественное произведение сложноорганизованное целое. Необходимо познать его внутреннюю структуру то есть выделить отдельные его составляющие и осознать связи между ними. В современном литературоведении с
15895. Бахтин как парадигма мышления 71.5 KB
  В.И. Тюпа Бахтин как парадигма мышления To the 100 birth anniversary of Michael Bakhtin we publish Valery Tjupa's paper Bakhtin as a Paradigm of Mentality with the author`s attempt to reconstruct the axiomatics of Bakhtin discourses of scientific and philosophical nature. Three axiomatic complexes discovered by the author: personalism eventfulness responsibility can be subdivided into three more special axioms. Бахтин теперь моден....
15896. Эстетический анализ художественного текста (Часть первая: Сюжет Фаталиста М.Лермонтова) 73.5 KB
  В.И. Тюпа Эстетический анализ художественного текста Часть первая: Сюжет Фаталиста М.Лермонтова Конечная цель преподавания литературы в школе формирование культуры художественного восприятия. В этом собственно говоря и состоит общественное назначение литератур...
15897. Природа художественной целостности комедий А.П. Чехова Чайка и Вишнёвый сад 87 KB
  О.С. Рощина Природа художественной целостности комедий А.П. Чехова Чайка и Вишнёвый сад Olga Roschina in her work The Nature of Artistic Integrity of Chekhov`s Comedies Seagull and Cherry Orchard treats them from the point of aesthetic analises of the text. The ironical nature of Chekhov`s texts is proved which are often interpreted in a pseudoChekhov`s elegical way. В чеховедении доста
15898. ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ ПОЭТИКА: понятия и определения 2.04 MB
  Цель предлагаемой хрестоматии — предоставить в распоряжение преподавателя и студента отобранные из различных, не связанных друг с другом источников и в то же время систематизированные определения основных понятий теоретической поэтики
15899. Методическое пособие по определению сметной стоимости капитального ремонта зданий и сооружений жилищно-гражданского назначения 4.23 MB
  А.И. Барабанов. Методическое пособие по определению сметной стоимости капитального ремонта зданий и сооружений жилищногражданского назначения Руководитель разработки: П.В. Горячкин В пособии приводятся: действующий и перспективный порядок определения сметной...
15900. ВВЕДЕНИЕ В СОВРЕМЕННУЮ ГАРМОНИЮ 1.44 MB
  Н.Гуляницкая ВВЕДЕНИЕ В СОВРЕМЕННУЮ ГАРМОНИЮ ПРЕДИСЛОВИЕ. Глава первая вводная. 1. Искусство XX века как предмет искусствознания. 2. Стилевой анализ. 11 3. Понятие гармонии. 14 4. Гармония и музыкальная композиция. 17 5. К вопросу об интерпретации и оценк...
15901. Стилевые метаморфозы рока (издание первое) 800.5 KB
  Музыка, родившаяся тогда, наряду с поэзией, философией и другими мировоззренческими формами молодежного движения, стала частью некоего духовного процесса, в своей основе неоднородного. В русле единого жанрового и стилевого течения сформировались резко полярные явления.
15902. ГАРМОНИЯ ТЕОРЕТИЧЕСКИЙ КУРС 15.27 MB
  Настоящая книга, являясь теоретическим курсом, одновременно представляет собой научное исследование фундаментальных проблем гармонии. Автор рассматривает многие коренные вопросы гармонии в виде целостной структуры, в контексте музыкальной формы. Главная задача данного исследования - дать на современном научном уровне по возможности исчерпывающее изложение основополагающих теоретических проблем гармонии, вводящее музыку XX века в общий музыкально-гармонический контекст так же естественно, как и само искусство прошлого перешло к нашему времени.