75209

Билингвизм и диглоссия

Доклад

Иностранные языки, филология и лингвистика

Билингвизм и диглоссия Билингвизм явление встречается и описывается в плане синхронии и диахронии на территории одного народа функционируют 2 и более языков. Это достаточно редкое явление. В целом как явление очень распространено.

Русский

2015-01-12

27.5 KB

6 чел.

6. Билингвизм и диглоссия

Билингвизм – явление встречается и описывается в плане синхронии и  диахронии (на территории одного народа функционируют 2 и более языков).

Он подразделяется на:

  •  Координативный (индивид народ в равной степени владеет двумя языками). Это достаточно редкое явление.
  •  Субординативный (не в равной степени, одним – больше, одним – меньше)
  1.  Индивидуальный (человек – полиглот, который живет среди людей, способен общаться с представителями других культур).
  2.  Коллективный
  3.  Учебный

Билингвизм связан с историческими социальными ситуациями, условиями проживания. В целом, как явление, очень распространено.

Диглоссия – владение двумя вариантами одного языка. На первый план выходит оценочность.

Ирак (Багдад) христианский диалект арабского языка (всегда выбираешь, на каком языке говорить).


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

84384. «Художник-осень» по И. Соколову-Микитову 30 KB
  Золотая осень вырезанные из бумаги листья осины дуба клена; краски Ход урока I Организация класса II Проверка домашнего задания III Мотивация учебной деятельности учащихся Мозговой штурм Прочитайте слова. Кем предстала Осень у поэтессы Маргариты Алигер Осень только взялась за работу...
84385. Де гурт – там і сила. (Німецька народна казка «Бременські музиканти») 48.5 KB
  Мета: удосконалювати навички правильного і виразного читання та навички літературного аналізу твору; вчити дітей працювати в парах; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уміння самостійно працювати з текстом; виховувати почуття товариськості уміння цінувати дружбу.
84386. Невмирущий Кобзар. Тарас Григорович Шевченко – великий народний поет і художник 62 KB
  Ознайомити учнів із творчістю Т. Г. Шевченка, викликати бажання розповідати, слухати вірші, вчити, сприймати зміст поезії на слух та знаходити її відображення в малюнках; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, вміння виразно читати вірші, збагачувати словниковий запас.
84387. Theatre of the 20th century and beyond 22.06 KB
  The achievements of realism at the end of the 19th century continued to resonate through the turn of the 21st century, but the most influential innovations in early 20th-century theatre came from a vigorous reaction against realism.
84388. Post-modern literature 13.7 KB
  The term Postmodern literature is used to describe certain tendencies in post-World War II literature. It is both a continuation of the experimentation championed by writers of the modernist period (relying heavily, for example, on fragmentation, paradox, questionable narrators, etc.)...
84389. XX Century Literature 22.69 KB
  The lecture introduces the student to British modernism, beginning in the late nineteenth century, and ending with the third decade of the twentieth. We do this by reading fiction, poetry, and some manifestos. Second, we will focus on embodiment: how are body, self, and psyche distinguished for these authors?
84390. 1901-1939 Modernism 17.25 KB
  The movement known as English literary modernism grew out of a general sense of disillusionment with Victorian era attitudes of certainty, conservatism, and objective truth. The movement was greatly influenced by the ideas of Romanticism...
84391. 1940 to the 21st Century 14.67 KB
  Among British writers in the 1940s and 1950s were novelist Graham Greene whose works span the 1930s to the 1980s and poet Dylan Thomas, while Evelyn Waugh, W.H. Auden and T. S. Eliot continued publishing significant work.
84392. Samarkand, near to ruins of ancient capital of Sogdiana (modern Afrasiab) 30.18 KB
  Having united and subordinated the lands between Amu Darya and Syr-Darya, and also Fergana and Shash viloyat, Amir Temur began aggressive campaigns. For 35 years had lasted board of A.Temur (1370 - 1405) in Central Asia.