53018

Healthy food

Конспект урока

Педагогика и дидактика

The topic of our lesson is Healthy food. We must speak about food we like to eat, must explain about Healthy and Unhealthy food. At the end of the lesson we’ll answer the question “What kind of food people must to eat that to be healthy?”

Английский

2014-02-21

136 KB

9 чел.

Седовская общеобразовательная школа

Урок английского языка в 7 классе на тему:

                                                     Подготовила

                                                               учитель английского языка

                                                  Шека Ольга Анатольевна


Цель урока
: закрепить и активизировать лексические единицы темы;

                     повторить грамматический материал: countable and uncountable Nouns;

                    местоимения some, a little, few;

                    развивать навыки говорения и аудирования;

                    воспитывать интерес к кулинарным традициям, здоровому питанию.

Тип урока: урок закрепления изученного материала

Оборудование: учебник, карточки для самостоятельной, коллективной и групповой

                   работы, продуктовый набор для приготовления салатов, макеты   для

                   семейного меню.  

ХОД УРОКА

I   Начало урока

  1.  Greeting (Приветствие)                                                 

T. Good morning, pupils!                                    

P. Good morning, teacher!                                                 

T. Nice to see you! 

Р. Nice to see you too! 

T. How are you?

P. Very well, thank you. And you?

T. I am well. Thank you, sit down.

2. Warm up (Введение учащихся в иностранную атмосферу)

- How is your mother?

- How is your father?

- How is your brother?

- How do you feel?

- What is the weather like today?

- Who is absent? What date is it today?

3. Aim (Объявление темы и цели урока)

The topic of our lesson is “Healthy food”. We must speak about food we like to eat, must explain about Healthy and Unhealthy food. At the end of the lesson we’ll answer the question “What kind of food people must to eat that to be healthy?”

II Main part (Основная часть)

  1.  Answer the questions:
  •  Have you a good appetite?
  •  What have you eaten for breakfast today?
  •  What do you usually like to eat?
  •  What do you usually like to drink?
  •  What are your favorite fruits?
  •  What are your favorite vegetables?
  •  Do you like to eat sweets? What kind?
  •  Do you like pickled food? What kind?
  •  Do you like dried food? What kind?
  •  Do you like canned food? What kind?
  •  How often do you eat fast food? Do you like it?

  1.  Writing

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  

  •  

  1.  Listening

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Listen to the dialogue and tick the food the customers ordered

    What would you like?

  •  What would you like to drink?
  •  A cup of coffee, please, with ice.
  •  Would you like some cake?
  •  Yes, please.
  •  Who’s next?
  •  I’d like a cup of coffee and a cheese sandwich.
  •  I’m hungry. Have you got anything to eat?
  •  Only sandwiches.
  •  Here you are. That’s two pounds ninety.
  •  Have you got peanuts?
  •  Certainly. That’s three pounds forty.

  1.  Speaking

  1.  Two pupils talk topics “Food we like”,

“My favorite shop”.

  1.  Dialogues “At the shop”, “At the caf?”.

(Работа в парах: ученики составляют мини-диалоги).

  1.  Grammar Practice (найди лишнее слово)

  •  meat, sausage, milk                       - sandwich, hot-dog, fruit
  •  chocolate, lemon, candy                 - vegetables, pizza, milk
  •  carrot, onion, orange                      - juice, tea, soup.

         6. Project “Master Cook”, “Family Menu”    

- (Ученики представляют блюдо, которое приготовили)

  1.  

 

1 блюдо“Healthy food” (Vegetable salad) 

2 блюдо -  “Unhealthy food” (Sandwich)

                                      

- (Ученики представляют меню своей семьи на неделю)   

            

             7. Discussing a problem question of the lesson

1) What do you think about  healthy food? unhealthy food?

2) What do you choose: milk or cola?

3) Do you like fast food?

Учащиеся в ходе обсуждения заполняют таблицу-схему, начерченную на доске.

       Healthy food

Unhealthy food

Milk, fruit, vegetables, nuts, fresh juice

“+”

  1.  (Many vitamins)
  2.  (No medical problems)
  3.  (People live longer and look better)

    

Sandwich, hot-dog, pizza, chips, fries

“-“

  1.  (Many fats and sugar)
  2.  (Bad for health)
  3.  (Low vitamins and minerals)

People must eat …, …, …, …

that to be …, …, ….

          (People must eat fruit and vegetables, drink milk that to be healthy, strong, energetic and happy).   

8 Work in groups   

(Каждая группа доказывает и защищает выбранную еду)

Group A “Fast food”

  1.  We think Fast food is very good because it is very cheap and tasty.
  2.  It can be eaten without forks and knives.
  3.  Fast food is always pick up food and people can take it home.
  4.  Fruit and vegetables are very expensive.
  5.  You mustn’t cook Fast food.

Group B “Healthy food”

  1.  Oh, no! In this food there are many fats and much sugar and low vitamins and minerals.
  2.  People eat fast food in a hurry which is bad for their health.
  3.  If you eat fast food, you’ll have many medical problems: obesity, dental problems and  heart-ache.
  4.  Fast food is very bad. People need minerals, proteins and vitamins.
  5.  They must eat healthy food. it has many vitamins, minimal of sugar, fats and salt.

                      ADVICE

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  

  1.  

   

           

                                     

                                                                                                                                              

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

    9. Reading

Read and translate the text Ex. № 3 p. 47-48

III Заключительная часть урока

  1.  Homework: 1. Write a short composition “I want to be healthy”
  2.  Read and translate Ex. № 5 p. 49
  3.  Summarizing (Итоги)


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

61976. Урок с использованием профессионально-направленной лексики и элементов деловой игры в ситуациях коммуникативного общения 47.02 KB
  Технологическая карта урока Тема урока: Introduсtion to the cr Знакомство с автомобилем Цели урока: Развитие знаний о конструкциях автомобилей через овладение новыми лексическими единицами по теме â Introduсtion to the cr â развитие навыков монологической речи Задачи урока: Обучающие: Правильное произношение новых терминов связанных с функционльностью автомобиля и практика речевой деятельности: Усвоение и активизация лексики по теме урока Повторение старого и дальнейшее закрепление нового лексического материала по...
61978. Я – гражданин Республики Беларусь 21.94 KB
  Ход учебного занятия Сообщение темы и цели учебного занятия. Тема нашего сегодняшнего урока Я гражданин Республики Беларусь. Мы носим имя гражданин Республики Беларусь. Беседа Наша Родина Беларусь.
61979. British Traditions and Customs 22.04 KB
  British nation is considered to be the most conservative in Europe. It is not a secret that every nation and every country has its own customs and traditions. In Great Britain people attach greater importance...
61982. А. Гайдар «Тимур и его команда» 19.58 KB
  Цели: познакомить учащихся с жизнью и творчеством Гайдара его повестью Тимур и его команда продолжить работу над совершенствованием качеств полноценного навыка чтения и умения работать с текстом произведения.
61983. Совершенствование прыжка в длину с места 74.73 KB
  Воспитание волевых качеств целеустремлённости Место проведения: спортивный зал Оборудование: свисток скакалки Содержание Дозировка Организационно-методические указания Вводная часть Построение приветствие сообщение темы и задач урока...
61984. Наложение повязок на конечности 101.24 KB
  Применение теоретических знаний в практической деятельности умение накладывать повязки. В зависимости от цели накладывания повязок различают: защитные повязки защищающие раны от высыхания и механического раздражения...