54480

Урок музыки. Группы. Композиторы

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Today at the lesson we’ll listen and repeat the names of the musical instruments, after that we’ll give names of the musical instruments of four groups, we’ll listen to music and name name the styles of popular music you listen to. We’ll speak about structure of the music lesson.

Английский

2014-03-15

64.5 KB

2 чел.

Интегрированный урок

 по английскому языку

по теме:

«Урок музыки. Группы. 

Композиторы».

       

       Учитель английского языка

       

       Ковалёв Г.А.

Донецкая область, Амвросиевский район, Успенская ОШ


Урок №

Тема № 5 (16 ч) «Музыка»

Подтема: «Урок музыки.Группы.Композиторы».

Цели урока:

  •  познакомиться с построением урока музыки, 
  •  изучение музыкальных произведений,групп и композиторов, с которыми знакомились учащиеся на уроках музыки,
  •  развивать качество произношения звуков, память, языковую догадку,
  •  расширить филологический кругозор,
  •  прививать любовь к английскому языку через призму музыки.

Средства обучения:

  •  учебник,
  •  мультимедийная доска,
  •  наглядный материал: произведения композиторов и групп.

Тип урока: интегрированный с уроком музыки.


Ход урока.

Начало урока

Оргмомент.

T: Good morning.

P: Good morning.

T: I’m glad to see you!

P: We are glad to see you too!

T: Sit down,please.

Беседа с дежурным:

T: Who is on duty today?

P: I’m on duty today. Today is Monday, the fourteenth of February.

As for me I don’t like this weather. I think the weather is a bad.

The sky is grey. There are many clouds in the sky. It’s a cold today.

The weather is frosty.

Речевая зарядка:

Now let’s remember words witch we learnt at last lessons. I told you into English and you translate into Russian.

T: What is the Russian for rap?

P: Реп.

T: What is the Russian for rock’n’roll?

P: Рок-н-ролл.

T: What is the Russian for blues?

P: Блюз.

T: What is the Russian for jazz?

P: Джаз.

T: What is the Russian for reggae?

P: Регги.

T: What is the Russian for gospel?

P: Госпел.

T: What is the Russian for country?

P: Кантри.

T: What is the Russian for techno?

P: Техно.

T: What is the Russian for classic music?

P: Классическая музыка.

 

2.Основная часть.

1.Постановка целей и задач:

T:Today at the lesson we’ll listen and repeat the names of the musical instruments, after that we’ll give names of the musical instruments of four groups, we’ll listen to music and name name the styles of popular music you listen to. We’ll speak about structure of the music lesson. We’ll

learn and remember some information about «Beatles»,Wolfgang Amadeus Mozart,Ludwing van Beethoven, Elton John and their works.

And we’ll listen the song «Yesterday» and discuss what is it about?

2.Лексическое упражнение.

T:Now you’ll listen to the different style of music. Say witch of them. You’ve listened to.

(Ученики слушают музыку, просматривая картинки на мультимедийной доске с названиями стилей на английском языке).

P1: It’s rap.

P2: It’s blues.

P3: It`s techno.

P4: It’s rock’n’roll.

P5: It’s jazz.

T: Tell me please, what another styles of music do you know?

(учащиеся называют стили музыки)

P: I know such styles of music as country, reggae, gospel, classic music.

3.Проверка домашнего задания.

Your home task was to learn the musical instruments. Now let’s divide these musical instruments on four groups.

(изображения музыкальных инструментов на мультимедийной доске)

You have a minute for prepearing.

P1: 1.Stringed:

A guitar, a kobza, a violin, a double bass, a cello, a bandura.

P2: Wind instruments: a bagpipes, an organ.

P3: Percussion instruments: a xylophone, a drum.

P4: Keyboard instruments: an accordion, piano.

4.Проблемность.Узнать музыкальный инструмент по описанию.

Now pupils you are well done.You divided musical instruments into 4 groups. Now you’ll have to read the statements. Say what musical instrument is it? You have a minute for prepearing.

(описание музыкальных инструментов на мультимедийной доске)

 1. The sound of this musical instrument is unusual, but it is good for  dancing.

P: It’s a violin.

 2. This a wind instrument made of special tubes.

P: It’s a French horn.

 3. The material this musical instrument is made changes its sound.

P: It’s a bagpipes.

 4. This is a common keyboard musical instruments.

P: It’s a piano.

5.Определить правильность высказывания.

T: Now let’s talk about a lesson of music.You have a lesson of music every week. At your lessons you learn songs and poems, sing songs, learn different information  about life of different music group and composers. At last lesson of music you have learnt some information about Elvis Presley, Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven and other famous composers and singer.

T:Now read the statements and put « + » next to the true sentences

and « - » next to the false  sentences. You have a minute.Look through.

1.In Ukraine pupils aren’t taught to play any musical instrument at school. « + »

2.Pupils learn poems and songs. « + »

3.We usually go to music lesson to make our knowledge better. « + »

 (высказывания на мультимедийной доске).

T: You are quiet right.

6.Релаксация. Психологическая разрядка.

Предпесенное задание.

Clouse your eyes.Listen to music and the song, image the nature and the singer. What is this song about?

(прослушивают песню группы Enigma «Breath»)

Задание после прослушивания песни.

T: Say what is this song about?

P1: This song is about life.

P2:It seems to me, I think this song is about love.

 7.Творческое индивидуальное задание.

T:Now you’ll listen information about group «Beatles» that you  learnt at the lessons of music and after this you`ll listen the song  «Yesterday».

Выступают два ученика o группе « Битлз »

(на доске находятся информация о группе и картинки из жизни группы).

T: You’d listen information about group «Beatles».We know that the eighth form studiet the song «Yesterday» at the music lessons. Let’s listen the song.

(учащиеся 8-го класса поют песню группы «Битлз» «Yesterday» под руководством учителя музыки Абраменко В.Г.)

Задание после прослушивания песни.

T:And now show me, how did you understand this song? How do you think what is this song about?

P1: This song is about love.

T: And you Sasha?

P2: I think this song is about love.

T: And now Karina wants to tell us about Irish group « U-TWO »

(выступает ученица 8-го класса и рассказывает о ирландской

музыкальной группе « U-TWO »)

T:We listened about Irish music group «U-TWO» and now Yulya tell us about Wolfgang Amadeus Mozart.

(ученица рассказывает о творчестве и жизни Моцарта)

T: Now we listened information about Wolfgang Amadeus Mozart.Other famous composer which you learnt this is Ludwig van Beethoven. He has been called the greatest  composer who has ever lived-yet.He was deaf for much of his life.He lived from 1770 to 1827.He was born in Bonn, Germany.We remember him for many great work - including

masterpieces such as «The Moonlight Sonata» and «Ninth Symphony».

(портреты композиторов и информация из их жизни на мультимедийной доске).

Задание перед прослушиванием музыки.

T: Now you’ll listen to «Ninth Symphony» by Ludwig van Beethoven.

When you’ll finish to listen to music you’ll have to answer the questions:

1.What is symphony about?

2.What is the style of this music?

3.Do you like it?

(учащиеся слушают музыкальное произведение)

T: You’d just listened the song, answer the questions:

1.What is symphony about?

2.What is the style of this music?

3.Do you like it?

(учащиеся отвечают на вопросы).

8.Заключительная часть.

Д/З.

Творческое, подготовить сообщение о современной украинской группе или о исполнителе.

Итог урока.

You’ve learnt a lot about the English singers musical group. I want to say that I liked all pupils because all work hard at lesson. But I want to mention that pupils: Yulya Gromova, Ira Abramenko, Liza Govorova, Karina Shylo work harder then other pupils and upaises their answer as excellent.

Рефлексия.

 Барометр настроения.

Как вы оцениваете свое настроение: пасмурно,

              ясно,

                   солнышко.

Какое настроение по окончанию урока?


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

41114. ПРОЕКТУВАННЯ ЕЛЕКТРИЧНИХ МАШИН 8.02 MB
  Початку електромашинобудуванню поклало відкриття М. Фарадем закона електромагнітної індукції (1832-1833рр.). Більш ніж за півтора століття був пройдений шлях від простих моделей та пристроїв до сучасних конструкцій трансформаторів, двигунів та генераторів загального і спеціального призначення.
41116. Теплообмен при фазовых превращениях 848.5 KB
  Основные физические закономерности процесса конденсации. При конденсации пара происходит выделение тепла фазового перехода. Для возникновения процесса конденсации на поверхности твердого тела необходимо выполнение такого условия: температура поверхности стенки должна быть меньше температуры насыщения при данном давлении
41117. Идентификация технологических объектов и процессов 440.5 KB
  Модели в процессах познания и управления. Такие модели выступают в виде некоторого преобразователя рис. Эти модели отражают специфические взаимосвязи причин и следствий объектов при определенных допущениях.
41118. Представление данных в памяти компьютера 1.96 MB
  Основными задачами являются: приобретение студентом знаний о способах хранения данных в памяти компьютера и методах доступа к ним, о методах проектирования реляционных моделей данных, об использовании CASE-технологий при разработке приложений; приобретение навыков самостоятельной работы при создании концептуальных и логических моделей данных, при разработке физических моделей и управлению базой данных
41119. Общие сведения о SQL 3.27 MB
  Сегодня Oracle поставляет на мировой рынок огромное количество продуктов, услуг и решений, ее штат насчитывает более 43 тыс. человек, и доход этой компании, превысивший в 2000 году 10 млрд. долл., определяется не только продажами СУБД.
41120. Параллельные вычислительные системы 467 KB
  К распараллеливанию прибегают при проектировании отдельных устройств ЭВМ устройств управления буферов команд каналов обращения к памяти и модулей памяти многофункциональных арифметическологических устройств АЛУ повсеместно применяемых конвейеров и т. Сложилось представление о двух основных уровнях на которых в ВС применяются практические методы распараллеливания: на уровне программ процессов процедур первый уровень распараллеливания; на уровне команд и операций второй уровень распараллеливания. Уровень команд и операций...
41121. ПСИХОЛОГІЯ СТРАХУ ТА ФОБІЙ 69.5 KB
  Ознайомити студентів з особливостями емоції страху. Основні завдання: Охарактеризувати страх як емоційний стан поняття психологічна характеристика переживання страху причини та види страхів; Охарактеризувати фобію як емоційний стан; Порівняння емоцій страху та фобій; Визначити психотерапевтичні методи подолання страхів та фобій. Визначення емоційного стану людини за зовнішніми показниками Після читання лекції Характеристика страху та фобії; причини та наслідки переживання страхів та фобій; знання основних методів...
41122. учасні приклади біотехнологій в архітектурі.Об’єкти екологічного дизайну 1.48 MB
  Біосферна концепція розвитку екосистеми міста дизайнерські рішення як один з запобіжних факторів по зменшенню антропогенного навантаження на довкілля сучасні приклади проектування біопозитивних споруд В наш час багато Європейських організацій в тому числі і урядових структур погоджуються з тим що міста відіграють надзвичайно важливу роль в питаннях повязаних із зміною клімату. Усвідомлення цієї концепції відбулося через численні конференції та обговорення внаслідок чого деякі організацій виробили чітке прогресивне бачення того як...