53282

HANDOUT

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Fats and sugars are things like oils, biscuits, sweets, chocolate and ice cream. These foods give us energy and are important for our nervous system. But too much of this food can make you fat and can be bad for your teeth. You should not eat more than two sweet or fatty things a day.

Английский

2014-02-24

85 KB

0 чел.

HANDOUT

I. Complete the sentences:

1. The modern bad habits are …

2. … is really a good way to live.

3. Our town life today gives us little opportunities for …

4. Doctors always advice us to eat …

5. … makes people healthy and keeps them fit.

6. If you want to keep fit you must …

7. … dangerous for our health.

8. A healthy way of life includes …

____________________________________________________

Healthy diet, physical inactivity, obesity, sport, drinking alcohol, taking drugs, healthy eating, personal hygiene, bad habits.

II. Listen to the interview and write down the names of foods where you can find

      Vitamins                                Carbohydrates                                       Protein      

_________________________________________________________________

___________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

III. Some tips about healthy eating.

  1.  Eat less sugar and more fruit and vegetables.
  2.  Don’t eat much salt.
  3.  Try to eat more fibre, it is low fat.
  4.  Eat less high fat food and more fibre.

IV. Read the short text about healthy food and do the test.

1. Food gives us energy, makes us grow and helps to stay healthy. We need to eat something from all the food groups every day. Fruit and vegetables, cereals and grains, fats and sugar, meat and protein and dairy (молочные продукты).

2. Fruit and vegetables give us lots of vitamins and minerals and help us grow and stay healthy. We should eat five portions of fruit and vegetables every day. A portion is one piece of fruit, a serving  (блюдо) of vegetables or a glass of juice. 

                          

3. Cereals and grains are things like bread, rice, potatoes and noodles. These foods give us the energy we need. Half of what we eat every day should come from this group.

4. Fats and sugars are things like oils, biscuits, sweets, chocolate and ice cream. These foods give us energy and are important for our nervous system. But too much of this food can make you fat and can be bad for your teeth. You should not eat more than two sweet or fatty things a day. 

5. Meats and proteins are foods like chicken, fish, duck, eggs, nuts, beans and tofu. These foods give us important minerals and help us to build and repair our bodies. We need to eat a little of this food every day (about 10% of our food).

6. Dairy foods are things like milk, yoghurt and cheese. These foods give us calcium (кальций) which helps to make our teeth and bones strong. You should eat some of these foods every day, but you can also get calcium from spinach (шпинат) and dried fruit (сухофрукты).  

V. Answer the question why they are so important.

You may use the text for answering this question. There are some useful prompts on the slide.

VI. At home you should write your own guide to healthy eating.

       


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

75211. Понятие субстрата, суперстрата и адстрата 41.5 KB
  Каждое из этих понятий явлений оказывается связанным с историческими событиями народа который владел этим языком. Результат – это кардинальное изменение языков которые они затрагивают: изменяется грамматический строй словарный состав фонетический строй...
75212. КУЛЬТУРА США В КОНЦЕ XVIII – СЕРЕДИНЕ XIX ВЕКОВ 16.1 KB
  Период развития американской культуры между Гражданской и первой мировой войной отличался напряженностью. Писатели архитекторы и художники XIX в. Одна из самых значительных фигур в американской литературе XIX века Марк Твен выдающийся сатирик мастер как реалистической прозы Приключения Тома Сойера Приключения Гекльберри Финна.
75213. Национальный язык. Формы его существования и образования 34 KB
  Национальный язык. Формы его существования и образования Национальный язык – это важнейшая форма. Каждый национальный язык состоит из основной его части – литературного языка и развитых диалектов. Диалекты: Территориальные на определенной территории могли стать национальными языками как провансальский язык на юге Франции.
75214. КУЛЬТУРА И НАУКА США ПОСЛЕ ВТОРОЙ МИРОВОЙ ВОЙНЫ. СОВРЕМЕННАЯ НАУКА И КУЛЬТУРА США 19.68 KB
  КУЛЬТУРА И НАУКА США ПОСЛЕ ВТОРОЙ МИРОВОЙ ВОЙНЫ. СОВРЕМЕННАЯ НАУКА И КУЛЬТУРА США После Второй мировой войны центр мирового искусства переместился из Парижа в НьюЙорк. Кино главный вид искусства и всей культуры США. Классическая музыка в США находится на высоком уровне.
75215. Образование английского национального языка 37.5 KB
  Fisk fisker рыба – древне-английский Sun – sunner сын К концу X века господство было преодолено образовались Уэссекские королевства. К концу средне-английского периода начало XV века грамматический строй сильно изменился. С конца XV века образование раннего ново-английского языка XVI – конец XVII первые десятилетия XVIII. К концу XV века появляются первые типографии.
75217. Понятие литературного языка 36 KB
  Понятие литературного языка Литературный язык играет очень важную роль. Это нормированный язык. Свойства: Нормированность Поливалентность многофункциональность Общеобязательность Стилистическая дифференцированность Функциональная дифференцированность Носит наддиалектный характер носители диалектов понимают этот язык. Например койне может использоваться носителями разных диалектов Имеет свою письменность Норма может быть различной в разные периоды существования языка.