53983

To be. There is/are. To have. Pronouns

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Whether the weather be fine, or whether the weather be not. Whether the weather be cold, or whether the weather be hot. We'll weather the weather whether we like it or not.

Английский

2014-03-05

140.5 KB

0 чел.

Knowing what you cannot do is more important than knowing what you can.’

LESSON 3

Grammar topic: To be. There is/are. To have. Pronouns

To be – бути.

Subject

Main verb

 +

I

am

beautiful

He, she, it

is

beautiful

You, we, they

are

beautiful

_

I

am

not

beautiful

He, she, it

is

not

beautiful

You, we, they

are

not

beautiful

?

Am

I

beautiful ?

Is

He, she, it

beautiful ?

Are

You, we, they

beautiful ?

Example:

I am a student.

Я (є) студент.

She is a teacher.

Вона (є) викладач.

We are Ukrainian.

Ми (є) українці.

There is/are

Affirmative (+)

Negative (-)

Interrogative (?)

Long form

Short form

Long form

Short form

singular

There is

There’s

There is not

There isn’t

Is there?

plural

There are

There’re

There are not

There aren’t

Are there?

Example: There is one fridge in the kitchen. – на кухні один холодильник.

                There are nine planets in solar system. –  сонячна система нараховує 9 планет.  

To have – мати (дієсл.)

Affirmative (+)

Negative (-)

Interrogative (?)

Long form

Long form

Short form

I, you, we, they

have

Have not (no)

Do not have

Is there?

He, she, it

has

Has not (no)

Does not have

Are there?

Example:  I have a car. – у мене є машина (я маю машину)

I

my

мій

You

your

твій

He

his

його

She

her

її

It

its

його

We

our

наш

They

their

їхній

                He has some problems. – у нього деякі проблеми (він має деякі проблеми)

 Pronouns:                                                           Example:  You are my best friend.

                                                                                           Ти (є) мій найкращий друг

                                                                                            Her eyes are blue.

              ЇЇ очі – блакитні.

Look at the picture. Fill in with There is or there are.

  •  __________ a teacher in the classroom.
  •  __________ a blackboard in the classroom.
  •  __________ six boys in the classroom.
  •  __________ a map on the wall.
  •  __________ a ruler on the teacher’s desk.
  •  __________ four girls  in the classroom.
  •  __________ books in the classroom

Now ask and answer as in the example.

  •  Three boys?

Are there tree boys in the classroom? No, there aren’t.

There are six boys in the classroom.

  •  Two teachers?

           ____________________________________________

           ____________________________________________

  •  Tree maps?

____________________________________________

____________________________________________

  •  Four girls?

____________________________________________

____________________________________________

  •  One aquarium?

____________________________________________

____________________________________________

Tongue twisters:

  1.  A big black bug bit the big black bear, but the big black bear bit the big black bug back!

  1.   I scream, you scream, we all scream for ice cream!

  1.   There's a sandwich on the sand which was sent by a sane witch.

  1.  If two witches would watch two watches, which witch would watch which watch?

  1.  Whether the weather be fine, or whether the weather be not.
    Whether the weather be cold, or whether the weather be hot. We'll weather the weather whether we like it or not.

To be as fresh as a daisy - to be full of energy and enthusiasm.

1. Make negative sentences and questions:

  •  I am a student.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  She is nice.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  It is my new ball.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  We are Portuguese students.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  It is raining.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  She is my mother.
  •  _________________________________
  •  _________________________________
  •  Ann and Mark are teachers.
  •  _________________________________
  •  _________________________________


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

14626. Изучение методики разработки программ в системе MATLAB при изучении кинематического управления роботами 156.5 KB
  Лабораторная работа №1: Вариант 1 Изучение методики разработки программ в системе MATLAB при изучении кинематического управления роботами. Изучение методики разработки программ в системе MATLAB при изучении кинематического управления роботами Цель работы: Изу...
14627. ИЗУЧЕНИЕ ДЕЙСТВИЯ УЛЬТРАЗВУКОВЫХ КОЛЕБАНИЙ НА ВЕЩЕСТВО И ОПРЕДЕЛЕНИЕ ПАРАМЕТРОВ УЛЬТРАЗВУКА 54.5 KB
  2 ЛАБОРАТОРНАЯ РАБОТА ИЗУЧЕНИЕ ДЕЙСТВИЯ УЛЬТРАЗВУКОВЫХ КОЛЕБАНИЙ НА ВЕЩЕСТВО И ОПРЕДЕЛЕНИЕ ПАРАМЕТРОВ УЛЬТРАЗВУКА ЦЕЛЬ РАБОТЫ: изучить свойства ультразвука его взаимодействие с веществом; ознакомиться с устройством и работой ультразву...
14628. ДИНАМИЧЕСКИЕ ИСПЫТАНИЯ НА УДАРНЫЙ ИЗГИБ 452 KB
  ДИНАМИЧЕСКИЕ ИСПЫТАНИЯ НА УДАРНЫЙ ИЗГИБ Методические указания к лабораторным и практическим работам по специальным дисциплинам для студентов металловедческих специальностей Данные методические указания включают в себя понятие ударной вязкости и методы ее опред
14629. Особенности устройства и работы твердотельных лазеров 1.22 MB
  Методические указания к лабораторным работам Особенности устройства и работы твердотельных лазеров Твердотельные лазеры ТТЛ с которых в 1960 г началась лазерная эра первым в мире был сконструирован ТТЛ на кристалле рубина 1960г; в 1961 г был создан лазер на неодимовом...
14630. Трёхступенчатая токовая защита линий с односторонним питанием 550 KB
  Лабораторная работа Трёхступенчатая токовая защита линий с односторонним питанием Цель работы: ознакомление с принципом работы трехступенчатой токовой защиты расчёт параметров срабатывания защиты и реле проверка селективности чувствительности и быстродейст...
14631. Определение потерь тепла через систему охлаждения автомобильного двигателя 534 KB
  Лабораторная работа №4 Определение потерь тепла через систему охлаждения автомобильного двигателя Цель работы: Изучение теплового баланса двигателя и практическое определение потерь тепла через систему охлаждения автомобильного двигателя. Оборудование: дви
14632. Определение твердости материалов вдавливанием 1.3 MB
  Определение твердости материалов вдавливанием: Методическая разработка к лабораторным и практическим работам по специальным дисциплинам / В.А.Хотинов И.Ю.Пышминцев. Екатеринбург: ГОУ ВПО УГТУУПИ 2004. 19 с. Рассмотрены методы определения твердости по Бринеллю Викке
14633. Сопротивление материалов 8.39 MB
  1Изгиб. Определения. Основные типы балок и опор. Правило знаков. Деформационный изгиб вызывают внешние силы и моменты плоскость действия которых проходит через продольную ось бруса силы перпендикулярны продольной оси . Силовая плоскость плоскость в которой действ...
14634. АНАЛИЗ ДИАГРАММЫ РАСТЯЖЕНИЯ И ПОСТРОЕНИЕ ДИАГРАММЫ В ИСТИННЫХ КООРДИНАТАХ 354 KB
  Анализ диаграммы растяжения и построение диаграммы в истинных координатах Методические указания к лабораторным практическим работам и КНИРС по специальным дисциплинам для студентов всех металловедческих и материаловедческих специальностей Методические указан