60005

Вашингтон - столица США

Конспект урока

Педагогика и дидактика

For some time we have been learning many interesting things about the USA. You’ve got to know that the USA is the richest and highly developed country in the world. It stretches from one coast to another.

Английский

2014-05-13

62 KB

1 чел.

Урок страноведения.

Тема урока: ”Вашингтон- столица США”.

Цель урока: формирование коммуникативной и

                       социокультурной компетенций, уме-

                       ний осуществлять устное общение

                       в типичных сферах жизни, умений

                       фиксировать и передавать информа-

                       цию.

Практические задачи урока:

  1.  Организовать устную тренировку  

                      по оперированию материалом прочи-

                      таного текста, ключевыми словами и

                      выражениями.

  1.  Организовать устную монологичес-

кую и диалогическую речь, в связи с ситуациями по теме в интерактивных

формах.

Воспитательные задачи урока:

  1.  Воспитывать у учащихся культуру

общения, принятую в современном ми-

ре, положительное отношение к иностранному языку, культуре народа США.

  1.  Формировать положительные черты

характера: доброжелательность, уважение, толерантность, активность,

умение выслушать собеседника, уважать мнение других.

Развивающие задачи:

  1.  Развивать воображение, кратко-

временную память, умение логично и последовательно излагать мысли.

  1.  Развивать интеллектуальные и познавательные способности, готовность к участию в иноязычном

общении.                                                                           

Образовательные задачи:

  1.  Учить учащихся осознавать суть

языковых явлений, через которые можно воспринимать действительность.

  1.  Приобщать к диалогу культур.
  2.  Развивать умение работать с книгой,

учебником, дополнительной литерату-

рой.

  1.  Учить учащихся получать знания об истории, культуре, реалиях и традициях США.

Оснащение урока:

                     Пособие по страноведению для стар-

                     ших классов О. Карпенко, темати-

                     ческие фото с видами Вашингтона,

                     карта США, схема достопримечатель-

                     ностей Вашингтона, записи на доске,

                     аудиозапись для релаксации, карточки

                     для групповых и индивидуальных         

                    форм работы, микрофон.

 


                          
Ход урока.

  1.  Начало урока.

 

  1.  Подготовка к восприятию иноязычного материала. Приветствие. Организационный момент.

T: Good morning, pupils! I’m glad to see you! How are you today? I’m glad that you are well. Maybe somebody is nervous. Don’t worry, dear. You are clever students and everything will be OK.

  1.  Сообщение темы и целей урока. Введение в иноязычную атмосферу.

T: For some time we have been learning many interesting things about the USA. You’ve got to know that the USA is the richest and highly developed country in the world. It stretches from one coast to another. Today we are going to concentrate on one of the beautiful cities of the USA. It’s Washington.

But first, let’s check up what you know about the USA and a little “All- the USA Quiz”. Be ready to give answers, use the map in your answers.

              (Учитель зачитывает вопросы викторины, учащиеся дают ответы).

T: It’s great. I’m impressed by your knowledge of this country. You really know a lot about different sides of the USA.

  1.  Warming up. Учебный разговор по высказыванию на доске.

T: Today at the lesson we are going to discuss past and present of the USA capital. But before discussion look at the blackboard, read the saying about Washington. How do you understand it?

             “Washington is the country’s most monument-

               tal city in the most basic way. It has more

                major monuments than any place else. As                                                                                  

                   You move through the city, you are passing

                    the people and events memorialized in the

                    monuments. Something of the past is always

                    close at hand’’.

II. Основная часть. 

 

  1.  Организация устной тренировки по оперированию ЛЕ и материалом прочитанного текста, ключевіми словами и віражениями.

 T: Pupils, before speaking about Washington, discussion its past and present, I propose you to join into four groups and work together. We shall review all necessary words, word- combinations and phrases.

     Group 1.

Task: Match the column A with column B and make sentences with them.

                  A                                     B

           Tourist                                House

           Federal                                Memorial

           The White                           attractions

               Lincoln               of items from America’s past

               Collection             government

              White                    and Virginia

               Maryland              marble structures

               George                  Washington

      

        Group 2.

Task: Put the words in correct order.

  1.  It designed cities is one Washington was the of world built that before the in was.
    1.  Buildings stand the most main of city in part the Washington’s and museums west- central monuments government.
    2.  History the tradition their of Washington unity is democratic symbol and country’s.

        Group 3.

Task: Complete the sentences:

  1.  Washington D. C. is….
  2.  It is the most…
  3.  It serves as ….
  4.  It is a symbol of…
  5.  Millions of people from all parts…
  6.  Many of buildings and monuments are…
  7.  L’Enfant and other members of a commission…

Group 4.

Task: Circle the correct answer:

  1.  Washington lies in …….US, between Maryland and Virginia.
  2.  west- central;

 

  1.  south- western;
  2.  south- eastern.
  3.  Washington serves as the headquarters of ……
  4.  the federal government;
  5.  The American Congress;
  6.  The American Senate.

  3) George Washington asked …… to draw up the plans of the city.

           1) a Soviet designer Korolyev;

           2) a French engineer L’Enfant;

           3) an American Doctor Bell.

  4) The Capitol of the USA was named in honor of …..

           1) the first settler of the USA;

            2) the first president of the USA;

            3) the first American money.

  5) Letters D. C. in the city’s name mean….

            1) Doctor Conrad;

            2) District of Columbia;

            3) Down Country.

  T: Thank you, pupils, for your cooperation. I see that you read the text at home. It wasn’t very difficult, was it?

Were there any difficulties in translation?

  1.  Организация работы по прочитанному тексту, выполнение тренировочных упражнений.

  T: a) What is the English for….

        Правительственные здания

        Штаб-квартира

        Под юрисдикцией

        Переместить

                Величественный

                Служащие

                Интересные туристические места

                Образец американского прошлого

                Посвященный

                Во всех направлениях

  T: Find in the text such sentences:

  1.  Вашингтон не имеет больших промышленных территорий.
  2.  Парки и сады придают естественную красоту рукотворному величию этой территории.
  3.  Они приезжают, чтобы увидеть Капитоль, где собирается Конгресс США, Белый Дом, где живет и работает Президент.
  4.  Эта территория находится в одном ряду с красивейшими местами нации.

3) Организация монологического говорения учащихся о Вашингтоне с опорой на изученный текст и дополнительную информацию.

T: Let’s speak about Washington. I invite 4 pupils to the middle of our class- room. Your task is to prove that Washington is one of the biggest and most beautiful cities in the world.

T—to the class: You have to listen to them very attentively, not to interrupt them. Only after their discussion you may add some information.

    (Организация работы по методуАквариум”)

T: What information can you add?

P1: I have read in the encyclopedia….

P2: From the History lessons I know…

P3: Recently I’ve watched a program about the USA…

P4: Ive known that

     (Организация работы по методу ”Микрофон”)

T: Thank you, boys and girls, you may take your seats. I want you to concentrate your attention on the places of interest in Washington.

   

   (Учащиеся рассказывают об интересных местах Вашингтона).

              A minute for relaxation.

T: Close your eyes. Relax your body. Relax your muscles. Bend your head. Take a long breathe. Think about something pleasant, beautiful, funny or, maybe, about something tasty. And speak about your dreams. Start your utterance with the words:

          If only…

          If I were….

          I wish

4) Организация диалогической парной работы по заданным ситуациям.

 

a) T: Let’s continue our work. If you haven’t forgotten we are discussing Washington’s sights. I propose you to work in pairs and groups. Who wants to work with

dialogues? Each pair will have own situation. Take the cards. (ситуации записаны на карточках)

Situation 1.

In a Tourist Agency.

You ask an advice and recommendation about visiting Washington’s sights.

 

Situation 2.

Ukrainian student came to Washington and wants to know more information about the capital of the USA.

Situation 3.

You have lost in Washington. Ask the residents of Washington the way to your hotel.

(Учащиеся вытягивают карточку с ситуацией)

b) T: While they are preparing with their dialogues you will work in one group.

Imagine that Denis has just returned from his trip about Washington. Ask him questions about the capital of the USA.

                                 P1

        P2                                                  P3

                P4            Denis                             P5

                     

                             P6                  P7

c) Presentation of the dialogues. Pupils dramatize their dialogues.


III. Окончание урока.

  1.  Объяснение домашнего задания:
    1.  Composition” My last tourist excursion about Washington”
    2.  Ex.2, p. 23

Think of 5 questions to ask you partner about Washington. Answer your partner’s questions.

Ex.3, p. 23

You are entering a competition for a free week in a top Washington hotel. In order to win, you have to complete this sentence in more that 20 words.

  I’d like to visit Washington because….

  1.  Подведение итогов урока.

T: Thank you very much for your work and enthusiasm. Most of you were at the top of the class. Some of you were rather quiet today. You are to be more active at the lesson. You can’t learn to speak English by sitting and listening to the other pupils. Forget about being shy and nervous. It’s far better to make a few mistakes than to say nothing. Your marks today are….

Thank you for cooperation.

3) Прощание с учащимися.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

61461. Основні прийоми введення та редагування тексту 26.04 KB
  Молодці ви вправно справилися із тим завданням. Погляньте на дошку ну хто вже здогадався яке схоже прислів’я є у нас. Скажи мені який у тебе компютер і я скажу хто ти. Скажи мені хто твій друг і я скажу хто ти.
61463. Правила введення тексту. Форматування тексту 24.09 KB
  А зараз діти давайте разом пригадаємо що ви вивчали на останньому уроці інформатики З якою програмою ви працювали на минулому уроці Для чого ми можемо використати цю програму Де ми можемо її знайти на комп’ютері...
61464. Информационные технологии на уроках ИЗО 223.73 KB
  Цель моей педагогической деятельности в течение последних лет выявить возможности применения компьютера на уроках ИЗО. В результате я определила формы применения компьютера на уроках ИЗО...
61465. Быстрый эффект Instagram в Фотошоп 238.16 KB
  Откройте изображение, к которому вы хотите применить эффект, далее, идём Слой – Новый Корректирующий слой – Уровни (Layer>New Adjustment Layer>Levels). В панели RGB, выберите Канал Синий...
61466. Путешествие в страну «Имя числительное» 157.7 KB
  Станция Орфографическая. Станция Кинематографическая. Станция Творческая включить музыку –Минус На фоне музыки читается стихотворение о Гжели: О. Станция Финальная О.