53983

To be. There is/are. To have. Pronouns

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Whether the weather be fine, or whether the weather be not. Whether the weather be cold, or whether the weather be hot. We'll weather the weather whether we like it or not.

Английский

2014-03-05

140.5 KB

0 чел.

Knowing what you cannot do is more important than knowing what you can.’

LESSON 3

Grammar topic: To be. There is/are. To have. Pronouns

To be – бути.

Subject

Main verb

 +

I

am

beautiful

He, she, it

is

beautiful

You, we, they

are

beautiful

_

I

am

not

beautiful

He, she, it

is

not

beautiful

You, we, they

are

not

beautiful

?

Am

I

beautiful ?

Is

He, she, it

beautiful ?

Are

You, we, they

beautiful ?

Example:

I am a student.

Я (є) студент.

She is a teacher.

Вона (є) викладач.

We are Ukrainian.

Ми (є) українці.

There is/are

Affirmative (+)

Negative (-)

Interrogative (?)

Long form

Short form

Long form

Short form

singular

There is

There’s

There is not

There isn’t

Is there?

plural

There are

There’re

There are not

There aren’t

Are there?

Example: There is one fridge in the kitchen. – на кухні один холодильник.

                There are nine planets in solar system. –  сонячна система нараховує 9 планет.  

To have – мати (дієсл.)

Affirmative (+)

Negative (-)

Interrogative (?)

Long form

Long form

Short form

I, you, we, they

have

Have not (no)

Do not have

Is there?

He, she, it

has

Has not (no)

Does not have

Are there?

Example:  I have a car. – у мене є машина (я маю машину)

I

my

мій

You

your

твій

He

his

його

She

her

її

It

its

його

We

our

наш

They

their

їхній

                He has some problems. – у нього деякі проблеми (він має деякі проблеми)

 Pronouns:                                                           Example:  You are my best friend.

                                                                                           Ти (є) мій найкращий друг

                                                                                            Her eyes are blue.

              ЇЇ очі – блакитні.

Look at the picture. Fill in with There is or there are.

  •  __________ a teacher in the classroom.
  •  __________ a blackboard in the classroom.
  •  __________ six boys in the classroom.
  •  __________ a map on the wall.
  •  __________ a ruler on the teacher’s desk.
  •  __________ four girls  in the classroom.
  •  __________ books in the classroom

Now ask and answer as in the example.

  •  Three boys?

Are there tree boys in the classroom? No, there aren’t.

There are six boys in the classroom.

  •  Two teachers?

           ____________________________________________

           ____________________________________________

  •  Tree maps?

____________________________________________

____________________________________________

  •  Four girls?

____________________________________________

____________________________________________

  •  One aquarium?

____________________________________________

____________________________________________

Tongue twisters:

  1.  A big black bug bit the big black bear, but the big black bear bit the big black bug back!

  1.   I scream, you scream, we all scream for ice cream!

  1.   There's a sandwich on the sand which was sent by a sane witch.

  1.  If two witches would watch two watches, which witch would watch which watch?

  1.  Whether the weather be fine, or whether the weather be not.
    Whether the weather be cold, or whether the weather be hot. We'll weather the weather whether we like it or not.

To be as fresh as a daisy - to be full of energy and enthusiasm.

1. Make negative sentences and questions:

  •  I am a student.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  She is nice.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  It is my new ball.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  We are Portuguese students.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  It is raining.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  She is my mother.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  Ann and Mark are teachers.
  •  _________________________________
  •  _________________________________


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

67378. СОЦИАЛЬНЫЕ ЦЕННОСТИ И НОРМЫ 94.5 KB
  В сущности природа и сущность ценности это философский вопрос и на него: философами было дано немало ответов. Материалистические философские направления трактовали ценности как предпочтения обусловленные потребностями прежде всего такими которые в современной социологии называются базисные.
67379. СОЦИАЛИЗАЦИЯ 140 KB
  Периодом наиболее интенсивной социализации является детство но и будучи взрослым индивид вынужден адаптироваться к меняющимся социальным ценностям при переходе из одной социальной среды в другую смена статуса смена места жительства например на переезд из города в село и наоборот...
67380. СОЦИАЛЬНОЕ ДЕЙСТВИЕ 77 KB
  Чтобы осуществить концептуальный переход с уровня индивидуального действия на уровень макросоциологии определим что такое действие. Аффективные реакции панику поведение агрессивной толпы нельзя назвать действиями. А как оценить действия человека постоянно находящегося в полном...
67381. МІКРОЕКОНОМІКА. КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ 1.24 MB
  Ринок досконалої конкуренції це структура яка має низьку концентрацію продавців і покупців регулюється виключно автоматичними ринковими механізмами попиту пропонування ціни без втручання будьяких інституцій – державних або недержавних.
67382. ОБМЕЖЕННЯ ВИРОБНИКА. ПРОДУКТИВНІСТЬ РЕСУРСІВ І ВИТРАТИ ВИРОБНИЦТВА У КОРОТКО- ТА ДОВГОСТРОКОВОМУ ПЕРІОДАХ 1.29 MB
  Основне обмеження в моделі поведінки фірми складають витрати виробництва. Ця особливість зумовлює відмінність виробничої функції і короткострокових витрат. Спадна продуктивність змінного фактора визначає динаміку короткострокових витрат виробництва. Короткострокові витрати виробництва...
67383. МАКСИМІЗАЦІЯ ПРИБУТКУ І ЦІНОВА СТРАТЕГІЯ МОНОПОЛІЇ 1.77 MB
  Ступінь панування фірми на ринку характеризує концентрація продавців. Коефіцієнт концентрації визначає процент продажу продукції фірми декількох фірм від загального обсягу продажу на ринку. Вибір монополії можна проаналізувати за допомогою тих же двох підходів які застосовувались при вивченні...
67384. СОЦИАЛЬНАЯ КОММУНИКАЦИЯ 60 KB
  Хотя в некоторых ситуациях возможно взаимодействие без коммуникации все же в подавляющем большинстве случаев социальные контакты включают коммуникацию. Сила этих мощнейших орудий коммуникации в том что они представляют собой пустые формы и поэтому...
67385. СОЦИАЛЬНАЯ РОЛЬ 55.5 KB
  Данные социальные роли обусловливают конкретный набор обязанностей и прав. Тем не менее выполнение социальной роли допускает некоторую долго свободы для проявления индивидуальных качеств: учитель может быть суровым и мягким соблюдать жесткую дистанцию по отношению...
67386. СОЦИАЛЬНЫЙ СТАТУС 50 KB
  Помимо понятия социальной роли социологи используют понятие социального статуса. Содержательное различие между ними сводится к тому, что роль выполняют, а статус имеют. Иными словами, роль предполагает возможность качественной оценки того, насколько индивид соответствует ролевым требованиям.