53984

Present Simple

Конспект урока

Педагогика и дидактика

We use the simple present tense when: the action is general the action happens all the time, or habitually, in the past, present and future the action is not only happening now the statement is always true

Английский

2014-03-05

65.5 KB

2 чел.

Knowing what you cannot do is more important than knowing what you can.’

LESSON 4

Grammar topic:  Present Simple

We use the simple present tense when:

  •  the action is general
  •  the action happens all the time, or habitually, in the past, present and future
  •  the action is not only happening now
  •  the statement is always true

Subject

(підмет)

Auxiliary verb

(допоміжне слово)

Main verb (головне дієслово)

+

I, you, we, they

read

books

He, she, it

reads

books

_

I, you, we, they

do

not

read

books

He, she, it

does

not

read

books

?

Do

I, you, we, they

read

books ?

Does

He, she, it

read

books ?

John drives a taxi.

past 

present 

future 

It is John’s job to drive a taxi. He does it every day.

Example: We sing in bath every morning.                          She likes sweets very much.

               We don’t sing in bath every morning.                 She doesn’t like sweets very much.

                Do we sing in bath every morning?                    Does she like sweets very much?

Слова-індикатори:

Every (day, morning, year)          Usually                                Seldom

Always                                         on (Mondays)

Often                                            In (the evenings)

  1.  Complete the sentences with the correct form of the verb in brackets:

  •  The children ___________ (love) the flowers in the garden.
  •  We ___________ (arrive) at work at 9 o’clock.
  •  Mrs. Adams always ___________ (buy) a sandwich and ___________ (drink) coffee.
  •  Mr. Adams usually ___________ (eat) a sandwich and then he ___________ (play) a computer game.
  •  She ___________ (get) to work late every day.
  1.  Choose the correct verb for each sentence and then put it in the present simple:

Love   buy   arrive   live   play   drink   eat   hate   come

  •  The children ___________ birthday parties.
  •  Before each party Mary ___________ some juice, bread and cakes at the supermarket.
  •  Her friends bring presents. First they ___________ games and then they ___________ the food and the ___________juice.
  •  Carol, who ___________ in St. Peter’s street, ___________ late because she ___________ train.
  •  Laura ___________ it when the children have to go home.
  1.  Complete the sentences about Mark with the correct verb:
  •  Mark ___________ in Lisbon. (live)
  •  Mark ___________ to school with his best friend. (go)
  •  Mark’s sister ___________ to play hide and seek. (like)
  •  Mark and his sister ___________ their home homework at 5 p.m. (do)
  •  Mark ___________ to bed at 10 :30 p.m.(go)

Read and translate the text

       On school days Duncan Dark Blue wakes up at 6.30. He has a wash. After that he gets dressed, and at 7.30 he has breakfast.   He usually has cornflakes, bread and tea.

       He goes to school by bike and arrives at school at 8.45. He has lessons in the morning ’til lunch time. Lunch time at school is from 12.30 to 1.30. In the afternoons he has more lessons or plays sport. He normally arrives home (gets home) at half past four. Mum, Dad and Duncan Dark Blue have dinner at 8 pm. In the evenings Duncan does his homework, or watches TV, or meets his friends. They talk about their plans for the weekend.

  1.  Make negative and alternative sentences.

1.I speak English.

__________________________________________________

__________________________________________________

2.Sheila sends e-mails to America.

__________________________________________________

__________________________________________________

3.Peter likes science and technology.

___________________________________________________

            ___________________________________________________

            4.My parents hate big cities.

            ___________________________________________________

            ___________________________________________________

To get up on the wrong side of bed - to begin the day feeling unhappy and uncomfortable.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

15244. Геодезия. Лабораторные работы 2.31 MB
  Лабораторная работа №1. ОСНОВНЫЕ ПАРАМЕТРЫ ЗЕМНОГО ЭЛЛИПСОИДА. Эллипсоидом вращения называется геометрическое тело образуемое вращением эллипса вокруг его малой оси. Земной эллипсоид эллипсоид который характеризует фигуру и...
15245. Канонические формы представления динамических систем 108.5 KB
  Лабораторная работа №2 Канонические формы представления динамических систем Вариант 1 Цель работы: Ознакомление с методами взаимного перехода между моделями входвыход и входсостояниевыход а также с каноническими формами представления моделей входсостояни
15246. Нелинейное звено системы или объекта управления 289.38 KB
  Нелинейное звено системы или объекта управления это звено выходной сигнал которого зависит от входного по нелинейному закону например закон описывается квадратичной или кубической зависимостью экспоненциальной синусоидальной и т.д. Какие Вы еще можете назвать
15247. Построение и исследование моделей внешних воздействий 299 KB
  Лабораторная работа №3 Построение и исследование моделей внешних воздействий. Исследование командного генератора гармонического сигнала. схема моделирования командного генератора результаты моделировани...
15248. Схемотехника диодно-транзисторной логики (ДТЛ), резистивно-транзисторной логики (РТЛ) и транзисторно- транзисторной логики. Мультивибраторы. Исследование работы ЦАП и АЦП 897.39 KB
  Лабораторный практикум № 3 по курсу Электротехника и электроника часть 2 на тему Схемотехника диоднотранзисторной логики ДТЛ резистивнотранзисторной логики РТЛ и транзисторно транзисторной логики. Мультивибраторы. Исследование работы ЦАП и АЦП. В...
15249. Исследование ДТЛ, РТЛ и ТТЛ. Работа с АЦП и ЦАП 1.07 MB
  Лабораторный практикум № 3 по курсу Электротехника и электроника часть 2 на тему Исследование ДТЛ РТЛ и ТТЛ. Работа с АЦП и ЦАП Вариант № 6 Данный отчет посвящен выполнению лабораторного практикума с использованием программных средств Micro-Cap 9 и MathCAD 15.
15250. Исследование П-регулятора 308.5 KB
  Исследование Прегулятора Собрать в MatLab Simulink систему управления с П – регулятором для 4х вариантов объекта управления см. табл.. Сформулировать требования к желаемому переходному процессу в системе. Определить значения коэффициентов Прегулятора путем ин
15251. Типовые динамические звенья 694.88 KB
  Лабораторная работа №4 Типовые динамические звенья Вариант 1 1. Апериодическое звено 1ого порядка. Передаточная функция: Параметры передаточной функции: Рис. 1.1 – схема моделирования Рис. 1.2 – результаты моделирования 2. Апериодическое зв
15252. ПРИМЕНЕНИЕ ГЕНЕТИЧЕСКОГО АЛГОРИТМА К РЕШЕНИЮ ЗАДАЧИ КОММИВОЯЖЁРА 96.5 KB
  ПРИМЕНЕНИЕ ГЕНЕТИЧЕСКОГО АЛГОРИТМА К РЕШЕНИЮ ЗАДАЧИ КОММИВОЯЖЁРА Студент гр. В наши дни всё чаще даёт о себе знать проблема низкой производительности каких-либо расчётов. Вот и транспортная задача не стала ис...