7207

Financial institutions

Конспект урока

Иностранные языки, филология и лингвистика

Тема: Financial institutions Вид заняття: лекція-семінар. Мета: спонукати студентів до висловлювання англ. мовою шляхом постановки проблемних питань, практикувати навички усного мовлення розвивати у студентів навички самостійної р...

Английский

2013-01-18

65.5 KB

4 чел.

Тема: Financial institutions

Вид  заняття:  лекція-семінар.

Мета: спонукати студентів до висловлювання англ. мовою шляхом постановки проблемних питань, практикувати навички усного мовлення; розвивати у  студентів навички самостійної роботи.

Обладнання: дошка, словники, підручники, роздатковий матеріал.

Література: Л-2, стор. 417-421

Хід  уроку:

1.Вступ.Організаційний  момент. Повідомлення  теми  та  мети  уроку.

Dear  students! Today  we’ll  have  a  talk  about  Financial institutions

2. Перевірка домашнього завдання. Бесіда. T => St (Gr)

Questions for revision

  1.  What is the difference between a repeat order and a follow-up order?
  2.  What is the difference between a standing order and merchandise on call?
  3.  What do you understand by breach of contract? Give some examples.
  4.  Describe the reasons a buyer may have to make a complaint. What kind of compensation would you, as the buyer, offer in each case?
  5.  What can you, as the seller, do if the buyer fails to fulfil his liability of paying on time?

3. Введення нової лексики по темі та виконання лексичних вправ.

There are many important financial ^stitutions which provide finance for companies. The?se institutions provide money in different ways.

Banks

Although banks specialise in supplying short-term loans, they are prepared to make loans for longer periods — up to 20 years in certain circumstances.

Insurance companies

The regular premiums paid by policyholders are invested in government securuties, company shares, land, and property of all kinds. The income from these investments makes it possible for insurance companies to pay out interests which are greater than the total payments made by policyholders.

Pension funds

Although in many countries there is a state pension scheme to which all workers contribute, a large number of employed and self-employed people also belong to private pension schemes. The money which accumulates in these pension funds is invested and works in a very similar manner to the funds of insurance companies.

Investment trusts

These are limited companies buying shares in other companies which they believe will be the most successful ones. People who then buy shares in investment trusts are paid dividends and investment funds obtain a profit too.

Unit trusts

These operate in a very similar manner to investment trusts. But they are not limited companies — they do not issue shares, they issue units. These units cannot be re-sold on the open market, but they can be sold back to the unit trust at any time. Finance houses

These institutions provide the loans which finance hire-purchase schemes and leasing arrangements. Firms which sell goods on hire-purchase or who lease goods do not have to wait two or three years before their goods are fully paid for. They receive immediate payment from a finance house, and it is the finance house which collects the regular instalments paid by the purchaser.

There are many other specialist financial institutions which provide finance for companies. Besides in many countries a government is an important source of finance for privately-owned firms.

Here is a table showing sources of funds for industrial and commercial companies in the UK in one of the recent years:

Percentage

of total

Internal funds (retained profits)

64.3

Issues of ordinary shares

11.6

Issue of preference shares

1.5

Bank borrowing

11.4

Other sources

11.2

100.0

Exercises

Write down the functions of each type of the following:

banks

pension funds and schemes

insurance companies

investment trusts

unit trusts

5. Домашнє  завдання:  підготуватися до лексичного диктанту.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

60998. Сценарий 1 Сентября: «Тайна золотого ключика» 50 KB
  И вы опоздали Пьеро: Увы Он не опаздывает Мальвина: О ужас Он пропал Артемон: Вау пропал Ведущий: Как пропал Он попал в беду Что же вы причитаете можете хоть что-нибудь объяснить Пьеро: О горе Мы сбежали от Карабаса Барабаса...
60999. «Школьники против Диких Гитар». Сценарий 1 Сентября 38.5 KB
  Кот Матвей: Вас приветствует группа Дикие гитары Это Кикиморы-сестры: Баба и Яга Леший и я кот Матвей Встречайте нас Поют: Эх бараночки конфеты Бары растабары Мы лесные Самоцветы: Дикие гитары Мы кричим и бренчим...
61000. «Волк и семеро козлят». Сценарий. Праздник 8 Марта 35 KB
  Семеро козлят в доме. Разучивают песню «Мама». Кто-то отчаянно фальшивит. Старший козлик — он дирижер, стучит палочкой по пульту. Все умолкают. 1 козлик: Стойте, братцы! Так дело не пойдет. Надо петь не «бе», а «ме»! еще раз! Сначала: и!
61001. СЛУШАЙТЕ, СМОТРИТЕ, ПОМНИТЕ! ВОСПИТАТЕЛЬНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ 64 KB
  Вступление А может не было войны Что мы знаем о войне. Дети войны. Ход мероприятия Организационный момент Вступление Под песню Марка Бернеса Журавли выходят ведущие юноша и девушка одетые в военные пилотки белые блузки читают слова...
61002. Интеллектуально-познавательная игра: День Благодарения 50 KB
  Проводится в 24 ноября в рамках школьной недели по английскому языку как приобщение к культурной традиции изучаемого языка такой страны как Америка с целью повышения интереса к изучению английского языка и расширения кругозора учащихся.