76308

Артерии и вены кисти. Поверхностные и глубокие ладонные дуги

Доклад

Медицина и ветеринария

Gереходит на тыльную сторону кисти под ладонным апоневрозом участвует в образовании rcus plmris superficilis. rmus crplis plmris до перехода на кисть на уровне m. plmris profundus учт в образовании rcus plmris profundus от дуги . Crplis plmris rete crple plmre.

Русский

2015-01-30

416.53 KB

3 чел.

Артерии и вены кисти. Поверхностные и глубокие ладонные дуги.

  1.  Артерии:
  2.  A. radialis -> r.palmaris superficialis (начинается там, где лучевая а. переходит на тыльную сторону кисти) -> под ладонным апоневрозом участвует в образовании arcus palmaris superficialis.
  3.  от лучевой артерии отходят:

1. ramus carpalis palmaris (до перехода на кисть на уровне m. pronator quadratus) -> уч-т в образовании rete carpale palmare, ладонная запястная сеть.

2. a. princeps pollicis, гл. а. большого пальца –> распадается на три пальцевых артерии (для обеих сторон I и лучевой II пальца)

3. r. palmaris profundus -> уч-т в образовании arcus palmaris profundus -> от дуги aa. metacarpales palmares x3 -> rr. perforantes

  1.  А. ulnaris отдает:

1. (До входа в локтевой канал) r. Carpalis palmaris -> rete carpale palmare.

2. r. palmaris profundus -> уч-т в образовании глубокой ладонной дуги.

3. r. palmaris superficialis (кон. ветвь) анастомозирует с arcus palmaris superficialis -> aa. Digitales palmares communes x3 (анастомозирует с aa. Metacarpals palmaris от a. radialis) -> аа. Digitales palmares proprii x2 на каждый палец

II. Вены:

  1.  Вены на ладонной стороне кисти тонкие, начинаются в коже -> впадают в подкожные вены тыла пальцев.
  2.  Глубокие вены ладони повторяют ход артерий:
  3.  Глубокой артериальной дуге – соответствуют 2 вены спутницы (анастмоз. м/у собой)
  4.  По ходу поверхностей артериальной дуги – 1 венозная дуга.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

57660. Sport. Kinds of Sports 43.5 KB
  Objectives: to develop students listening, reading, speaking and grammar skills; to revise and enrich students vocabulary on the topic; to practise group work; to motivate students to communicate with each other.
57661. Спорт у світі 85 KB
  Babe Didrikson Zaharias was one of the most extraordinary athletes of all time. She was a champion in basketball and golf. She also swam, boxed, played baseball and many other sports. In 1950, she was named the greatest woman athlete of the first hail of the 20th century.
57662. Відповідальність людей перед природою 32.5 KB
  Teacher: Look at the blackboard, please (слайд 1). Let`s read these quotations of famous people about nature. How do you understand them? Do you agree? What`s your opinion?
57663. Спорт і спортивні ігри 93.5 KB
  Today we will speak about sports and sport games. We are going to refresh your knowledge of the names of sports. You will be able to guess a crossword.
57664. Спорт в нашому житті. Sport in our life 61 KB
  Alec plays football very well. He is a member of the school football team. Last year their team won the first place. They became champions and got prize. So this year they will try to play well too.
57665. Popular Sports and Games. Ukrainian Sportsmen 39.5 KB
  Good morning, dear children. I am very glad to see you today. How are you? Are you ready to speak English? So, today we will speak on the topic “Popular sports and games. Ukrainian sportsmen.”
57666. Music styles 114 KB
  Today we’ll have an unusual beginning of the lesson. Look at the blackboard and read the dialogue with roles of your groups. (Using jazz dialogues by roles of two groups)
57667. Teenagers. Their problems and activities 95.5 KB
  Good morning to everyone. Welcome to our English class. Today we will speak about the problems of teenagers. Youth is a very important period in the life of a man. This is a time when a person discovers the world and tries to determine their place in the universe.
57668. Моє рідне місто 100 років тому 61.5 KB
  One representative from each group will come here and assist me in finding the correct name a)turn left: b) go as far as; c) cross the bridge; d) take the first turning right; e) take the second turning left...