52533
THE MAGIC WALT DISNEY WORLD
Конспект урока
Педагогика и дидактика
It’s the Main Street. But we can’t go. We don’t know the names of cartoons in English. You can get 1 ball. Let’s underline the letter combinations and read them correctly. (дети подчеркивают и читают хором за учителем)
Английский
2014-02-16
2.04 MB
6 чел.
THEME: THE MAGIC WALT DISNEY WORLD
OBJECTIVES: - расширить словарный запас учащихся, активизировать построение предложений в Present Continuous, формировать навыки работы со словарем;
- развивать оперативную память, совершенствовать навыки выразительного чтения, развивать навыки монологической речи, стимулировать творческий поиск детей;
- воспитывать стремление к активному культурному отдыху детей, самостоятельность, умение работать в команде.
EQUIPMENT: multimedia projector, motto: Where dreams come true, text for reading, Present Continuous Dragon, flashcards
for writing, pictures of cartoon heroes, a ring, a steering wheel, T/F cards, fish, scrambled letters, Walt Disney
quiz, a camera, toys.
PROCEDURE:
T.: Stand up. Stand still!
Good morning, children. Sit down please.
What can you see on the black-board?
Ch.: Cartoons.
T.: So what is the theme of our lesson?
Ch.: Cartoons.
T: Yes, but what cartoons Warner Brothers. Dream Works or Walt Disney cartoons?
Ch.: Walt Disney cartoons.
Slide 1 T.: Yes, the theme of our lesson The Magic Walt Disney World.
And by the end of the lesson you will be able to know the names of cartoons in English, to
remember the Present Continuous Tense and to describe a Disney hero. You can get 12 balls during
the lesson.
Slide 2. Who is the father of Walt Disney Cartoons? Do you Know?
It is Walter Disney. He also created a Magic Walt Disney Park. He has a surprise for you. Lets call him!
Ch.: Walter Disney!!!
W.D.: How do you do, children! Im from California, the USA. I know you have a dream to go to my park. I invite you to my magic park. It is the place where dreams come true. I wish you they do.
Slide 3. There is a Main Street, a Frontier Land, an Adventure Land, a Fantasy Land and a Discovery Land in
the park.
At the end of your trip you can take a photo with cartoon heroes.
(to the teacher) My dear teacher, Ill give you a magic ring. If you need help you will turn a ring and
mybest friend will help you.
2. The main part.
T.: Lets go!
Pirates: No entrance! At first read then go!
Slide4. ee ng ow wh er ou ai ck
The Main Street.
T.: Its the Main Street. But we cant go. We dont know the names of cartoons in English. You can get 1 ball.
Lets underline the letter combinations and read them correctly. (дети подчеркивают и читают хором за
учителем)
Chineese Whisper Game: Cinderella, Snow White, Mickey Mouse, Lion King.
Slide 5. Frontier Land. (приграничная страна)
T.: Now we are in the Frontier Land. What does frontier mean in Russian? (работа со словарем) Lets go!
Pirates: We dont let you go! You must write the password.
T.: What password? I dont know. Oh, children, look! What can you see?
Slide 6.
Ch.: I can see adragon.
T: Yes. It is a Present Continuous Dragon. Lets write what Princess are doing now.
We have got two teams. Which is the fastest? You can get 3 balls, if you write all sentences correctly.
Работа с флэш-картами: 2 учащихся пишут у доски на плакатах, остальные на карточках. После окончания письма учитель исправляет ошибки 2 учащимся у доски, остальные исправляют сами.
После выставляют себе оценки на полях в тетради (0-3балла)
Pirates: Good job! Are you tired? …..Then stand up and dance!
Slide 7. Video Warm-up “HEADS AND SHOULDERS”
Slide 8. Adventure Land.
T.: Now we are in the Adventure Land. What does adventure mean in Russian? (Приключение)
T: Oh, it is a steering wheel! There are some words on the wheel.
Pirates: Do not touch! There will be a trouble!
T.: OK! We must do the task. We want to go further. Children, you can get 2 balls.:
1. name 5 adjectives
2. name 5 parts of the body
3. name 5 clothes
4. name 5 colours
5. name 5 actions
Slide 10. Звучит песнь сирен. Дети засыпают. Учитель вспоминает о кольце, данном Вальтером Диснеем и зовет на помощь!
T.: Oh, my dear children are sleeping. What can I do?.. Oh, I have a magic ring. Help! Help!
Входит Mickey Mouse.
Mickey Mouse: Do not cry! I can help you! Say: “Enie- minie- minie-mo!”
T.: OK! Enie- minie- minie-mo! Wake up!
Дети просыпаются.
T.: Im glad! Im so glad! Lets go home!
Slide 11. Fantasy Land.
Пираты вносят сундук.
Pirates: You can not go home! You are in Fantasy Land now.
T: What does word “fantasy” mean in Russian? (фантазия)
Slide 12. Cinderella Castle
T: Children, look! I can see a castle. Its interesting who lives here?
Pirates: We have got a Princess in the chest. Children, read the text and guess who lives here.
T: You can get 1 ball.
Дети читают и переводят по цепочке, угадывают Золушку, затем выполняют задание T/F.
HO She is sad. She is very beautiful. She is young and thin. She has got long fair hair and red lips. Her eyes are blue.
Her nose is small.
She lives with her father, a step-mother and two sisters. She always does the cooking and washing up. She usually
sweeps the floor.
She is wearing a dirty dress and big boots.
She likes to dance.
T: Is it she? (достает из сундука Бабу Ягу)
Ch.: No!
T: Who is she?
Ch.: She is Cinderella.
T: Yes, you are right. And now lets play a “Fishing Game”. Go to the board, catch the fish and read the sentence. The rest, show me your cards “T” or “F”. You can get 5 balls.
На доске рыбки, в рыбках утверждения, по 1 уч-ся читают утверждения, остальные показывают T/F:
She is beautiful T
She has got long dark hair F
She is wearing a red dress F
She has got two sisters T
She likes dancing. T
T: Please, put your balls into your copybooks.
Slide 13. Discovery Land.
T.: It is a Discovery Land. What does discovery mean in Russian? (открытие)
Slide 14. Cnideerlal Sown Wihte Sleeping Beauty.
Pirates: Make up names from the letters.
T: Who are the in the cartoons?
Ch.: They are princess.
T.: Join into groups, ask “What is your favourite Princess?”, choose the Princess and tell us about your favourite Princess, using the unfinished sentences and word file.
Slide 15. Unfinished sentences:
This is…. / My favourite Princess is…….
She is…..
She has got…….
She is wearing a……..and……..
She is ………………….now.
I like……………because she is……………..
T: Listen attentively and then put the speaker a mark.
3. Conclusion.
T.: How do we name in English Золушка, Спящая Красавица, Белоснежка…..?
How do we form the Present Continuous Tense?
What lands are there in Walt Disney Park?
What are your marks? Lets count.
H/t. At home do the quiz about Walt Disney World and write a composition on the theme “My favourite Disney hero”.
Pirates: Well done! Now you can take a photo with cartoon heroes and go home. Good-bye!
Дети выходят к доске и фотографируются с игрушками-героями Диснея.
А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать | |||
52390. | Праздник «ПРОЩАЙ, БУКВАРЬ» | 110 KB | |
За год наши звездочки подросли поумнели многому научились и стали настоящими звездами а настоящие звезды ездят только в лимузинах вот посмотрите сами и вот подъехал лимузин и по красной дорожке идут наши звезды встречайте Музыкальная заставка Дети идут по звездной дорожке репортеры берут у них интервью Репортер: Скажите трудным для вас был первый год учебы Ученик: ответ Смех и слезы радость и печаль За год довелось нам испытать Но стараний... | |||
52391. | ПРАЗДНИК БУКВАРЯ | 197 KB | |
Учитель. Звучат позывные передачи В гостях у сказки Учитель: Ребята посмотрите кто же это пришёл к нам в гости Это же всех букв государь его величество Букварь. Основная часть Учитель: Ребята сегодня мы с вами подведем итог. Учитель: Друзья страны АБеВеГеДейки нигде на карте нет Но все в АБеВеГеДейку стремятся с детских лет. | |||
52393. | С++ для начинающих | 2.85 MB | |
Мы также коснемся областей видимости класса вложенных классов и классов как членов пространства имен. В главе 14 детально исследуются средства имеющиеся в С для инициализации и... | |||
52394. | What Do You Know about Canada? | 590 KB | |
Right you are. At this lesson we’ll try to make a report in geography of Canada. We have invited to our English lesson your geography teacher as an expert in Geography. This lesson is unusual because you’ll get knowledge yourselves using different sources of information. | |||
52395. | Let’s celebrate together | 780 KB | |
Aims To develop students’ skills in all-round discussion, to practice speaking, reading, listening, writing on the topic, to study customs and traditions of English-speaking countries. | |||
52396. | Sport. We are the Champions | 716.5 KB | |
Objectives: - to develop communicative abilities of pupils in different situations; - to practice pupils in speaking, reading, listening; - to develop pupils` interest in sport. Level: Pre-Intermediate | |||
52397. | Чаша Гуманної Педагогіки – живе творіння | 86 KB | |
викладач психолого педагогічних дисциплін куратор 202 СП групи Комунальний заклад Білоцерківський гуманітарно педагогічний коледж Виховне заняття професійного спрямування Тема: Чаша Гуманної Педагогіки живе творіння Мета: ознайомити з постулатами принципами Гуманної Педагогіки та основними положеннями Маніфесту... | |||
52398. | Хімія і чашка кави | 80.5 KB | |
Хімія і чашка кави Виконала викладач хімії спеціаліст вищої категорії Тимофеєва В. Позаурочний захід матеріал для уроків до тем: Органічні речовини в живій природі Органічні сполуки і здоровя людини Тема: Хімія і чашка кави МЕТА: навчальна: заохочувати учнів до вивчення предмету хімії розширити їх знання про органічні сполуки... | |||