61603

Какие бывают животные?

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Раздаточный материал в больших и маленьких конвертах; Структура: Организационный момент Актуализация знаний Сообщение задач урока Физкультминутка Закрепление Рефлексия Подведение итогов...

Русский

2014-05-30

13.5 KB

0 чел.

Тема  урока:   Какие бывают животные?

Тип урока: закрепление

Цели:

Образовательные: - Выявить отличительные особенности насекомых, рыб, птиц, зверей; - Научить различать группы животных по их характерным признакам; - Целенаправленно и последовательно раскрывать доступные экологические зависимости;  

Развивающие:

- Расширять кругозор детей о природе. Дать представление о невидимых нитях в природе;

- Развивать умение самостоятельно находить ответы на поставленные вопросы.

Воспитательные:

- Воспитывать любовь и бережное отношение к природе, чувство милосердия, нормы поведения в природной среде.

- Прививать интерес к предмету;

- Воспитывать у учащихся чувства товарищества, культуры общения, чувства взаимовыручки.

Здоровьесберегающие:

- Проведение физминуток. Создание благоприятных условий, эмоционального и психического климата в классе для восприятия ученого материала.

Оборудование:

1.      Учебник «Мир вокруг нас» часть 1-я, 2 класс (А.А. Плешаков);

2.      Картина «Лес»;

3.      Рисунки животных;

4.      Раздаточный материал в больших и маленьких конвертах;

Структура:

  1.  Организационный момент
  2.  Актуализация знаний
  3.  Сообщение задач урока
  4.  Физкультминутка
  5.  Закрепление
  6.  Рефлексия
  7.  Подведение итогов

План доски


Конспект урока естествознания по теме

« какие бывают животные?» 2класс


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

57643. Health and Healthy Living 60 KB
  It’s great when we are well. But sometimes we have problems with our health. What do we feel? Call some symptoms: a headache, a backache, a toothache, a stomach ache, a burn, a bee sting, a cough, a running nose...
57644. Мистецтво робити покупки 35 KB
  Опрацювати лексику – назви магазинів та товарів, які там продаються; вчити переглядовому читанню тексту; вчити складати діалоги; повторити вживання структур у пасивному стані.
57645. Mass Media 79 KB
  Teacher’s objectives: to perfect students’ cognitive and creative skills; to define the problematic areas in students’ speaking, reading, listening of the giving topics; to develop students’ speaking and listening comprehension skills...
57646. Роль грошей у житті людства 44.5 KB
  Good morning my students and our guests! Sit down,please. It’s so nice to see you. How are you? Thank you. I’m fine too. So prepare everything required for the lesson. Make yourself comfortable and be attentive.
57647. Nature. The Londoners 47 KB
  Objectives: Structures: Preposition of time: in, on, at. Talking about the seasons and the weather. Vocabulary: Seasons: autumn, spring, summer, winter. Months of the year (revision). Weather: cloudy, cold, hot, rainy, snowy, stormy, sunny, windy.
57648. Nature is in danger 110.5 KB
  Objectives: to acquaint students with the problems of nature protection to teach students to express the opinion to practise student’s speaking stills to develop creative thinking to develop positive attitude towards the world around us...
57649. Nature. Weather 55 KB
  Objectives: by the end of the lesson pupils will be able to use the words from the topic “Weather”; to complete the dialogues; to compare the weather in different parts of the world; to answer the questions about the weather...
57650. The Nobel Prizes 263 KB
  Objectives: - to teach pupils to work in groups; to teach pupils to gather additional information on the topic; to practice speaking; to develop pupils language skills...
57651. Occupation, Profession, Trade 31 KB
  Objectives: to practice the new vocabulary for talking about professions and trades to develop communicative skills to involve students into reading, writing, communicative activities...