52213

Animals and habitats

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Visul mterils nimls ; posters; textbook; workbook; flsh crds; pictures of nimls; word crds for the new words; toys of nimls soft nd mde of rubber; crossword nimls . Let's nme s mny nimls s you cn. 2 Pronuncition drill Mteril: song The nimls wlk two by two .

Английский

2014-02-13

39 KB

0 чел.

Міністерство  освіти  і  науки  України

Методична розробка уроку на тему "Animals and habitats"

Present Simple Tense

для 5-го класу загальноосвітньої школи

Вчителя англійської мови

Апостолівського району

Дніпропетровської області

м.Зеленодольська ЗОШ № 2

Новокрещенової І.Ф.

м.Зеленодольськ

2011 р.

 

Objectives:

1  To enrich pupils' knowledge in vocabulary and to develop their habits and skills in using it in various exercises.

2  To develop pupils' language skills in hearing, reading, speaking dialogue and in writing.

3  To develop pupils' attention, memory, initiative.

Aids:

  •  Visual materials "Animals";
  •  posters;
  •  textbook;
  •  workbook;
  •  flash cards;
  •  pictures of animals;
  •  word cards for the new words;
  •  toys of animals (soft and made of rubber);
  •  crossword "Animals".

Lesson Structure:

  1.  Warming up activity.
  2.  Pronunciation drill.
  3.  Teaching Vocabulary.
  4.  Communicative Practice.
  5.  Lesson summary.
  6.  Homework.

Procedure

1  Warming up activity

T: Hi, my dear friends! I'm glad to see you. I like to play very much. Let's name as many animals as you can. I want to play a team game. We divide class in half. Think of an animal beginning with "s". I write "s" on the board. The first team to call out an animal scores a point.

2  Pronunciation drill

Material: A song "The animals walk two by two". (The teacher shows the pictures of the animals). First listen to tape 43 and then the work is done in chorus).

3  Teaching Vocabulary

a) Presentation of new word, words-combinations. Pictural and written representation of words on the blackboard: sea, mountains, snow, whales, pandas, eagles, sharks, hot, cold, beautiful, sharp, penguins; deserts, forests, rivers, parrots, bears, hippos, camels; to come from, to like cold water, to live in the sea.

b) Assimilation of the Vocabulary.

1) Pronunciation drill.

T: Listen to the words. Pronounce them in unison by imitating the pronunciation of the teacher, then individually and after in unison again.

2) Label the pictures.

T: Look at the pictures on the blackboard. Do you know the names in English? Tell your teacher and put the words to the pictures.

3) Write down the new words into your vocabularies.

4  Communicative Practice

1) Listening – reading.

T: Listen to tape 42 and try to remember where the animals live (Ex. 1, p. 58).

T: Let's read the text and translate into Ukrainian.

T: Listen to tape 42 and write the right letter in your textbooks (Ex. 2, p. 58).

2) Pair work (Ex. 3, p. 58).

T: Children, ask and answer about the animals in the small pictures above. Use the example: Where do they live? They live in the sea. They like cold water. (I do this exercise in pairs and then repeat with the whole class).

3) Speaking (Individually work).

T: Put your toy animals on the desk and tell me please: Where do they come from? Where do they live? What do they like?

4) Writing (Crossword).

T: Complete the crossword. I'll read you the description of animals and try to guess what animal is it and write its name in the crossword.

5  Lesson summary

T: Have you learnt anything new for you at the lesson? Do you remember new words well? Let's remember them together. I'll divide class in half. Pupils name the animals. The first team which names more than 9 animals is a winner.

6  Homework – Ex. 3, p. 58 (in writing) Project work "Animals".


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

10110. Позиционные системы счисления 11.77 KB
  Систе́ма счисле́ния символический метод записи чисел представление чисел с помощью письменных знаков. Система счисления: дает представления множества чисел целых или вещественных. дает каждому числу уникальное представление или по крайней мере стандартное пред...
10111. Переход из одной системы счисления в другую 51.52 KB
  Переход из одной системы счисления в другую. Запись чисел в разных системах счисления двоичная используются цифры 0 1 восьмеричная используются цифры 0 1 7 шестнадцатеричная для первых целых чисел от нуля до девяти используются цифры 0 1 9 а для следующих ...
10112. Виды информации, обрабатываемые компьютером (числовая, символьная, графическая, звуковая) 16.27 KB
  Виды информации обрабатываемые компьютером числовая символьная графическая звуковая. Как мы хорошо знаем вычислительная техника первоначально возникла как средство автоматизации вычислений о чем совершенно недвусмысленно говорит название ЭВМ. Следующим видом о...
10113. Типы информации (дискретная, непрерывная) 52.5 KB
  Типы информации дискретная непрерывная. Чтобы сообщение было передано от источника к получателю необходима некоторая материальная субстанция носитель информации. Сообщение передаваемое с помощью носителя назовем сигналом. В общем случае сигнал – это изменяющийс...
10114. Принципы фон Неймана 91.76 KB
  Принципы фон Неймана Основы учения об архитектуре вычислительных машин заложил выдающийся американский математик Джон фон Нейман. Он подключился к созданию первой в мире ламповой ЭВМ ENIAC в 1944 г. когда ее конструкция была уже выбрана. В процессе работы во время многоч
10115. Устройства ввода-вывода 43.07 KB
  Устройства ввода-вывода Компьютер обменивается информацией с внешним миром с помощью периферийных устройств. Только благодаря периферийным устройствам человек может взаимодействовать с компьютером а также со всеми подключенными к нему устройствами. Любое подключен
10116. Состав и структура системного блока компьютера 15.66 KB
  Состав и структура системного блока компьютера Системный блок основное устройство компьютера. На передней стороне системного блока находится 2 кнопки: Power для включения и выключения компьютера, Reset для перезагрузки компьютера. Индикаторы две светящиеся ла...
10117. Материнская плата компьютера и её краткая характеристика 14.41 KB
  Материнская плата компьютера и её краткая характеристика Материнская плата любого компьютера выполняет несколько основных функций. Главное это механическая основа любого компьютеpа. Она содержит платы расширения разъемы дополнительные элементы базовый набо...
10118. Процессор. Что такое процессор 18.31 KB
  Процессор. Что такое процессор Процессор – это главная микросхема компьютера его мозг. Он выполняет программный код находящийся в памяти и руководит работой всех устройств компьютера. Чем выше скорость работы процессора тем выше быстродействие компьютера. Процесс...