62526

Урок-игра: Ирландия

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Образовательные задачи: Совершенствовать навыки чтения и аудирования, расширяя кругозор учащихся. Повторить грамматический материал - составление разных типов вопросов.

Русский

2014-06-10

22.31 KB

0 чел.

Урок-игра "Ирландия"

Образовательные задачи:

  1.  Совершенствовать навыки чтения и аудирования, расширяя кругозор учащихся.
  2.  Повторить грамматический материал - составление разных типов вопросов.

Развивающие задачи:

  1.  Развивать познавательные процессы: память, внимание.
  2.  Развивать мыслительные навыки: обобщение, систематизация.
  3.  Формировать познавательные умения: задавать вопросы и отвечать на них.

Воспитательные задачи:

  1.  Формировать уважение к культуре и традициям других народов
  2.  Воспитывать чувство ответственности перед командой за свою игру.
  3.  Воспитывать этику взаимоотношений.

Оборудование: учебник “Cutting Edge” (intermediate) by Sarah Cunningham and Peter Moor, трилистники с указанием темы, различные карточки с заданиями, тексты, табло для игры “Крестики - кружочки - квадратики”, аудиокассета, жетоны.

Ход урока

Teacher:

Good morning, on the board you can see a lot of shamrocks with tasks on thi and what do you think our lesson is about?

Students:

About Ireland because the shamrock is a symbol of this country.

Teacher:

Great. First of all, let’s form 3 groups. Each group should take as many shamrocks as it can. We’ll start from warming - up (geography).

A) Make up factfile about Ireland. Match the beginning and the ending of the sentences:

1.The north is still part of the UK

1.and it has a population of half a million.

2.The Republic has 3,5 million inhabitants

2.and for its traditional drink, guinness.

3.The capital of the Republic is Dublin

3.especially its coastline and green rolling hills.

4.Ireland is famous for its beautiful scenery

4.and two official languages, English and Irish.

5.Ireland is also famous for its traditional music

5.and the Republic of Ireland is situated in the centre land southern part.

За каждый правильный и быстрый ответ команда получает жетон - трилистник.

Teacher:

Well, another task is to call these names.

B) What is it? (use the information from ex.2 p.32, Students’ Book)

- Croagh Patrick

- Shannon

- Dublin

- Gaelic

- Guinness drink

- ‘The ierald Isle’

- James Joyce

За каждый правильный ответ команда получает жетон - трилистник.

Teacher:

There is a lot of famous people in Ireland. Who is who? Match.

1.Spice Girls

1.Viva Forever

2.Bernard Shaw

2.Elevation

3.U - 2

3.‘Gulliver’s travels’

4.Jonathan Swift

4.‘Pygmalion’

5.Boyzone

5. Paradise

6.Oscar Wilde

6. ‘The importance of being earnest’

Teacher:

As we see you know these people very well.

За каждый правильный ответ команда получает жетон - трилистник.

And now the topic is food. You are cooks and ready to prepare the traditional Irish food - Irish Stew (тушеная баранина с луком и картофелем). Your task is to arrange sentences in a logical order.

  1.  Cover with half the onions and carrots.
  2.  Add just enough water to cover.
  3.  Put about half the potatoes on the bottom of a large casserole.
  4.  The stew is cooked - it will from 1,5 to 2 hours.
  5.  Sprinkle with salt and pepper and half the thyme.
  6.  Put into the oven preheated to 170.
  7.  Add the chops.
  8.  Continue to make layers with the riaining onions, carrots, salt and pepper, thyme and the riaining potatoes.

Teacher:

Fantastic! You’ve learnt to cook national Irish dish.

За каждый правильный ответ команда получает жетон - трилистник.

Now it’s time to speak about national symbol of Ireland. Read the text “Why shamrock is the national symbol of Ireland?” and agree or disagree with these statients. If it is wrong - correct, please.

When Patrick was brought before the high king Laoghaireon that May night, he was sentenced to death but showed no fear. He declared, "Christ is the true sun and he will never die. He will give eternal life to those who do his will." Patrick explained that there was only one God but that he was three persons: the Father, the Son, and the Holy Spirit. The Druids couldn't understand this. To illustrate the mystery of the Trinity, Patrick bent down and plucked a sti of shamrock. "Here is one sti but there are three leaves. Likewise, there is one God but three persons stiming from the same divinity." King Laoghaire was impressed. He withdrew the death sentence and gave Patrick permission to preach his gospel throughout Ireland.

  1.  Patrick was afraid of king Leary (his name for short).
  2.  Christ will give eternal life to those who do his will.
  3.  There was only one God and had three persons.
  4.  Patrick plucked a shamrock to illustrate the mystery of the Trinity.
  5.  It happened in March, didn’t it?
  6.  King insisted the death sentence and didn’t give Patrick permission.

За каждый правильный ответ команда получает жетон - трилистник.

Teacher:

Very good. And each country has its own national holiday. Now read the text “The Day of the Saint” and ask different types of questions.

Saint Patrick is the patron saint of Ireland and his feast day is celebrated on 17th March. The day is a national holiday and almost every town in the country has a parade of bands and floats. All kinds of floats take part; some are very elaborate, depicting scenes from history, while others advertise products. Dublin is the venue for the largest of the parades. Each float or 'act' must pass through a preliminary competition before being allowed to take part.

The shamrock, which is a small plant is the national symbol, and 'wetting the shamrock' means having a drink (or two) on Saint Patrick's Day. After the parade is over, there is often a street ceili (pronounced kay-lee), a traditional dance, and the partying continues until late!

The patron saint is still very popular, but the Catholic Church has lost some of its influence in the last few years. The Church has delayed some important reforms, such as divorce, which only became legal in 1997. There have also been a number of scandals that have meant a loss of respect for religion. Even so, 90 per cent of Irish people still say they are Catholics.

Каждая команда выбирает номер вопроса; если вопрос задан верно, то первая команда соответственно получает крестик, вторая - кружочек, третья - квадратик (команды задают вопросы поочередно).Кто в итоге набирает большее количество на табло, тот и получает жетон - трилистник.

1 When

2 isn’t there?

3 Do

4 What

5 Does

6 hasn’t it?

7 Did

8 Has

9 What

Teacher:

Splendid. There are many various cities in Ireland and they differ from each other. What is each city famous for?

  1.  It’s famous for its cathedral and castle.
  2.  It’s got a world - famous crystal factory.
  3.  It’s close to one of the most famous mountains in Ireland.
  4.  It’s famous for its lakes and mountains.
  5.  It has the most beautiful scenery in the whole of Ireland.
  6.  It’s Ireland’s second largest city.

Answers:

1. Limerick

2. Waterford

3. Westport

4. Killarney

5. Kerry

6. Cork

Teacher:

Great! Now it’s time to listen to the tape. One pair, Bob and Isobel, is going to spend a week touring the south - west of Ireland by car. They have asked an Irish friend, Helen, to suggest where they should go. Listen to their conversation and follow the route that Helen suggests on the map (see page 32 from Students’ Book).

H = Helen,B = Bob, Is = Isobel.

H: So you're flying to Cork, right?

Is: Yeah, right. We arrive there Monday evening and we already have a hotel booked for Monday night. Then we pick up our hire car on Tuesday morning.

H: Well, Cork itself is worth looking around - there's a nice cathedral there, but personally I wouldn't stay there too long if I were you. I'd head straight for the lakes for the second night - it's a beautiful drive through the mountains, and you can stop at Blarney Castle, and you know, kiss the Blarney Stone.

B: Kiss the Blarney Stone!

H: Yes, it's a tradition, didn't you know? If you kiss the Blarney Stone, you get the Irish gift of eloquence. You know, we're very famous for our eloquence and our ability to talk. So, that's what you have to do.

B: Right, we won't forget. We'll definitely kiss the Blarney Stone!

Is: And can we stay there - at Blarney Castle?

H: Well, there's not really much there. I'd recommend that you go on to Killarney - it's right in the middle of the Lakes, one of the most beautiful areas of Ireland. You could spend two or three nights there easily, just driving round. There's so much beautiful scenery to see - the lakes and the mountains. You'll love it!

Is: Right... Killarney ... that's here ... and do you recommend anywhere special to visit while we're there?

H: Well, you've got to see the Ring of Kerry - it's the most spectacular coastline in the whole of Ireland, I would say. You just drive along the coast road through places like Killorglin - that's lovely - and Dingle Bay, and Kenmare ... there's lots of beautiful spots where you can stop.

Is: So, how long do you think that would take?

H: Oh, you could do it in a day. It's about a hundred miles altogether, I should think.

B: And is there anywhere else to visit while we're in Killarney?

H: There are so many places it's hard to say. You can just drive round and stop wherever you like. You'll find the people terribly friendly in all those little places - and they love Americans, Bob!

B: Sounds great! So where do you think we should head after that, Helen?

H: Well you should see Limerick, for sure - it's something like the fourth biggest city in Ireland, and it's really lovely. It's on the River Shannon, and there's a very nice cathedral. I can't riiber the name ... and King John's Castle ... it's really one of the prettiest cities in Ireland.

Is: So how long do you think we should stay there?

H: I don't know ... one night's probably enough.

B: And from there?

H: Well, if you've got the time you could drive up to Westport - it's about three or four hours' drive, so it's quite a journey, but it's a wonderful drive, and Westport is right by Croagh Patrick, which is one of the most famous mountains in Ireland. Or if you don't want to go that far north, you could drive across to Waterford here on the south coast.

B: Isn't that the place where they make the glass?

H: That's right, that's right - they make some of the best crystal in the world - Waterford crystal. You can visit the factory there. It's quite interesting!

Is: And is it a pretty place?

H: Yes, it's quite nice. You could stay there overnight, and then it's the most wonderful drive back from Waterford to Cork, along the coast road ... and that takes you back to where you started.

B: Great! Thank you very much for your help.

Is: Yes, that's fantastic, Helen! Thanks.

H: You're welcome. I hope you have a great trip!

Каждая команда записывает маршрут путешествия.

Teacher:

Now listen to their conversation again and then answer the following questions:

  1.  Where are Bob and Isobel going to start and finish their trip?
  2.  How many nights does Helen recommend that they stay in each place?

Teacher:

Super! Now sum up your knowledge about Ireland. Do the quiz.

Answers: 1b 2a 3b 4c 5c 6b 7b 8a 9b 10c 11abc 12c

Teacher:

It’s time to make up a conclusion. So, today we have learnt some facts about language, history, culture, scenery, famous people of Ireland. Count your shamrocks, and the winner is the team which has the most points.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

24777. Подбор и отбор работников как функция управления персоналом 158 KB
  Сущность и этапы набора персонала. Набор персонала заключается в комплектовании необходимого резерва кандидатов на все должности и специальности из которых организация отбирает подходящих для нее работников. Процесс набора включает следующие этапы: планирование персонала кадровое планирование определение потребности в персонале нужного количества и соответствующего качества; разработка требований к соответствующим должностям или видам деятельности включая деловые и личностные характеристики; поиск персонала во внутренних и внешних...
24778. Направления информатизации и инструментальные средства поддержки государственного и муниципального управления 100 KB
  Направления информатизации и инструментальные средства поддержки государственного и муниципального управления Основные направления информатизации: Создание центров баз данных Создание информационных сетей Развитие парка вычислительной техники Анализ современного состояния рынка ИС показывает устойчивую тенденцию роста спроса на информационные системы управления. Локальные и распределенные базы данных СУБД База данных БД поименованная совокупность структурированных данных хранимых в памяти вычислительной системы стандартным способом и...
24779. Требования, предъявляемые к управленческим решениям 68.5 KB
  Требования предъявляемые к управленческим решениям. Действенность управленческого решения зависит от его качества которое в свою очередь должно соответствовать ряду требований. Одним из обязательных требований предъявляемых к управленческим решениям является их научная обоснованность. В соответствии с требованием научной обоснованности управленческие решения должны быть реальными и политически направленными выработанными с учетом анализа возможных вариантов использования достижений науки и техники передового опыта основываться на итогах...
24780. Направления административных реформ в странах Запада и в России: сравнительный анализ 86.5 KB
  Подходы методология к управлению включают в себя цели законы принципы методы и функции технологии управления и практику управленческой деятельности. Основной задачей системы управления организации ставится формирование профессиональной управленческой деятельности. Именно процессный подход к менеджменту позволил увидеть взаимосвязь и взаимозависимость функций управления. Процесс менеджмента отражает рекомендованную последовательность выполнения основных функций управления точнее последовательность начала действий по выполнению функций...
24781. Сущность системного подхода к организациям. Синергетический эффект в организациях 135.5 KB
  Синергетический эффект в организациях Системный подход стал фактически тем инструментом который позволил создать современную теорию организации. Можно сказать что теория организации как наука родилась именно в рамках этого подхода. Цели организации задаются извне или вырабатываются внутри нее с учетом этих целей выбираются форма и устройство организации. Люди объединяются в организации потому что цели которые они ставят перед собой и которые важны для каждого из них не могут быть достигнуты никем из них порознь.
24782. Структура финансовой системы 309 KB
  По фондовому признаку различают централизованные и децентрализованные финансы. Централизованные государственные финансы включают: государственные бюджеты; государственные социальные внебюджетные фонды; государственный кредит; государственное страхование. К децентрализованным финансам относят: финансы коммерческих предприятий и организаций; финансы некоммерческих организаций; финансы домохозяйств. И хотя нормативное регулирование налогообложение контроль за законностью финансовых операций социальное страхование присутствуют...
24783. Технологические уклады, основные периоды 54 KB
  Инновации и жизненный цикл продукта. Современный научнотехнический прогресс немыслим без интеллектуального продукта получаемого в результате инновационной деятельности. innovation нововведение новаторство мы понимаем инвестицию в новацию как результат практического освоения нового процесса продукта или услуги. Жизненный цикл нового продукта состоит из семи стадий: разработка нового продукта; выход на рынок; развитие рынка; стабилизация рынка; уменьшение рынка; подъем рынка; падение рынка.
24784. Региональная экономика и управление 100 KB
  Место региональной экономики и управления в современной системе наук. Главными составляющими предмета региональной экономики и управления являются: экономика отдельного региона как субъекта РФ; экономические связи между регионами; региональные системы национальная экономика как система взаимодействующих регионов; размещение производительных сил как процесса стихийного или целенаправленного распределения по территории средств производства и людей занятых в производстве. региональные аспекты экономической жизни госрегулирование...
24785. ТЕРРИТОРИАЛЬНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ НАСЕЛЕНИЯ 89 KB
  Территориальные факторы и особенности расселения населения Размещение населения показывает распределение жителей по отдельным частям территории страны. Показателями размещения являются численность населения или доля от общей численности и плотность населения количество жителей на единицу площади. Если динамика населения страны в целом зависит в основном от естественного движения населения то изменение размещения населения внутри России связано в основном с миграционными процессами.