58009

Геометрические преобразования

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Цель урока: Показать исключительную роль принципа симметрии в научном познании мира в человеческом творчестве и научить различать многообразные проявления симметрии в окружающем мире. Задачи: дать представление о симметрии в геометрии; научить распознавать виды симметрии...

Русский

2014-04-18

144 KB

6 чел.

Открытый урок по геометрии

в 9 классе по теме

«Геометрические преобразования».

Цель урока:

  •  Показать исключительную роль принципа симметрии в научном познании мира, в человеческом творчестве и научить различать многообразные проявления симметрии в окружающем мире.

Задачи:

  •  дать представление о симметрии в геометрии;
    •  научить  распознавать виды симметрии;
    •  выявить сходство и отличие симметрий в биологии и геометрии;
    •  обосновать значение симметрии в биологии и геометрии, в природе и жизни человека;
    •  развить мотивацию достижений учащихся через использование ИТ и коллективную деятельность в малых группах.

Оборудование: компьютер, доска, проектор, наглядные пособия,  плакаты.

Тип урока: урок изучения нового.

Ход урока:

Учитель математики

Учитель биологии

(Слайды 1-4)

Ставит вместе с учащимися цель и задачи урока.

Контроль д\з: первая группа учащихся выступает с презентацией «Историческая справка».

Учитель рассказывает о видах симметрии (слайды 5-6).

Учащиеся по группам выполняют задание на построение фигуры, симметричной относительно точки.

Проверка выполнения задания (смарт-доска) (слайд 7).

Примеры фигур, имеющих центр симметрии (слайд 8).

Осевая симметрия (слайд 9).

Учащиеся выполняют задание по построению фигуры, симметричной относительно оси (слайд 10).

Самопроверка \ образец на доске.

Слайды 11-14 примеры задач на осевую симметрию.

(Слайд 11)

Объяснение учителя «Осевая симметрия в биологии растений». Работа с таблицей.

Стихотворение «Симметрия»

Я в листочке, я в кристалле,

Я в живописи, архитектуре,

Я в геометрии, я в человеке.

Одним я нравлюсь, другие

Находят меня скучной.

Но все признают, что

Я – элемент красоты.

Презентация практических работ учащихся в рамках курса «Наглядная геометрия» (слайд 17).

Учитель рассказывает о симметрии в биологии (слайд 18).

Практическая работа в группах: провести оси симметрии на слайде 19, на слайде 20 (снежинки) – провести  лучевую симметрию.

Учитель рассказывает о симметрии в живом мире.

Объяснение учителя «Симметрия относительно плоскости» (слайд 22,23).

Единственный представитель зеркальной симметрии в биологии (слайд 24).

Практическое задание учащимся: фокусы с зеркалом (слайд 25).

Физкультминутка.

С  поля, с моря, с дальних  гор (медленно  машут  руками),

Ветры  к  нам  летят  во  двор (покачивание  рук  вверху).

Первый  ветер  вербу  мнет  (наклоны в стороны);

А  второй  березу  гнет (покачивание  вперед,  назад),

Третий  ветер  дуб  ломает (энергичные  наклоны и приседания);

Тучу  пыли  поднимает (руки в стороны  вверх),

Ты  глаза  не  засори (потереть глаза),

Отвернись и не  смотри…

Раз,  два,  три  и   себя на место посади (возвращение).

(слайды 26-29)

Учитель рассказывает о поворотной, винтовой, скользящей симметриях.

(слайды 30-31)

Учитель рассказывает о симметрии в алгебре  (координатная плоскость).

Задание группам (слайд 30) «Найти соответствие».

Презентация творческих заданий учащихся:

сообщения представителей групп  о применении симметрии в других областях науки и техники (см. презентации к заданиям).

(слайд 38-39) задание группам: найти зашифрованные слова.

Подведение итогов урока.

Домашнее задание.

Составить биологический кроссворд


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

31410. Дослiдження потенцiалу i напруженностi поля у електричнiй ваннi 149.5 KB
  Мета: Вимiр потенцiалiв i напруженностi поля для заданної конфiгурацiї електродiв. План роботи Зiбрати макет з заданою конфiгурацiє електродiв згiдно малюнка варiанту завдання. Намалювати свою конфiгурацiю електродiв на графiку. Вставити виводи електродiв моделi у кришку згiдно малюнку завдання так щоб електроди опинились у вiдповiдних отворах кришки.
31412. Дослiдження потужностi у системi джерело-навантаження 112 KB
  Джерело живлення та лiнiя постачання моделюются ЕРС та опором RS що вiдповiдає спiльному опору джерела та лiнiї. Занотувати значення опору RS. Вимiряти ЕРС джерела живлення E падiння напруги на опорi джерела US напругу на навантаженнi споживача UL струм кола I для рiзних значень опору RL. Для кращого вiдтворення результатiв вимiрiв доцiльно провести вимiри для усього диапазону змiн опору навантаження вiд мiнiмального до максимального його значення з приблизно рiвномiрним шагом по опору приблизно 10 максимального значення опора RL.
31413. Дослiдження лічильника електроенергії 69 KB
  Визначити залежність швидкості обертання диска лічильника від потужності активного навантаження. Зичайний асінхронний двигун переважно працює в області малих значень коефіциента ковзання тобто в умовах коли швидкість обертання ротора близка до швидкості обертання магнітного поля. Для двополюсного двигуна масимальна швидкість обертання становить 3000 обертів на минуту для частоти мережі 50 Hz 5060=3000. На відміну від звичайного двигуна ротор лічильника працює в області великих значень ковзання тобто швидкість обертання ротора...
31414. Дослiдження схеми напiвпровiдникового випрямляча 83.5 KB
  Серед них найпоширiнiшi схеми: однонапiвпериодного випрямляча; мостового випрямляча; випрямляча з подвоєнням напруги. Пiд час вимiру опора слiд вибрати полярнiсть мультиметру таким чином щоб дiоди випрямляча не шунтировали опiр RL. Якщо вимiри виконуються за допомогою осцилографа замалювати епюри напруги на виходi випрямляча для максимального i середнього значення опорiв навантаження.
31415. Дослiдження елементiв кола змiнного струму – R, L, C за умов 125.5 KB
  Дослiдження RC ланки Зiбрати стенд для одного з варiантiв ємностi C згiдно завдання C=C1 C=C2 C=C1C2 Електрична схема Перемичкою X3 закорочено iндуктивнiсть L точки 23. Вимiряти напругу джерела живлення E точки 111 напругу на опорi UR точки 12 наругу на конденсаторi UC точки 511. Вимiряти напругу джерела живлення E точки 111 напругу на опорi UR точки 12 напругу на iндуктивностi UL точки 24. Вимiряти напругу джерела живлення E точки 111 напругу на опорi UR точки 12 напругу на iндуктивностi UL точки...
31416. Дослідження трансформатора 72.5 KB
  Варiант Первинна обмотка до джерела ЕРС Вторинна обмотка до навнтаження N1 N2 N1 Пермичка X1: точки 1011 або 1012 N2 Пермичка X2: точки 2124 або вiдсутня N2 N1 N2 Пермичка X2: точки 2021 або 2022 N1 Пермичка X1: точки 1114 або вiдсутня Далi по тексту завдання елементи схеми контрольнi точки вимирiв i точки пiдєднання перемичок наводиться для варiанту N1 N2 для варiанту N2 N1 у скобках....
31417. Дослiдження бiполярного транзистора 79.5 KB
  Для розрахунку параметрiв схем для рiзних включень транзiстору спiльний емiтер спiльний колектором спiльна база використовуються сукупностi ВАХ вхiдних та вихiдних характеристик: cукупнсть залежностей струму бази Ib вiд напруги базаемiтер Ube для рiзних значень напруги колектор емiтер Uce сукупнсть залежностей струму колектора Ic вiд напруги колектор емiтер Uce для рiзних значень струму бази Ib. Виставити потрiбний струм бази Ib i вимiряти залежнiсть струму колектора Ic вiд напруги колектор емiтер Uce для цього...
31418. Дослiдження поведiнки транзистора у поширених схемах включення зi спiльним емiтером i cпiльним колектором 70.5 KB
  Для зменшення обсягу вимiрiв та прискорення виконання роботи струми Ib Ic Ic вимiрються не безпосередньо а обчислюються за вiдомими значеннями опорiв Rb Rc Re i вимiряними значеннями падiння напруг URb URc URe. Для дослiжуємого бiполярного транзистору КТ961А npnтипу з коефiцiентом пiдсилення у дiапазонi 10100 доцiльно використовувати такi значення опорiв: Rb =20KΩ; Rc =1KΩ; Re =0 перемичка. Занотувати значення опорiв для дослiджуємої схеми Rb = ; Rc =...