77354

On practice of views design in computer visualization systems

Научная статья

Информатика, кибернетика и программирование

For correct nd effective visul representtion it is necessry to understnd ccurtely wht sttes nd fetures of the given object re under interest becuse representtion of fetures sttes nd chnges of sttes there is primry gol of visuliztion. View one my define s the...

Английский

2015-02-02

13.5 KB

0 чел.

On practice of views design in computer visualization systems

V.L. Averbukh, A.A. Baranov, P.A.Vasev, A. Yu. Kazantsev, A.V. Lazareva, T.A. Fliagina

Yekaterinburg

Let's consider the concept of modelling entity, that is the object of the computing model which is subject to investigating, the object, which states and behaviour, properties, attributes and features are under interest for the researchers and, hence, are subject to visualize. For correct and effective visual representation it is necessary to understand accurately, what states and features of the given object are under interest, because representation of features, states and changes of states there is a primary goal of visualization.

View one may define as the abstraction of a graphic display containing the specification of visual objects, their attributes, their interposition, possible dynamics and ways of interaction. Thus visual forms of abstract data are not connected by the restrictions imposed by certain computer graphic systems.

During the process of visualization a modelling entities are linked with views so, that their essence, behaviour, features and attributes are represented in the concrete graphic display precisely identifying all visual properties in which attributes of a corresponding view are transfered.

One may consider views as the standard or ad hoc techniques of visual data representation, some kind of visual procedures which at realisation in concrete visual environments and, after the substitution of real data are displayed onto graphic devices. Besides that, in such “procedure” (that is in the view) the possible changes of images (including animation, and permisible ways of interaction with a picture) may be specified. Change of significant and meaning pictures at possible interaction with the image - is a visualization outer side. These pictures (graphic displays) are a realization of the abstract concept of a view.

Visualization design is needed in understanding what is the set of the base modelling entities, what are the objects of special interest. Also it is necessary to understand, what is the main goal of visualization, what objects will be shown in each concrete case, how objects under user interest have to be displayed. Hence one may clarify whether there is a possibility to use standard views and methods of interaction or it is necessary to search new views and interaction techniques. It is important to understand, the role of dynamics for representation of the processes under consideration, what methods of human-computer interaction it is necessary to use in the chosen views. Visualized objects often are of the abstract nature, but withal users may wish to receive the visual images reflecting its idea about the phenomena.

Practice of view designing shows, that except studying of mathematical and computer models of the phenomenon it is necessary to think over the organisation of visual space, that is to define, how cameras, light sources, etc. will take places; where and how windows will be displayed. Work in this respect is similar to work of the designer and taking into account factors of engineering psychology, ergonomics, Gestalt-designing, etc.

Our experience of researches and developing in the field of computer visualization shows the broad possibilities and efficiency of the multiwindow interface, including, based on located in various windows, but the interconnected visual objects. Interesting results are received using in the interface of virtual devices and tools, and also techniques of creation of artifact – the special kinds of artificial visual objects. At the same time there are unsolved problems of three-dimensional dynamic views designing.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

18777. Менеджмент благотворительной деятельности 33.38 KB
  Менеджмент благотворительной деятельности. История благотворительности. Нормативно – правовое обеспечение. Современные формы и тенденции развития. История благотворительности. Историческая справка об истории благотворительности. Идеи благотворительности нено
18778. Теория и разработка управленческих решений в молодежной организации 36.28 KB
  Теория и разработка управленческих решений в молодежной организации. Молодежные организации их деятельность основывается на следующих принципах: а уважения и реализации прав и свобод человека национальных и общечеловеческих ценностей культурноисторических осо
18779. Лидерство и управление в организации 39.35 KB
  Лидерство и управление в организации. Лидерство это способность формировать коллектив и вести его к намеченным целям на основе личного авторитета. Люди обладающие такой способностью злоупотребляют ею во имя личных интересов. Авторитарная модель подразумевает пол...
18780. Мультипликатор автономных расходов. Эффект мультипликатора и инфляции в общем равновесии 29 KB
  Мультипликатор автономных расходов. Эффект мультипликатора и инфляции в общем равновесии. Мультипликатор автономных расходов отношение изменения равновесного ВНП к изменению любого компонента автономных расходов. Суть эффекта мультипликатора состоит в сле
18781. Теория макроэкономического равновесия в практике управления. Условия частичного равновесия по А.Маршалу и Л.Вальрасу 29 KB
  Теория макроэкономического равновесия в практике управления. Условия частичного равновесия по А.Маршалу и Л.Вальрасу. В самом общем виде равновесие в экономике это сбалансированность и пропорциональность ее основных параметров иначе говоря ситуация когда у уча...
18782. Спрос и предложение на национальном рынке. Экономический смысл показателей: совокупный спрос и совокупное предложение 29 KB
  Спрос и предложение на национальном рынке. Экономический смысл показателей: совокупный спрос и совокупное предложение Цель любой экономической системы – достижение макроэкономического равновесия т.е. сбалансированного состояния экономической системы как единого
18783. Сущность совокупного спроса и факторы его определяющие 28 KB
  Сущность совокупного спроса и факторы его определяющие. Совокупный агрегированный спрос от англ. aggregate demand – АD – это сумма всех индивидуальных спросов на конечные товары и услуги предлагаемые на товарном рынке. Основными формами его проявления служат: потребительск
18784. Совокупное предложение. Совокупное предложение в краткосрочном, среднесрочном и долгосрочном и долгосрочном периоде 33 KB
  Совокупное предложение. Совокупное предложение в краткосрочном среднесрочном и долгосрочном и долгосрочном периоде. Совокупное предложение AS – это реальный объем национального продукта который может быть произведен при каждом возможном уровне цен Кривая
18785. Агрегирование показателей совокупного спроса и совокупного предложения как предпосылка осуществления макроэкономического анализа 33 KB
  Агрегирование показателей совокупного спроса и совокупного предложения как предпосылка осуществления макроэкономического анализа. В современной экономической теории макроэкономический анализ равновесия осуществляется при помощи агрегирования или формирования...