77368

Remote Visualization in Computer Aided Engineering

Научная статья

Информатика, кибернетика и программирование

IMM UrB RS Urls Stte University Computer ided Engineering softwre gin now the incresing distribution. To chieve dditionl productivity engineering clcultions re mde on the specil computing resources which re seprte from the engineer’s worksttion. It ssumes tht imges re rendered remotely from enduser worksttion close to the plce of ctul engineering computtions.

Английский

2015-02-02

14 KB

0 чел.

Remote Visualization in Computer Aided Engineering

Averbukh V.L, Vasev P.A., Bakhterev M.O, Kazancev A.Y., Flyagina T.A., Manakov D.V.

IMM UrB RAS, Urals State University

Computer Aided Engineering software gain now the increasing distribution. To achieve additional productivity, engineering calculations are made on the special computing resources which are separate from the engineer’s workstation. It can be a private cluster, or, for example, the remote computational resources being rented. Unlike a stage of calculation, a stages of preprocessing and post processing demand close interaction with the operator. The task of transmission of input data from the computer of the user to computing resources arises; among with the task of transmission of results of calculations back to engineer’s workstation.

Last task seems more unpleasant. It may waste a lot of time due to large amount of data to transfer. Beside that, it may be just expensive in case of remote rented computational resources due to traffic cost.

To solve this problem a remote visualization technology may be used. It assumes that images are rendered remotely from end-user workstation, close to the place of actual engineering computations. So it is possible to read data in a fast way, convert it to small graphical representation, to send over network to the user’s workstation and present via some graphical interface. The user can operate with interface as with usual visualization system. When necessary, system sends user’s commands back to rendering facility, so graphical image is recreated.

In this paper we discuss the current state of scientific remote visualization system being developed in our institution with aspect of applying it to engineering computations. The systems allows to visualize computation results of DEFORM engineering system remotely. Among that we work on support of other software packages. Our system operates using SOAP and HTTP protocols, may be plugged into almost any visualization and rendering subsystem, and contains rich web interface API. Main advantages of applying this system are shortening computational and analysis cycle, zero hard disk space consumption for data analysis stage on engineer’s workstation, and the ability to present computational results remotely without their actual transmission.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

58675. Вибір місця встановлення металевої тимчасової печі, її встановлення 191 KB
  Мета уроку: навчити учнів правильно вибирати місця для встановлення тимчасової печі. Розвити навики та вміння отримані на попередніх уроках теоретичного та виробничого навчання; Виховувати бережне ставлення до інструменту, охайність, відповідальність за виконану роботу.
58676. Подорож по Великій Британії 49 KB
  Цілі: розвиток навичок усної комунікації: в монологічному та діалогічному мовленні, аудіюванні, читанні, письмі; підвищення інтересу до країни вивчаемої мови.
58677. Складывание «Рыбки». Работа с бумагой 43 KB
  Цель урока: познакомить с искусством складывания бумаги оригами. Задачи: формировать навыки сгибания складывания бумаги дать понятие оригами; развивать внимание исполнительские умения мелкую моторику...
58678. Цветочная клумба. Объёмная аппликация 31 KB
  На какие группы мы можем разделить эти цветы. Можем ли мы этими цветами украсить наш класс сделать клумбу Но чтобы сделать клумбу она должна быть на улице и есть ли место в нашем классе чтобы разбить здесь клубу Тогда как же украсить нам наш класс если разбить клумбу...
58679. Преподавание в начальных классах 225 KB
  Издание содержит основные требования к урокам технологии в начальной школе нормы оценок работ учащихся схемы анализа и самоанализа уроков. Этапы планирования урока и подготовки к нему студента Успех пробного урока технологии зависит от своевременной...
58680. Обрывная аппликация. Цыплёнок 41 KB
  Цель урока: Выполнить работу в технике обрывной аппликации Задачи: Образовательная: отработать навыки работы с бумагой клеем. Оборудование урока: для учителя: образцы различных видов аппликаций этапы изготовления цыплёнка шаблоны.
58682. Уроки трудового обучения. Структура урока технологии (труда) 69.5 KB
  Структура урока технологии труда Уроки трудового обучения по своим дидактическим целям содержанию методам обучения могут быть очень разнообразны. Для того чтобы учителю в должной мере овладеть методикой организации и проведения уроков необходимо прежде всего знать общие этапы...
58683. Мозаика «Собака» 42.5 KB
  Цель: выполнить проектную работу в технике мозаика Собака. Обучать выполнению аппликации мозаика. Но давайте сначала разберемся: знаете ли вы в какой технологии сделана эта работа Мозаика правильно А теперь посмотрите на экран.