55605

Реклама – как карьера. Её роль в бизнесе

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Advertising has rapidly rushed into our life. TV- programs, radio-news, newspapers deal with the advertising every day, using different ways of its presentation. So the topic of our lesson is the role of advertising in business and everyday life. Let’s recollect words and expressions we need for our discussion.

Английский

2014-03-27

42 KB

2 чел.

Разработка

урока по бизнес-курсу

английского языка

Тема: “Реклама – как карьера. Её роль в бизнесе.”

для 11 класса углублённой школы

Учитель: Мироненко

Надежда Александровна

СШ№115 г. Донецка

Тема:                    Реклама – как карьера. Её роль в бизнесе.

Цель:        1. Ознакомить учащихся с ролью рекламы в современном обществе.

Задачи:

Практическая задача: Научить учащихся употреблять лексику по данной ситуации в

                                     монологической речи на уровне связного высказывания с опо-

                                     рой на базовые фразы и текст учебника.

Развивающая задача: Развивать логическое мышление, кругозор, творчество учащихся

                                    в подготовке рекламных сообщений.

Воспитательная          Ориентировать учащихся на сознательный выбор профессии, учить
                        задача:          их извлекать нужную информацию при работе с текстом.

Оборудование:       Учебник И.С. Богацкого «Бизнес-курс», Longman «New Opportunities» Intermediate,   таблица базовой лексики,

                                     образцы рекламных проспектов.

Ход урока:

Сообщение учителя о целях урока, теме.

“Advertising is the greatest art form of the twentieth century” said Marshal Mc Luhau, Canadian writer.

Advertising has rapidly rushed into our life. TV- programs, radio-news, newspapers deal with the advertising every day, using different ways of its presentation. So the topic of our lesson is the role of advertising in business and everyday life. Let’s recollect words and expressions we need for our discussion.

  1.  1. Listen and repeat:

        T- Ch

Advertising, important link, accelerating, producer, customer, distribution of products, free-market, profit-oriented, to flourish, to be knowledgeable about business, to be skilled.

  1.  Compose the sentences with these worlds.

  1.  Answer the questions, using these worlds and expressions:

T-Ch

1. What is advertising?

  1.  Advertising is the most important link between a producer and a customer.
    1.  Advertising is the form of presentation goods/
    2.  It’s the form of promotion products/
    3.  It’s the most important factor in accelerating the distribution of products and services.

                       2. What are the main purposes of  advertising (ask friend’s opinion):

                                  P1-P2,3

                         The main purposes are:

  1.  to produce knowledge about the product or service
  2.  to create preference of it
  3.  to stimulate thoughts and actions about it
  4.  to create the awareness about the products

  1.  Where does it flourish?

        T-Ch

It flourishes in free-marked, profit-oriented countries (the USA, European countries).

       It is flourishing in Ukraine nowadays. The motto of the Ukrainian market is “Buy Ukrainian goods”

III. 1. Read the text “Advertising as a Career” and pick up the main points of the American advertising and its purposes:

Advertising is any paid form of no personal presentation and promotion products, services, or ideas by an identifiable individual or organization. It flourishes mainly in free-market, profit-oriented countries. It is one of the most important factors in accelerating the distribution of products and helping to raise the standard of living. Advertising cannot turn a poor product or service into a good one. But what it can do - and does - is to create an awareness about both old and new products and services. So three main objectives of advertising are: (1) to produce knowledge about the product or service; (2) to create preferеnce for it; and (3) to stimulate thought and action about it.
      
Careers in advertising may involve working for advertisers, media, advertising agencies, or suppliers and special services. In opinion of American specialists, at most only 35 colleges and universities in the USA have effective programs of advertising education. However, advertising draws people from a variety of educational backgrounds.
       
All media use salesmen to sell advertising space or broadcasting time. Media salesmen must be knowledgeable about business and skilled in salesmanship.

2. Explain where you can apply your knowledge and experience, using these points:

  1.  Advertisers
    1.  media
    2.  advertising agencies
    3.  Supplies and Special Services
    4.  Job prospects 

3. Which features of character should a person have to be a successful advertising manager? (creative, energetic…)

IV. Share your opinion about advertising career composing short dialogues (work in pairs or groups).

  1.  - It can be said that advertising career was also flourished in our country.

- Yes, many companies have advertising managers because they help joining the producer and the customer; help in coordinating the company’s advertising programs with the sales programs.

   

  1.        -     Does this career attract you?
    •  I think it suits me.
    •  What features of character must the advertising manager have? What are the main requirements of the advertising manager?
    •  I think he must be knowledgeable about the business of the company; skilled in salesmanship, creative, business-oriented, constructive. 

 

         3.        - What does this career involve?

                    - Advertising career can involve working for advertising mass media.

                    - What specialists can work in advertising agencies?

                    - Specialists with advertising education and people of different education backgrounds.

V.     Now you know the main requirements to the advertising manager. So you have the possibility to test your abilities as the advertising manager.

(Учащиеся дают образцы своих рекламных объявлений: реклама отдыха, школы, товаров.)

VI.    Подведение итогов урока, оценки, Д/З.

            

       Д/З – подготовить любой рекламный проект.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

758. Микропроцессоры. Статический анализ системы управления ДПТ 135.5 KB
  Статический анализ системы управления ДПТ. Использование микропроцессоров (МП) и микроЭВМ в составе промышленного оборудования. Динамический анализ системы управления ДПТ. Универсальность и гибкость МП, как устройств с программным обеспечением, наряду с высокой надежностью и дешевизной.
759. Экономический анализ хозяйственной деятельности ЧАО Крымская фруктовая компания, Красногвардейского района АР Крым 143.73 KB
  Организационно-экономическая характеристика и анализ ресурсного потенциала ЧАО Крымская фруктовая компания красногвардейского района ар Крым. Анализ затрат на производство и себестоимости продукции на предприятии. Анализ производства продукции на ЧАО крымская фруктовая компания Красногвардейского района АР Крым.
760. Система исполнительной власти. Пoнятиe и признaки иcпoлнитeльнoй влacти Рoccийcкoй Фeдeрaции 313.5 KB
  Пoнятиe и признaки иcпoлнитeльнoй влacти Рoccийcкoй Фeдeрaции. Оргaны гocудaрcтвeннoгo упрaвлeния в цeнтрe и нa мecтaх являлиcь ocнoвными cубъeктaми aдминиcтрaтивнoгo прaвa или жe нocитeлями aдминиcтрaтивнoй прaвocубъeктнocти. Мeхaнизм иcпoлнитeльнoй влacти. Cиcтeмa и cтруктурa иcпoлнитeльнoй влacти Рoccийcкoй Фeдeрaции.
761. Развитие волевых качеств личности в онтогенезе 132.5 KB
  Общее понятие воли в психологической науке. Волевые качества личности: характеристика, развитие в онтогенезе. Условия эффективного развития волевых качеств личности. Дать характеристику понятию воля, рассмотреть теории воли. Преобразование непроизвольных психических процессов в произвольные.
762. Исследование типовых комбинационных устройств дешифратор-демультиплексор 125.5 KB
  Изучение принципов функционирования классического дешифратора со входом стробирования и возможности обращения его функции для реализации мультиплексора.
763. Разработка серверной части информационной системы для сопровождения процесса видеопроката 116 KB
  Построение концептуальной модели 0-уровня. Логическая и физическая реализация Базы данных. Список клиентов пункта видеопроката. Колличество фильмов, просмотренных клиентом Х. Жанр фильма, который имеет наименьший спрос.
764. Элементы структуры контроллинга 64.5 KB
  В сферу задач контроллинга входит постановка целей предприятия, сбор и обработка информации для принятия управленческих решений. Синтез элементов учета, анализа, контроля, планирования, реализация которых обеспечивает выработку альтернативных подходов при осуществлении оперативного и стратегического управления процессом достижения конечных целей.
765. Формування педагогічної культури батьків з питань дипломатичного спілкування з дітьми 53.5 KB
  Виявити найоптимальніші умови становлення батьківського авторитету для малюка. Довести вплив родини та устрою сімейного життя на формування у дітей поваги та любові до батьків. Удосконалити досвід партнерського спілкування батьків з дитиною.
766. История развития представлений о времени и расстоянии 51 KB
  Представления о пространстве. Эволюция базовых понятий пространства. Теория пространства. Представления о времени. История развития представлений о времени. Физическая теория времени.