53984

Present Simple

Конспект урока

Педагогика и дидактика

We use the simple present tense when: the action is general the action happens all the time, or habitually, in the past, present and future the action is not only happening now the statement is always true

Английский

2014-03-05

65.5 KB

2 чел.

Knowing what you cannot do is more important than knowing what you can.’

LESSON 4

Grammar topic:  Present Simple

We use the simple present tense when:

  •  the action is general
  •  the action happens all the time, or habitually, in the past, present and future
  •  the action is not only happening now
  •  the statement is always true

Subject

(підмет)

Auxiliary verb

(допоміжне слово)

Main verb (головне дієслово)

+

I, you, we, they

read

books

He, she, it

reads

books

_

I, you, we, they

do

not

read

books

He, she, it

does

not

read

books

?

Do

I, you, we, they

read

books ?

Does

He, she, it

read

books ?

John drives a taxi.

past 

present 

future 

It is John’s job to drive a taxi. He does it every day.

Example: We sing in bath every morning.                          She likes sweets very much.

               We don’t sing in bath every morning.                 She doesn’t like sweets very much.

                Do we sing in bath every morning?                    Does she like sweets very much?

Слова-індикатори:

Every (day, morning, year)          Usually                                Seldom

Always                                         on (Mondays)

Often                                            In (the evenings)

  1.  Complete the sentences with the correct form of the verb in brackets:

  •  The children ___________ (love) the flowers in the garden.
  •  We ___________ (arrive) at work at 9 o’clock.
  •  Mrs. Adams always ___________ (buy) a sandwich and ___________ (drink) coffee.
  •  Mr. Adams usually ___________ (eat) a sandwich and then he ___________ (play) a computer game.
  •  She ___________ (get) to work late every day.
  1.  Choose the correct verb for each sentence and then put it in the present simple:

Love   buy   arrive   live   play   drink   eat   hate   come

  •  The children ___________ birthday parties.
  •  Before each party Mary ___________ some juice, bread and cakes at the supermarket.
  •  Her friends bring presents. First they ___________ games and then they ___________ the food and the ___________juice.
  •  Carol, who ___________ in St. Peter’s street, ___________ late because she ___________ train.
  •  Laura ___________ it when the children have to go home.
  1.  Complete the sentences about Mark with the correct verb:
  •  Mark ___________ in Lisbon. (live)
  •  Mark ___________ to school with his best friend. (go)
  •  Mark’s sister ___________ to play hide and seek. (like)
  •  Mark and his sister ___________ their home homework at 5 p.m. (do)
  •  Mark ___________ to bed at 10 :30 p.m.(go)

Read and translate the text

       On school days Duncan Dark Blue wakes up at 6.30. He has a wash. After that he gets dressed, and at 7.30 he has breakfast.   He usually has cornflakes, bread and tea.

       He goes to school by bike and arrives at school at 8.45. He has lessons in the morning ’til lunch time. Lunch time at school is from 12.30 to 1.30. In the afternoons he has more lessons or plays sport. He normally arrives home (gets home) at half past four. Mum, Dad and Duncan Dark Blue have dinner at 8 pm. In the evenings Duncan does his homework, or watches TV, or meets his friends. They talk about their plans for the weekend.

  1.  Make negative and alternative sentences.

1.I speak English.

__________________________________________________

__________________________________________________

2.Sheila sends e-mails to America.

__________________________________________________

__________________________________________________

3.Peter likes science and technology.

___________________________________________________

            ___________________________________________________

            4.My parents hate big cities.

            ___________________________________________________

            ___________________________________________________

To get up on the wrong side of bed - to begin the day feeling unhappy and uncomfortable.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

27833. Фильтры симметричных составляющих токов и напряжений в релейной защите 95 KB
  Фильтры бывают: RL, RC и трансформаторные. Бывают простые и комбинированные, ток на выходе пропорционален всем составляющим.
27834. Трансформаторы тока в схемах релейной защиты 162.5 KB
  F1 F2 = Fном I1ω1 I2ω2 = Iномω1 разделив на ω2: I`1 I2 = I`ном следовательно I`1 = I2 I`ном Если ТТ идеальный Iном = 0 I`1 = I2 это хорошо но не возможно сделать без Iном т. Для идеального ТТ nт = nв Векторная диаграмма для ТТ Угол γ определяется потерями в стали трансформатора Е2 опережает Ф на 90 I2 отстает от Е2 на угол φ который определяется R и Х нагрузки и вторичной обмотки z2 и zн Угол δ угловая погрешность ТТ ΔI токовая...
27835. Расчет выдержек времени МТЗ 76 KB
  Основным пусковым органом МТЗ с независимой выдержкой времени является реле РТ40 а МТЗ с ограниченной выдержкой времени РТ80. Реле РТ80 Сложное большое реле которое совмещает в себе токовое времени и указательное реле. Соответственно защита на этом реле имеет преимущества. В этом реле РТ80 есть два элемента: индукционный элемент эл.
27836. Выбор тока срабатывания максимальной токовой защиты 87 KB
  max Котс учитывает неточность расчета погрешности в работе реле. Iвз максимальное значение тока при котором пусковой орган защиты реле тока возвращается в первоначальное состояние. коэффициент возврата защиты 1 всегда Iвз = Кв Iсз эта формула получена для первичных реле где Iсз = Iср Iкз = Iсз Схема включения обмоток реле и трансформаторов тока в неполную звезду для этой схемы Iр = Iср при КЗ...
27837. Токовая отсечка на линии с односторонним питанием 77 KB
  Селективность действия токовой отсечки без выдержки времени достигается тем, что ее ток срабатывания выбирается больше тока КЗ, проходящего через защиту при повреждении вне защищаемого элемента.
27839. Токовая защита со ступенчатой характеристикой выдержки времени 49 KB
  Совмещая токовую отсечку и МТЗ получаем ступенчатую характеристику с выдержкой времени. III ступень для резервирования отказов I и II ступеней.
27840. Максимальная токовая направленная защита 127 KB
  Она отличается от обычной МТЗ тем что вводится дополнительный орган определяющий направление мощности КЗ реле направления мощности который реагирует на фазу тока КЗ относительно напряжения на шинах подстанции в месте установки комплекта защиты то знак мощности и реле направления мощности блокирует комплект защиты. Если направление мощности КЗ от шин к линии то это знак мощности КЗ и реле направления мощности закрывая свои контакт разрешает комплекту МТНЗ действовать. Комплект МТНЗ состоит из 3 органов: пускового направления...
27841. Продольная дифференциальная защита 235 KB
  Расчет тока небаланса в дифференциальной защите. Ток небаланса. Iср Iнб следовательно нужно уменьшать ток небаланса. Ток небаланса геометрическая разность Iном.