7208

The role of the government

Конспект урока

Иностранные языки, филология и лингвистика

Тема: The role of the government Вид заняття: самостійна робота. Мета: розвивати самостійність студентів, розвивати вміння і навички роботи з додатковою літературою, оволодівати методами добору матеріалу, вчитися виділяти головне. Літера...

Английский

2013-01-18

36 KB

5 чел.

Тема: The role of the government

Вид  заняття:  самостійна робота.

Мета: розвивати самостійність студентів, розвивати вміння і навички роботи з додатковою літературою, оволодівати методами добору матеріалу, вчитися виділяти головне.

Література: Л-2, стор.400-402

1.Завдання:

1.Прочитати наданний текст.

2. Перекласти нові ЛО/

3. Виконати лексичні вправи.

The role of the government

Julian AmeyI'm Julian Amey working for the Department of Trade (DT), in the export promotions side particularly looking at media education training and telecommunications. In the Department how much of the time is spent with exports? Is that the majority of the Department's work, trying to encourage British exports?

InterviewerExports is one of the three key areas of our involvement. Exports, the development of trade, the development of investment is the business of this department.

Julian AmeyAnd what sort of things can the DT do to encourage investment and trade? What are the general ways in which that's done? Well the main focus of the DTs work at the moment is to provide detailed analysis of the markets, the priority markets I mean. Our aim is to help, particularly the small and medium-sized companies to tackle those markets in an efficient way. There are 80 of them, 80 key markets around the world. And what do you practically do for them? The specific help is that each priority market has a desk officer who's wholly responsible for providing information about that country, let's say Brazil. So you'll have a Brazil desk officer who can give you all the detailed economic and political information about the market. Then he can give you the help of our embassy in Brazil as well.

Julian AmeyAnd how can it be done? Our embassies have commercial officers who can give further information about market segments and for example possibly agents who might act for your business. Oh it's all very important. Right you are. We help companies in the first steps into a market.

Exercises

Read the following paying attention to the stress

in the Department

in the De'partment of Trade

in the 'first 'steps

in an efficient 'way

for your 'business

for the De'partment of 'Trade

around the 'world

one of the 'three 'key 'areas

Read the following sentences paying attention to the intonation:

  1.  'How 'much of the 'time is 'spent with   ' exports?
  2.  And 'what 'sort of 'things can you 'do to en'courage  'trade?
  3.  'What are the 'general   'ways?
  4.  And 'what do you 'practically  'do for them?
  5.  And 'how can it be  'done?

  1.  Is that the ma'jority of the t work?
  2.  'Is that the t work?
  3.  'Do you 'do/*that?
  4.  'Can it be easily /done?

Mark the intonation of the following sentences and read them:

1     I'm working in the Department of Trade looking at media, education training and telecommunications.

  1.  Exports the development of trade the development of investment
    is the business of this Department.
  2.  Our aim is to help those companies to tackle those markets and to
    develop trade.
  3.  I'm working for the Department of Trade in the export promotions
    side.
  4.  The main focus is to provide analysis of the markets the priority
    markets I mean.
  5.  There are 80 of them 80 key markets around the world.
  6.  The desk officer is wholly responsible for providing information
    about the country let's say Brazil.

Say what you have learnt about:

Julian Amey

the Department of Trade

Repeat:

  1.  what questions the interviewer asked
  2.  what Julian Amey said about contacts of the Department with for
    eign countries

Reproduce the interview. You may make some alterations.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

37062. Я- гражданин России. Класный час 31.56 KB
  Тема классного часа: Я гражданин России Задачи: Образовательные Знакомство с понятием гражданин. Знакомство с символами России. Воспитывать интерес к России.
37063. Классный час, посвященный 200 - летию Бородинской битвы 26.21 KB
  Наполеон Бонапарт- человек необычной судьбы. Он родился 15 августа 1769 года на небольшом острове Корсика, принадлежащем Франции. Сын бедного дворянина Наполеон закончил военную академию в Париже, когда ему было 16 лет. В 24 года он уже был генералом, затем стал консулом Франции
37064. Вредные привычки. Классный час 23.17 KB
  У1 – слайд №2 “Здоровье это состояние полного физического психического и социального благополучия а не только отсутствие болезней и поврежденийâ€. Основная часть: слайд 3 У2 На слайде мы видим три основных вредных привычки которые портят наше с вами здоровье. слайд №4 Табак приносит вред телу разрушает разум отупляет целые нации. слайд№5 Из истории Курение табака возникло еще в глубокой древности.
37065. Личностно-ориентированный классный час 74.5 KB
  Классный час это гибкая по составу и структуре форма фронтальной воспитательной работы представляющая собой специально организуемое во внеурочное время общение классного руководителя с учащимися класса с целью содействия формированию классного коллектива и развитию его членов Е. Час классного руководителя – это форма воспитательной работы при которой школьники под руководством педагога включаются в специально организованную деятельность способствующую формированию у них системы отношений к окружающему миру Г. Основные компоненты...
37066. ВИКТОРИНА ПО СКАЗКАМ К.И. ЧУКОВСКОГО 23.93 KB
  ЧУКОВСКОГО Тема: ВИКТОРИНА ПО СКАЗКАМ К. ЧУКОВСКОГО Цели: 1. Такова внешность Корнея Ивановича Чуковского. Сегодня мы встретимся с героями сказок Корнея Чуковского.
37067. В дела ты добрые вложи всё лучшее своей души! 55.5 KB
  Сформировать в сознании детей понятие доброта; 2. Говорят что если есть в человеке доброта значит он как человек состоялся. Человеческая доброта и милосердие умение радоваться и переживать за других людей создают основу человеческого счастья. Сейчас возрождаются такие понятия как доброта милосердие доброжелательность внимание друг к другу.
37070. Ценности и ценностные ориентации (Ценности жизни) 28 KB
  Рокича Ценности и ценностные ориентации Дать определение слов счастье успех цель и установить логическую связь между этими словами. Команды должны нарисовать важные по убывающей ценности Пирамиду счастья Дети: Крепкая семья преданные друзья любовь и уважение окружающих любимое дело и цель в жизни и кончено же успех.мы можем установить такую смысловую связь между этими словами: цельуспехсчастье.И только третий будет понастоящему счастливым: он видит большую красивую цель ради которой работает и живет.