46697

The model of immediate constituents

Доклад

Иностранные языки, филология и лингвистика

The model of immediate constituents is based on the group-parsing of the sentence which has been developed by traditional grammar together with the sentence-part parsing scheme. It consists in dividing the whole of the sentence into two groups: that of the subject and that of the predicate, which, in their turn, are divided into their sub-group constituents according to the successive subordinative order of the latter

Английский

2013-11-24

26.5 KB

6 чел.

34. The model of immediate constituents

This drawback is overcome in another scheme of analysis called the "model of immediate constituents" (contractedly, the "IC-model").

The model of immediate constituents is based on the group-parsing of the sentence which has been developed by traditional grammar together with the sentence-part parsing scheme. It consists in dividing the whole of the sentence into two groups: that of the subject and that of the predicate, which, in their turn, are divided into their sub-group constituents according to the successive subordinative order of the latter. Profiting by this type of analysis, the IC-model explicitly exposes the binary hierarchical principle of subordinative connections, showing the whole structure of the sentence as made up by binary immediate constituents. As for equipotent (coordinative) connections, these are, naturally, non-binary, but, being of a more primitive character than subordinative connections, they are included in the analysis as possible inner subdivisions of subordinative connections.

Thus, structured by the IC-model, the cited sentence on the upper level of analysis is looked upon as a united whole (the accepted symbol S); on the next lower level it is divided into two maximal constituents the subject noun-phrase (NP-subj) and the predicate verb-phrase (VP-pred); on the next lower level the subject noun-phrase is divided into the determiner (det) and the rest of the phrase to which it semantically refers (NP), while the predicate noun-phrase is divided into the adverbial (DP, in this case simply D) and the rest of the verb-phrase to which it semantically refers; the next level-stages of analysis include the division of the first noun-phrase into its adjective-attribute constituent (AP, in this case A) and the noun constituent (N), and correspondingly, the division of the verb-phrase into its verb constituent (V or Vf finite verb) and object noun-phrase constituent (NP-obj), the latter being, finally, divided into the preposition constituent (prp) and noun constituent (N). As we see, the process of syntactic IC-analysis continues until the word-level of the sentence is reached, the words being looked upon as the "ultimate" constituents of the sentence.

The described model of immediate constituents has two basic versions. The first is known as the "analytical IC-diagrarn", the second, as the "IС-derivation tree". The analytical IC-diagram commonly shows the groupings of sentence constituents by means of vertical and horizontal lines (see Fig. 4). The IC-derivation tree shows the groupings of


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

61703. Основные единицы языка 24.5 KB
  Фонема – мельчайшая единица звукового строя языка. Сам по себе звук не имеет лексического значения, но в языке некоторые слова состоят из одного звука, в таком случае звук перестает быть только звуком и приобретает значение.
61704. Повторение пройденного. Решение задач изученных видов 22.24 KB
  Вы отлично справились с предыдущем задание а теперь мы поработает с числовыми рядами здесь вам нужно продолжить ряд из чисел. Откройте свои учебники на странице...
61705. Домашняя аптечка 18.66 KB
  Что этопоказываем градусник. Это градусник. Пальчик пальчик тук да тук повторяется 2 раза Хлопайхлопайхлопай хлопают в ладошки Ножками топайтопай повторяется 2 раза Спряталисьспрятались закрыть лицо руками Сейчас мы будем тренироваться правильно ставить градусник Посмотрите на меня и повторите за мной Возьмем градусник встряхнем для того что бы температура градусника опустилась до нуля положите градусник подмышку так что бы узкий конец градусника был полностью закрыт рукой.
61706. Биография музыкальных инструментов 18.3 KB
  Цели: Обобщение знаний о группах и инструментах симфонического оркестра. Знакомство с особенностями тембра отдельных инструментов. У каждого свой музыкальный инструмент эстонская народная песня...
61707. Средства музыкальной выразительности в цикле «Времена года» Антонио Вивальди 18.38 KB
  Вивальди Осень Сентябрь Вопросы после слушания: Какую вы услышали осень Какие картины представили Вот какую осень нарисовал великий итальянский композитор А. Вивальди....
61708. Творчество Н.А. Римского-Корсакова 21.33 KB
  Человек занимающийся анализом и оценкой произведений музыкального искусства Сейчас постарайтесь запомнить как можно больше о композиторе. Что вас удивило в его биографии Ребята а сейчас мы с вами немного потанцуем.
61709. ПРАВА И ОБЯЗАННОСТИ РОДИТЕЛЕЙ И ДЕТЕЙ 28.42 KB
  Определяют права и обязанности супругов родителей детей. 50 лет проживающий в Мурманске и имеющий жену и двух несовершеннолетних детей подал заявление о вступлении в брак с гражданкой М 45 лет проживающей в Москве.
61710. Дружба – великое чудо 28.9 KB
  Здравствуйте ребята Улыбнитесь друг другу порадуйтесь сегодняшнему дню. На доске эпиграф: Дружба главное чудо всегда Сто открытий для всех нас таящее И любая беда не беда Если рядом друзья настоящие Дорогие ребята...
61711. Религия. Искусство 24.33 KB
  Цель урока сформировать у учащихся комплекс знаний о понятии религия и искусство. Искусство. Искусство надо понимать как минимум в трёх значениях: Искусство в широком смысле...