7207

Financial institutions

Конспект урока

Иностранные языки, филология и лингвистика

Тема: Financial institutions Вид заняття: лекція-семінар. Мета: спонукати студентів до висловлювання англ. мовою шляхом постановки проблемних питань, практикувати навички усного мовлення розвивати у студентів навички самостійної р...

Английский

2013-01-18

65.5 KB

4 чел.

Тема: Financial institutions

Вид  заняття:  лекція-семінар.

Мета: спонукати студентів до висловлювання англ. мовою шляхом постановки проблемних питань, практикувати навички усного мовлення; розвивати у  студентів навички самостійної роботи.

Обладнання: дошка, словники, підручники, роздатковий матеріал.

Література: Л-2, стор. 417-421

Хід  уроку:

1.Вступ.Організаційний  момент. Повідомлення  теми  та  мети  уроку.

Dear  students! Today  we’ll  have  a  talk  about  Financial institutions

2. Перевірка домашнього завдання. Бесіда. T => St (Gr)

Questions for revision

  1.  What is the difference between a repeat order and a follow-up order?
  2.  What is the difference between a standing order and merchandise on call?
  3.  What do you understand by breach of contract? Give some examples.
  4.  Describe the reasons a buyer may have to make a complaint. What kind of compensation would you, as the buyer, offer in each case?
  5.  What can you, as the seller, do if the buyer fails to fulfil his liability of paying on time?

3. Введення нової лексики по темі та виконання лексичних вправ.

There are many important financial ^stitutions which provide finance for companies. The?se institutions provide money in different ways.

Banks

Although banks specialise in supplying short-term loans, they are prepared to make loans for longer periods — up to 20 years in certain circumstances.

Insurance companies

The regular premiums paid by policyholders are invested in government securuties, company shares, land, and property of all kinds. The income from these investments makes it possible for insurance companies to pay out interests which are greater than the total payments made by policyholders.

Pension funds

Although in many countries there is a state pension scheme to which all workers contribute, a large number of employed and self-employed people also belong to private pension schemes. The money which accumulates in these pension funds is invested and works in a very similar manner to the funds of insurance companies.

Investment trusts

These are limited companies buying shares in other companies which they believe will be the most successful ones. People who then buy shares in investment trusts are paid dividends and investment funds obtain a profit too.

Unit trusts

These operate in a very similar manner to investment trusts. But they are not limited companies — they do not issue shares, they issue units. These units cannot be re-sold on the open market, but they can be sold back to the unit trust at any time. Finance houses

These institutions provide the loans which finance hire-purchase schemes and leasing arrangements. Firms which sell goods on hire-purchase or who lease goods do not have to wait two or three years before their goods are fully paid for. They receive immediate payment from a finance house, and it is the finance house which collects the regular instalments paid by the purchaser.

There are many other specialist financial institutions which provide finance for companies. Besides in many countries a government is an important source of finance for privately-owned firms.

Here is a table showing sources of funds for industrial and commercial companies in the UK in one of the recent years:

Percentage

of total

Internal funds (retained profits)

64.3

Issues of ordinary shares

11.6

Issue of preference shares

1.5

Bank borrowing

11.4

Other sources

11.2

100.0

Exercises

Write down the functions of each type of the following:

banks

pension funds and schemes

insurance companies

investment trusts

unit trusts

5. Домашнє  завдання:  підготуватися до лексичного диктанту.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

61652. Гликолиз 39.32 KB
  Задачи: Дать представление об обмене энергии в клетке. А что же является одним из основных поставщиков энергии в клетке Глюкоза В результате ее расщепления происходит запасание АТФ.
61653. Органы кровообращения 14.93 KB
  Организационная часть урока 1 мин Идет подготовка к занятию. Проверка домашнего задания 5 мин Проверка включает пройденные темы опрос у доски и некоторым ребятам будут предложены дидактические карточки.
61655. Н. Носов «Федина задача» 12.66 KB
  Цели урока: расширить знания детей о жизни и творчестве Н. Ход урока: I .Итог урока Как вы готовите дома уроки Что вам для этого нужно Что полезного для себя узнали из рассказа Д З подготовить выразительное чтение рассказа.
61656. Остер как получаются легенды 16.55 KB
  Цели: Образовательные: познакомить учащихся с понятиями миф легенда с легендами родного края; определять особенности легенды. Легенды и мифы Лаврового переулка; желание посмотреть на себя со стороны и поработать над своими недостатками...
61657. Н.Н. Носов «Телефон» 13.24 KB
  Ребята а какие правила пользования телефоном вы помните и знаете Почему нельзя подолгу разговаривать по телефону IV Знакомство с рассказом Телефон Прочитайте название рассказа...