52213

Animals and habitats

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Visul mterils nimls ; posters; textbook; workbook; flsh crds; pictures of nimls; word crds for the new words; toys of nimls soft nd mde of rubber; crossword nimls . Let's nme s mny nimls s you cn. 2 Pronuncition drill Mteril: song The nimls wlk two by two .

Английский

2014-02-13

39 KB

0 чел.

Міністерство  освіти  і  науки  України

Методична розробка уроку на тему "Animals and habitats"

Present Simple Tense

для 5-го класу загальноосвітньої школи

Вчителя англійської мови

Апостолівського району

Дніпропетровської області

м.Зеленодольська ЗОШ № 2

Новокрещенової І.Ф.

м.Зеленодольськ

2011 р.

 

Objectives:

1  To enrich pupils' knowledge in vocabulary and to develop their habits and skills in using it in various exercises.

2  To develop pupils' language skills in hearing, reading, speaking dialogue and in writing.

3  To develop pupils' attention, memory, initiative.

Aids:

  •  Visual materials "Animals";
  •  posters;
  •  textbook;
  •  workbook;
  •  flash cards;
  •  pictures of animals;
  •  word cards for the new words;
  •  toys of animals (soft and made of rubber);
  •  crossword "Animals".

Lesson Structure:

  1.  Warming up activity.
  2.  Pronunciation drill.
  3.  Teaching Vocabulary.
  4.  Communicative Practice.
  5.  Lesson summary.
  6.  Homework.

Procedure

1  Warming up activity

T: Hi, my dear friends! I'm glad to see you. I like to play very much. Let's name as many animals as you can. I want to play a team game. We divide class in half. Think of an animal beginning with "s". I write "s" on the board. The first team to call out an animal scores a point.

2  Pronunciation drill

Material: A song "The animals walk two by two". (The teacher shows the pictures of the animals). First listen to tape 43 and then the work is done in chorus).

3  Teaching Vocabulary

a) Presentation of new word, words-combinations. Pictural and written representation of words on the blackboard: sea, mountains, snow, whales, pandas, eagles, sharks, hot, cold, beautiful, sharp, penguins; deserts, forests, rivers, parrots, bears, hippos, camels; to come from, to like cold water, to live in the sea.

b) Assimilation of the Vocabulary.

1) Pronunciation drill.

T: Listen to the words. Pronounce them in unison by imitating the pronunciation of the teacher, then individually and after in unison again.

2) Label the pictures.

T: Look at the pictures on the blackboard. Do you know the names in English? Tell your teacher and put the words to the pictures.

3) Write down the new words into your vocabularies.

4  Communicative Practice

1) Listening – reading.

T: Listen to tape 42 and try to remember where the animals live (Ex. 1, p. 58).

T: Let's read the text and translate into Ukrainian.

T: Listen to tape 42 and write the right letter in your textbooks (Ex. 2, p. 58).

2) Pair work (Ex. 3, p. 58).

T: Children, ask and answer about the animals in the small pictures above. Use the example: Where do they live? They live in the sea. They like cold water. (I do this exercise in pairs and then repeat with the whole class).

3) Speaking (Individually work).

T: Put your toy animals on the desk and tell me please: Where do they come from? Where do they live? What do they like?

4) Writing (Crossword).

T: Complete the crossword. I'll read you the description of animals and try to guess what animal is it and write its name in the crossword.

5  Lesson summary

T: Have you learnt anything new for you at the lesson? Do you remember new words well? Let's remember them together. I'll divide class in half. Pupils name the animals. The first team which names more than 9 animals is a winner.

6  Homework – Ex. 3, p. 58 (in writing) Project work "Animals".


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

79879. РЕГУЛИРОВКИ В РАДИОЭЛЕКТРОННОЙ АППАРАТУРЕ 470.5 KB
  Автоматическая регулировка усиления АРУ ВАРУ временная автоматическая регулировка усиления БАРУ быстродействующая АРУ поддерживают выбранные показатели РЭА на требуемом уровне. Рассмотрим типовые схемы усилителей с автоматической регулировкой усилений АРУ. Схемы усилителя переменного напряжения с АРУ Усилители с дискретно регулируемым коэффициентом передачи. Схема усилителя с дискретно регулируемым коэффициентом передачи АВТОМАТИЧЕСКАЯ РЕГУЛИРОВКА УСИЛЕНИЯ Принцип действия и виды АРУ.
79880. Схемы специальных усилителей на ОУ 271 KB
  Напряжение на нагрузке Rн включенной в цепь ООС усилителя показана схема усилителя в котором нагрузка включена между выходами инвертирующего и неинвертирующего усилителей. Схема модифицированного двухканального усилителя показана модифицированная схема усилителя в котором дифференциальный усилитель выполнен на транзисторах V1 и V2.
79881. Логические функции и логические элементы. Представление информации физическими сигналами 2.73 MB
  Логические переменные хорошо описывают состояния таких объектов, как реле, тумблеры, кнопки, т.е. объектов, которые могут находиться в двух четко различимых состояниях...
79882. Типовые комбинационные устройства 2.34 MB
  В комбинационных схемах (КС) совокупность выходных сигналов в любой момент времени однозначно определяется входными сигналами, поступающими на входы в тот же момент времени. Закон функционирования КС определен, если задано соответствие между входными и выходными сигналами в виде таблицы
79883. Арифметические устройства 1.81 MB
  Примерами простейших конечных ЦА являются триггеры. Триггеры 4.1 RSтриггер Триггером Т называют логическую схему с положительной обратной связью имеющую два устойчивых состояния которые называются единичным и нулевым и обозначаются 1 и 0. Перевод триггера в единичное состояние путем воздействия на его входы называют установкой set триггера а устанавливающий сигнал и вход на который он воздействует обозначают S от set.
79885. Широкополосные усилители на транзисторах 131 KB
  Одним из наиболее распространенных и наиболее простых способов ВЧкоррекции с помощью частотнозависимой ООС является эмиттерная коррекция когда используется комплексная ООС в эмиттерной цепи с помощью цепи RэкорСэкор рис. Благодаря этой цепи в усилительном каскаде создается достаточно глубокая последовательная ООС по току. Конденсатор Сэ большой емкости шунтирует Rэ по переменному току на всех рабочих частотах поэтому частотнозависимая ООС создается только благодаря цепи RэкорСэкор. Для расширения полосы частот...
79886. Усилители постоянного тока. Операционные усилители 415.5 KB
  Коэффициент усиления Ку отношение приращения значения выходного напряжения к вызвавшему его изменению дифференциального входного напряжения. Входное сопротивление для синфазного сигнала rсф величина равная отношению приращения синфазного входного напряжения к приращению среднего входного тока ОУ rсф обычно на 1 2 порядка больше rвх.сф определяется как отношение изменения выходного напряжения к вызвавшему его изменению синфазного входного сигнала. Коэффициент влияния нестабильности источника питания Кп отношение изменения...