53956

Learning Foreign Language

Конспект урока

Педагогика и дидактика

I study English. Nowadays English has become the world’s most important language in politics, science, trade and culture relations. Over 300 million people speak English as a mother tongue. To know English today is absolutely necessary for every educated person, for every good specialist. English language is a wonderful language.

Английский

2014-03-05

25 KB

2 чел.

Lesson Plan on topic Learning Foreign Language (8th form) (Cultural Education)

Aims:

- to enrich children’s outlook and experience on topic “Foreign language”;

-  to develop speech competence;

- to give them understanding the necessity of learning foreign language (to develop socio-cultural competence);  

- to improve pupils’ skills in wring and speaking, developing logical thinking.

I. Warm-up.

1. Do you agree or disagree with the following proverb: So many languages you know so many times you are a man.

2. Complete the poem.

The more we study, the more we know.

The more we know, the more we forget.

The more we forget, the less we know

………………..(Why study?)

Try to learn it by heart. Make your own poem about sleeping, eating, training, fishing, listening the music etc.

II. Activate the vocabulary.

What foreign languages do you know? Do you speak the fluently? Which of them do you use more often? Where? In what situations?

III. Make a list of things that you do during the English lessons. (to read, to speak, to learn, to recite etc.)

  1.  Which activity is the most interesting for you? Why is it interesting for you?
  2.  Write on a separate sheet of paper the full answers to the questions?
  •  Do you like English language or not? Why?
  •  What do you like to do at the English lessons?
  •  Is English easy or difficult for you?
  •  Do you want to know English better? Why?

IV. Complete the list of rules you should follow to achieve success in English.

  •  listen to each other/to the teacher
  •   make/correct the mistakes
  •  do all home works and individual tasks
  •  Don’t scare to speak English……………………………

V. Pre-reading. (At the English Lesson)

Do you agree that learning a foreign language is not an easy thing? Why?

What once Goethe said?

At the English Lesson.

    Learning a foreign language is not an easy thing. It is a long and slow process that takes a lot of time and efforts. Nowadays it is especially important to know foreign language. The great German poet Goethe once said, “He, who knows no foreign language, does not know his own one”.

     I study English. Nowadays English has become the world’s most important language in politics, science, trade and culture relations. Over 300 million people speak English as a mother tongue. To know English today is absolutely necessary for every educated person, for every good specialist. English language is a wonderful language.

     To tell you the truth, I try to do my best to learn English. I work hard: do all home tasks, answer during the lesson, take part in class debates, discuss topics, read texts for home reading. I try to improve my English on each lesson. People say, “So many languages you know, so many times you are a man”.  

V. While-reading. Take a pen and underline the adjectives. Tell them and in form do they use in the text.

V. After-reading. 1) In what parts can we divide the text according to the ideas? Name them. (3parts: Learning foreign language; the world’s most important language; English during the class).

2) Find the key words to each of the parts. Retell the parts using the key words.

3) Do you agree with the idea in the 2nd abstract that “English become the world’s most important language. “

VI. Write the composition “My English lesson. How I learn foreign language in the lyceum.”(Home task)


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

10596. Математическое моделирование системы индукционного нагрева 32.53 KB
  Математическое моделирование системы индукционного нагрева. Система индукционного нагрева представляет собой в общем случае источник питания индуктор нагреваемое тело и окружающую среду. Источник питания будь то генератор повышенной частоты тиристорный п...
10597. Тепловая задача. Основные положения. Критерии и числа подобия 67.46 KB
  Тепловая задача. Основные положения. Критерии и числа подобия В настоящее время существует немало как аналитических так и численных методов решения тепловых задач для тел цилиндрической и прямоугольной формы. В случае нагрева тел более сложной формы для решения п...
10598. Методы решения краевых задач. Метод разделения переменных (Метод Фурье) 119.66 KB
  Методы решения краевых задач. Метод разделения переменных Метод Фурье. Метод разделения переменных относится к классическим методам решения линейного дифференциального уравнения теплопроводности. При его применении вначале находится совокупность частных решений...
10599. Методы интегрального преобразования 76.24 KB
  Методы интегрального преобразования. Операционные методы. Для многих задач теплопроводности использование классических методов оказывается неэффективным например применение метода разделения переменных для задач с внутренними источниками тепла. Основные пра
10600. Нагрев неограниченной пластины. Решение методом преобразования Фурье 73.38 KB
  Нагрев неограниченной пластины. Решение методом преобразования Фурье Дана неограниченная пластина толщиной 2R при температуре. Теплообмен с окружающей средой происходит при ГУ2. Нагрев осуществляется переменным источником ...
10601. Нагрев неограниченного цилиндра 67.29 KB
  Нагрев неограниченного цилиндра Решение задачи нагрева цилиндра произведем с помощью преобразования Ханкеля 81 Краевые условия Tr0=fr...
10602. Нагрев цилиндра конечных размеров 86.09 KB
  Нагрев цилиндра конечных размеров. Если имеется симметрия относительно оси z то оператор тождественно равен нулю тогда получим Рассмотрим решение уравнения для конечного цили...
10603. Численные методы решения тепловой задачи. Метод конечных разностей 218 KB
  Численные методы решения тепловой задачи. Метод конечных разностей Многие математические модели описываются дифференциальным уравнением или системой дифференциальных уравнений с краевыми условиями первого второго и третьего рода. Точное решение краевых задач уд...
10604. Метод граничных элементов 353 KB
  Метод граничных элементов Приводятся фундаментальные решения для ортотропных и анизотропных областей и показывается что все положения обсуждавшиеся в предыдущих разделах справедливы также и для бесконечных областей при выполнении определенных условий регулярно...