80736

Text linguistic

Доклад

Иностранные языки, филология и лингвистика

One-direction sequences can be used in dialogue, when a utterance is not a rejoinder, but a continuation the stimulating utterance addressed the same third party or to both speakers themselves, e. g. St. Erth, all money goes fellows who don’t know a horse from a haystack.- Canynge. And care less want men racing to whom a horse in something.

Английский

2015-02-18

28.24 KB

0 чел.

Text linguistic

Sentences in continual speech are not use in isolation; they are interconnected by semantically-topically and syntactically.

The first scholars who identified a success of sentences as a special syntactic unit were the Russian linguists Pospelov and Bulahovsky. The former called the unit a ‘complex syntactic unity’, the latter, a ‘super-phrasal unity’.

Sentences in a dialogue sequence are uttered by the speakers-interlocutors in so that they are directed to meet one of the sequence of this type should be characterized as a two-direction sequences. Two-direction sequences can be used with the framework of a monologue text, by way of an ‘inner dialogue’. E. g What were they jabbering about, in Parliament?

One-direction sequences can be used in dialogue, when a utterance is not a rejoinder, but a continuation the stimulating utterance addressed the same third party or to both speakers themselves, e. g. St. Erth, all money goes fellows who don’t know a horse from a haystack.- Canynge. And care less want men racing to whom a horse in something.

Thus, the supra-sentential construction of one-direction communicative type is called a cumulative sequence. Two-direction sequences are called occlusive (ВСТРЕЧНЫЕ).

Sentences in a cumulative sequences can be connected either ‘prospective’ (будущий), or ‘retrospectively’.

A prospective connector signals a continuation of speech; the sentence containing it is semantically incomplete. Very often prospective connectors are national words that perform the cumulative

Function for the nonce. E.g. I tell you, one of two things must happen. Either some new creation will fall in thunder and destroy us.

Retrospective accumulation is elected by connective elements that relate a given sentence to the one that proceeds it and is semantically complete by itself. It is the basic time of accumulation in ordinary speech. E.g. what curious ‘class’ sensation was this? Or was it merely fellow- feeling.

Accumulation is divided into two fundamental types: conjunctive and correlative. Conjunctive accumulation is effected by conjunction like connectors: regular conjunctions (coordinative and subordinate);

Adverbial and parenthetical sentence-connectors (then, yet, however, hence, besides, moreover, nevertheless).

Correlative accumulation is effected by a pair of elements one of which, the ‘succedent’ refers to the other, ‘the antecedent’, used in the foregoing sentence. By its direction correlative accumulation may be either retrospective or prospective, while conjunctive accumulation is only retrospective.

Cor. Accumulation, in its turn is divided in substitutional and representative substitution is based on the use of substitution She drew the curtains and retired on representative elements which refer to one another without the factor of replacement.

E.g. she should be here soon. I must tell Phipps, I am not in to any on else.

Representative correlation is achieved also by repetition which may be complicated by different variations E.g. Well, the night was beautiful and the great thing not to be pig. Beauty and not being a pig. Nothing much else to it.

Above the process of accumulation is syntactic connection of separate sentences, supra- accumulation should be mentioned as connection of paragraphs into larger textual unities of the correspondingly higher subtropical status.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

58667. Отечественная война 1812 года 37 KB
  Цель: Создать условия для формирования исторического представления об Отечественной войне 1812 года на уроке истории при помощи ЦОР Задачи: Образовательные: познакомить с событиями Отечественной войны 1812 года, научить анализировать историческую видео информацию...
58669. Создание web-страниц. Ссылки (гиперссылки) 49.5 KB
  У Вас имеется две страницы. shablon.html и index.html. Создадим ссылку со второго на первый, так как, обычно, файл первой страницы любого сайта называют именно index.html.
58670. Решение алгебраических уравнений высших степеней методом замены переменной 185 KB
  Суть этого метода заключается в том что путём замены некоторого выражения входящего в уравнение понижается его степень. Представитель каждой группы находит на доске свое уравнение записанное в общем виде и раскрывает суть его решения сначала решаются обычные уравнения.
58674. Краса людини - це багатство. (Урок розвитку звязного мовлення. Підготовка до написання твору-опису за картиною) 62.5 KB
  Повторити з учнями Стилі і типи мовлення; спрямувати їхню увагу на характерних рисах зовнішності та внутрішніх якостях людини; бажання бачити і відчувати прекрасне; спонукати дітей до створення звязного текстуопису; показати їм взаємозвязок української мови з іншими дисциплінами а саме: з інформатикою та наголосити на значенні...
58675. Вибір місця встановлення металевої тимчасової печі, її встановлення 191 KB
  Мета уроку: навчити учнів правильно вибирати місця для встановлення тимчасової печі. Розвити навики та вміння отримані на попередніх уроках теоретичного та виробничого навчання; Виховувати бережне ставлення до інструменту, охайність, відповідальність за виконану роботу.