61527

Праздники

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Задачи урока 1. Активизация знакомой лексики по теме Праздники 2. Применение учащимся знаний времен английского глагола: The Present Simple tense, The Past Simple tense, The Future Simple tense, The Present Progressive tense...

Русский

2014-05-29

17.56 KB

0 чел.

Конспект

открытого урока английского языка по теме: "Праздники", проведенного в 7 "А" классе для учителей города.

Учитель английского

языка муниципального

общеобразовательного

учреждения школы № 3

г. Орехово-Зуево

Нестерова Л.А

Задачи урока

1. Активизация знакомой лексики по теме "Праздники"

2. Применение учащимся знаний времен английского глагола:

The Present Simple tense,

The Past Simple tense,

The Future Simple tense,

The Present Progressive tense,

The Present Perfect tense.

3. Воспитание у учащихся патриотических и интернациональных чувств посредством знания и уважения национальных традиций.

Оснащение урока:

1. Доска, оформленная по теме с помощью детских творческих  работ (открытки, приглашения, именные значки, указатели места за столом).

2. Магнитофон с аудиокассетой.

3. Телефон для введения диалогов.

4. Костюмы для инсценировок.

5. Подручный материал (картон, клей, ножницы, цветная бумага).

6. Тыква для игр в честь Halloween.

Начало урока:

Учитель:                                                  Ученики:

- Good morning, children!           - Good morning, teacher!

How are you?                                 Fine, thanks. And you?

Fine, too. I am glad to see you.      We are glad to see you, too.

Thank you. Sit down.                          

Who is on duty today?                    We are on duty today.

What is the date today?                   Today is the 28th of October.

What day of the week is it?             Today is Monday.

Who is missing today?                     ... is (are) missing.

Let us speak a little about                 Let us.

seasons and weather                                  

Tanya, come here and ask

your classmates about the weather

of today.                                           Tanya: What season is it?

                                                        P1: It is Autumn.

                                                        Tanya: What month is it?

                                                        P2: It is October.

                                                        Tanya:  Is October the first,

                                                       the second, or the third     

                                                      Autumn month?    

                                                      P3: October is the second

                                                     Autumn month.

                                                     Tanya: What is the weather

                                                     like today?

                                                     P4: The weather is cold

                                                     (bad,...)

                                                     Tanya: Is it raining today?

                                                     P5: Yes, it is. (No, it is not)                                                                         

                                                     Tanya: Is it sunny or gloomy?

                                                     P6: It is gloomy.(It is sunny)

                                                     Tanya: Is it windy or still?

                                                     P7: It is still.

                                                     Tanya: Do you like Autumn?

                                                     Why?

                                                     P8: Yes, I do.(No, I do not) It

                                                     is beautiful.(It is wet and cold)  

Well, children, let us                     Autumn Leaves.    

remember poems about autumn.   Down, down, down,

                                                      Red, yellow, brown.

                                                     Autumn leaves tumble down,

                                                     Autumn leaves bumble down,

                                                     Autumn leaves crumble down.

                                                     Flaking and shaking

                                                     tumbledown leaves.

                                                           

                                      Ten little swallows.   

                          Ten little swallows get ready to fly,

                          The weather is cold, there are clouds in the sky.

                          Ten little swallows are ready to go

                          Away from the winter, the ice and the snow.

                          The little swallows as brave as can be

                          Spread out their strong wings

                          To fly over the sea.

                          The little swallows fly high in the sky

                          "We will come back next time

                            But now it is Good-Bye!"

Основная часть урока.

1. Today we shall speak

about holidays and parties.

Look at the blackboard!

You will see pictures with

different holidays.

What holidays are there

in the pictures? When are

they celebrated?

                                                               

                                                 P1: There is the New Years Day

                                                 in the picture. It is celebrated on

                                                 the 1st of January.

                                                 P2: There is the 1st of May in the

                                                 picture.

                                                 P3: There is the Revolution Day

                                                 in the picture. It is on the 7th of          

                                                 November.

                                                 P4: There is Victory Day in the

                                                 pictures. It is on the 9th of May.

                                                 P5: This is Christmas. It is on the

                                                 7th of January.

                                                 P6: Mother's Day is celebrated

                                                 on the 8th of March.

                                                 P7: The Day of the Defenders of

                                                 Russia is on the 23rd of February

                                                 P8: Easter is in April.

What is your favourite

holiday and why?

                                              P1: My favourite holiday is New

                                              Year's Day because I get presents

                                              Besides, it is funny.

                                              P2: My favourite holiday is

                                              Easter because I eat chocolate eggs

                                              P3:  My favourite holiday is

                                              my birthday because many friends

                                              come to my place and give me

                                              presents.

Do you like to organize

parties?                                   Yes, I do.           

What is the difference

between parties and

holidays?

                                                      P1: Holidays are celebrated

                                                      by all people. Parties are

                                                      organized by one person or a

                                                      group of people.

                                                      P2: Holidays are celebrated

                                                      on certain dates. Parties are

                                                      organized at any time.

                                                                                          

                            

 

                                       


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

50007. ПРОВЕРКА ОСНОВНОГО ЗАКОНА ДИНАМИКИ ВРАЩАТЕЛЬНОГО ДВИЖЕНИЯ НА КРЕСТООБРАЗНОМ МАЯТНИКЕ ОБЕРБЕКА 2.82 MB
  Наша задача рассмотреть вращение абсолютно твердого тела относительно неподвижной оси. При вращении твердого тела траектории всех точек тела являются концентрическими окружностями центры которых лежат на оси вращения. Если положение оси вращения в пространстве с течением времени остается неизменным то в этом случае говорят что тело вращается около неподвижной оси. В этом случае плоскости всех концентрических окружностей перпендикулярны оси вращения а центры окружностей лежат на оси вращения.
50008. Очерк жизни и педагогической деятельности преподавателя Оршанского педагогического колледжа им. И.К. Глушкова Татьяны Александровны Сморкаловой 11.31 MB
  Высокий уровень знаний выпускников Татьяны Александровны и качество их работы в дошкольных образовательных учреждениях подтверждает то, что цели, поставленные ею - научить студентов мастерству рисования и передать любовь к изобразительному искусству детям, успешно достигаются.
50010. Оператор ввода-вывода в Pascal 75 KB
  Составной оператор служит для записи в свое тело других операторов, последовательность которых рассматривается в данном случае как один оператор. Этим оператором начинается и заканчивается раздел выполнения основной программы, подпрограммы, функции. После последнего оператора END основной программы ставится точка.
50011. Методы оценки надежности конструкций 260.5 KB
  Он заключался в том что для любого волокна конструкции должно было выполняться условие k S Sдоп где Sдоп допускаемое напряжение; S напряжение в волокне определяемое методами строительной механики; k коэффициент запаса. В этом методе коэффициент запаса для всех конструкций из данного материала был одинаков что не отвечало фактической работе таких комплексных материалов какими являются железобетон и каменная кладка компоненты которых имеют различные механические характеристики и в соответствии с этим в различной степени и с...
50013. ИНФОРМАЦИОННЫЙ ПОТОК 26.5 KB
  Это особенно заинтересовано обеспокоено окончательным использованием этой информации или как основание для решения или действия или как ввод к другой системе или деятельность inhere немного сомнения что успех специфического приложения зависит тяжело от полного знания информационного потока в течение стадии планирования. Характеристики информации Хотя мы передаем информацию в некоторой физической форме напечатанные слова звуки ударил кулаком платы информация непосредственно Не материален. Даже при том что мы не можем видеть или...
50014. ВИЗНАЧЕННЯ СТАЛОЇ СТЕФАНА–БОЛЬЦМАНА 205 KB
  Прилади і матеріали Оптичний пірометр із зникаючою ниткою електрична лампочка розжарення регулятор напруги ватметр блок живлення пірометра акумуляторна батарея В даній лабораторній роботі для знаходження сталої Стефана–Больцмана застосовується метод порівняння потужності електричного струму яка витрачається на розжарення вольфрамової нитки електричної лампочки і потужності теплового випромінювання з поверхні цієї нитки. Прилади для вимірювання температури нагрітих тіл за інтенсивністю їх теплового випромінювання в оптичному...