53990

Revision of the types of question

Конспект урока

Педагогика и дидактика

The Thames is a short river. It’s only 349 km long. The Amazon in Brazil is 6 437 km long! Many people think the Thames is not clean but this is not true. More than 97 types of fish live here, for example salmon and eels. Eels are a traditional food in East London. People make a pie and serve it with mashed potatoes.

Английский

2014-03-05

840 KB

1 чел.

Knowing what you cannot do is more important than knowing what you can.’

LESSON 11

Grammar topic: Revision of the types of question

5. Ask questions to the bold words.

  1.  During a lot of centuries people learn foreign languages.

  1.  The native speakers of English live in Great Britain, the USA, Australia and New Zeland. 

  1.  Learning a foreign language is not an easy thing.

  1.  The United Kingdom includes four nations.

  1.  My parents always know better.

6. Ask tag’s questions to these sentences.

  1.  During a lot of centuries people learn foreign languages, …………………?

  1.  The native speakers of English live in Great Britain, the USA, Australia

     and New Zeland, ………………….?

  1.  Learning a foreign language is not an easy thing, ………………….?

  1.  The United Kingdom includes four nations,…………………….?

  1.  My parents always know better,……………………?

Ask as many questions as you can.

The Thames

       London is a capital of Britain. There are o lot different rivers in London. But the most known in the world is the Thames.

       The Thames is a short river. It’s only 349 km long. The Amazon in Brazil is 6 437 km long! Many people think the Thames is not clean but this is not true. More than 97 types of fish live here, for example salmon and eels. Eels are a traditional food in East London. People make a pie and serve it with mashed potatoes. It’s called ‘eel pie and mash’.

  1.  Write the plural of these words:

Начало формы

1.

a child - two

2.

a monkey - three

3.

an elephant - five

4.

a woman - six

3.Complete the sentences with the correct form of the verbs in brackets:

The children __________ (love) the flowers in our garden.

We __________ (arrive) at school at 8.30.

A pianist __________ (play) the piano.

Mary __________ (speak) English very well.

I __________ (take) a shower every morning.

Mr. Smith __________ (go) to work by bus.

My English teacher __________ (be) very gentle with us.

A doctor__________ (treat) patients.

Ann and her sister __________ (be) twins

My cat __________ (like) fish.

5.

a tomato - twelve

6.

a boy - four

7.

a glass - eight

8.

a man - ten

9.

a mouse - nine

10.

a foot - two

11.

a baby - seven

12.

an orange - fifteen

13.

a beach - two

14.

a kid - seven

15.

a bird - three

  1.   Fill in the blanks with am, is or are.

 My name _____ Mary. I _____ a teacher.

 My parents _____  Susan and Bill.

 My sister _____ 14 years old.

 My brother _____ a student.

 Susan and Kevin _____ my best friends.

 Daisy _____ my dog.

 My uncle and I _____ teachers.

 My hands _____ very cold.

 The cat and the dog _____ cute.

To get up on the wrong side of bed - to begin the day feeling unhappy and uncomfortable.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

38915. Исследование процесса квантования по уровню случайных последовательностей 137.5 KB
  Цель работы Исследование способов моделирования процесса квантования по уровню последовательностей непрерывных случайных величин. Приобретение практических навыков определения статистических характеристик последовательностей дискретных случайных величин и шумов квантования. При квантовании по уровню диапазон возможных изменений функции интервал Xmin Xmx разбивается на m интервалов квантования: qk=zkzk1 k=1 2 m где z0=Xmin z1 zm1 zm=Xmx.
38916. Исследование способов Моделирования стационарных случайных процессов с разной степенью дифференцируемости 180.5 KB
  Краткие теоретические сведения Распределение энергии случайного процесса по гармоническим составляющим описывается его спектральной плотностью спектром Sw где w=2πf круговая частота. В зависимости от временной структуры процесса этот спектр может принимать различную форму. Следовательно характер распределения энергии процесса по спектру связан со степенью гладкости самого процесса и может быть использован для ее оценки. Известно что спектр процесса однозначно связан с его корреляционной функцией Bτ парой преобразований Фурье...
38917. Исследование способов Моделирование стационарных случайных процессов с заданными статистическими свойствами 181.5 KB
  В настоящей работе такой моделью является модель случайного стационарного процесса с заданными статистическими свойствами описываемыми его корреляционной функцией и спектральной плотностью В соответствии с теорией сформировать случайный процесс с заданной корреляционной функцией можно в частности следующим образом.01; интервал дискретизации t=0 : Ts : 20; вектор моментов времени x1=rndn1 lengtht; белый шум...
38918. Исследование способов ОБРАБОТКИ ЭКСПЕРЕМЕНТАЛЬНЫХ ДАННЫХ в программной среде curveexpert 1.3 236 KB
  Цель работы Исследование возможностей приложения CurveExpert для обработки и анализа экспериментальных данных. Получение практических навыков по аппроксимации данных различными моделями поиску наилучшей модели созданию собственных моделей. Получение практических навыков по анализу полученной модели получение дополнительных сведений о исследуемых данных и их моделях.
38919. Исследование способов интерполяции случайных стационарных процессов с разной степенью дифференцируемости 152 KB
  Цель работы Численное исследование погрешности интерполяции случайных стационарных процессов имеющих заданное количество производных. Экспериментальное определение погрешности интерполяции негауссовских процессов сопровождаемых аддитивным шумом. Такое восстановление непрерывного процесса по его дискретным отсчетам носит название интерполяции.