55605

Реклама – как карьера. Её роль в бизнесе

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Advertising has rapidly rushed into our life. TV- programs, radio-news, newspapers deal with the advertising every day, using different ways of its presentation. So the topic of our lesson is the role of advertising in business and everyday life. Let’s recollect words and expressions we need for our discussion.

Английский

2014-03-27

42 KB

2 чел.

Разработка

урока по бизнес-курсу

английского языка

Тема: “Реклама – как карьера. Её роль в бизнесе.”

для 11 класса углублённой школы

Учитель: Мироненко

Надежда Александровна

СШ№115 г. Донецка

Тема:                    Реклама – как карьера. Её роль в бизнесе.

Цель:        1. Ознакомить учащихся с ролью рекламы в современном обществе.

Задачи:

Практическая задача: Научить учащихся употреблять лексику по данной ситуации в

                                     монологической речи на уровне связного высказывания с опо-

                                     рой на базовые фразы и текст учебника.

Развивающая задача: Развивать логическое мышление, кругозор, творчество учащихся

                                    в подготовке рекламных сообщений.

Воспитательная          Ориентировать учащихся на сознательный выбор профессии, учить
                        задача:          их извлекать нужную информацию при работе с текстом.

Оборудование:       Учебник И.С. Богацкого «Бизнес-курс», Longman «New Opportunities» Intermediate,   таблица базовой лексики,

                                     образцы рекламных проспектов.

Ход урока:

Сообщение учителя о целях урока, теме.

“Advertising is the greatest art form of the twentieth century” said Marshal Mc Luhau, Canadian writer.

Advertising has rapidly rushed into our life. TV- programs, radio-news, newspapers deal with the advertising every day, using different ways of its presentation. So the topic of our lesson is the role of advertising in business and everyday life. Let’s recollect words and expressions we need for our discussion.

  1.  1. Listen and repeat:

        T- Ch

Advertising, important link, accelerating, producer, customer, distribution of products, free-market, profit-oriented, to flourish, to be knowledgeable about business, to be skilled.

  1.  Compose the sentences with these worlds.

  1.  Answer the questions, using these worlds and expressions:

T-Ch

1. What is advertising?

  1.  Advertising is the most important link between a producer and a customer.
    1.  Advertising is the form of presentation goods/
    2.  It’s the form of promotion products/
    3.  It’s the most important factor in accelerating the distribution of products and services.

                       2. What are the main purposes of  advertising (ask friend’s opinion):

                                  P1-P2,3

                         The main purposes are:

  1.  to produce knowledge about the product or service
  2.  to create preference of it
  3.  to stimulate thoughts and actions about it
  4.  to create the awareness about the products

  1.  Where does it flourish?

        T-Ch

It flourishes in free-marked, profit-oriented countries (the USA, European countries).

       It is flourishing in Ukraine nowadays. The motto of the Ukrainian market is “Buy Ukrainian goods”

III. 1. Read the text “Advertising as a Career” and pick up the main points of the American advertising and its purposes:

Advertising is any paid form of no personal presentation and promotion products, services, or ideas by an identifiable individual or organization. It flourishes mainly in free-market, profit-oriented countries. It is one of the most important factors in accelerating the distribution of products and helping to raise the standard of living. Advertising cannot turn a poor product or service into a good one. But what it can do - and does - is to create an awareness about both old and new products and services. So three main objectives of advertising are: (1) to produce knowledge about the product or service; (2) to create preferеnce for it; and (3) to stimulate thought and action about it.
      
Careers in advertising may involve working for advertisers, media, advertising agencies, or suppliers and special services. In opinion of American specialists, at most only 35 colleges and universities in the USA have effective programs of advertising education. However, advertising draws people from a variety of educational backgrounds.
       
All media use salesmen to sell advertising space or broadcasting time. Media salesmen must be knowledgeable about business and skilled in salesmanship.

2. Explain where you can apply your knowledge and experience, using these points:

  1.  Advertisers
    1.  media
    2.  advertising agencies
    3.  Supplies and Special Services
    4.  Job prospects 

3. Which features of character should a person have to be a successful advertising manager? (creative, energetic…)

IV. Share your opinion about advertising career composing short dialogues (work in pairs or groups).

  1.  - It can be said that advertising career was also flourished in our country.

- Yes, many companies have advertising managers because they help joining the producer and the customer; help in coordinating the company’s advertising programs with the sales programs.

   

  1.        -     Does this career attract you?
    •  I think it suits me.
    •  What features of character must the advertising manager have? What are the main requirements of the advertising manager?
    •  I think he must be knowledgeable about the business of the company; skilled in salesmanship, creative, business-oriented, constructive. 

 

         3.        - What does this career involve?

                    - Advertising career can involve working for advertising mass media.

                    - What specialists can work in advertising agencies?

                    - Specialists with advertising education and people of different education backgrounds.

V.     Now you know the main requirements to the advertising manager. So you have the possibility to test your abilities as the advertising manager.

(Учащиеся дают образцы своих рекламных объявлений: реклама отдыха, школы, товаров.)

VI.    Подведение итогов урока, оценки, Д/З.

            

       Д/З – подготовить любой рекламный проект.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

10022. Инновационные технологии в проектировании нового туристического продукта 509.4 KB
  Инновационные технологии в проектировании нового туристического продукта Введение Актуальность дипломного исследования. Прошедший ХХ век наряду со многими феноменальными событиями и явлениями в жизни мирового сообщества продемонстрировал чуть ли не взрывной ха...
10023. Моделирование кривых титрования с помощью MathCad 49.5 KB
  Моделирование кривых титрования с помощью MathCad. Рассматривается пример построения кривой титрования в Mathcad. Постановка задачи и порядок выполнения работы описывается в соответствующей обучающей программе. Студенты должны запустить Mathcad и обучающую программу Титрова...
10024. Программирование в MathCAD 167 KB
  Программирование в MathCAD Панель инструментов Программирование Язык программирования Mathcad Для вставки программного кода в документы в Mathcad имеется специальная панель инструментов Программирование. Большинство кнопок этой панели выполнено в виде текстового пре
10025. Принципы усиления сигналов и построения усилителей 991.5 KB
  Тема № 1. Принципы усиления сигналов и построения усилителей. Занятие № 1. Принципы электронного усиления сигналов. Учебные методические и воспитательные цели: Изучить принципы усиления и построения усилителей их параметры. Сконцентри...
10026. Каскады предварительного усиления 902 KB
  Тема № 2. Каскады предварительного усиления Занятие № 1. Широкополосные усилители Учебные методические и воспитательные цели: 1. Изучить принципы построения и функционирования каскадов предварительного усиления и широкополосных усилителе...
10027. Оконечные усилительные каскады 1.1 MB
  Тема № 3. Оконечные усилительные каскады Занятие № 1. Принципы построения и функционирования каскадов оконечного усиления Учебные методические и воспитательные цели: 1. Изучить принципы построения оконечных усилительных каскадов. 2. Со...
10028. Преобразователи частоты. Общие принципы преобразования частоты 950.5 KB
  Тема 4. Преобразователи частоты Занятие 1. Общие принципы преобразования частоты Учебные методические и воспитательные цели: 1. Изучить сущность принципов преобразования частоты. 2. Изучить схемы и принципы работы диодных преобразователей ...
10029. Функциональные устройства на операционных усилителях 810.5 KB
  Тема 5. Функциональные устройства на операционных усилителях Занятие 1. Аналоговые электронные устройства на операционных усилителях Учебные методические и воспитательные цели: 1. Изучить основные свойства операционных усилителей ОУ...