80738

Morphology: General Principles. Structure of English words

Доклад

Иностранные языки, филология и лингвистика

Lexicology- is a brunch of linguistics which study the meaning and use of words. In English as in many other languages the word is the smallest unit able to form a sentence by itself. Most words consist of meaningful parts called morphemes, accordingly all Eng. Words fall into two large classes...

Английский

2015-02-18

27.02 KB

0 чел.

Morphology: General Principles. Structure of English words.

Lexicology- is a brunch of linguistics which study the meaning and use of words. In English as in many other languages the word is the smallest unit able to form a sentence by itself. Most words consist of meaningful parts called morphemes, accordingly all Eng. Words fall into two large classes: 1. segmental words (fall into morphemes) e. g. in-for-mation;

2. non-segmental words: e.g. girl, course.

A morpheme can not further be decided into meaningful parts. Its component parts are phonemes.

Morphemes may be classified:

1) from the semantic O

2) from the structural O

Semantically they fall into two classes:

-root morphemes;

-non-root morphemes or affixational structurally they fall into three types:

-free morphemes;

-bound morphemes;

-semi-free (or semi-bound) morphemes.

Free morphemes coincide with the stem or word form:e.g. friend – friendship.

A bound m. occur only as constituant parts of a word: affixes.

The root m. is the central part of a word serving to express its main lexical meaning. It remains unchanged and can’t be broken into smoller meaningful parts e.g. heart – is a root element of the: heartedness, kind- hearted.

Affixes serve to express formal or grammatical meaning. Accord to the position in the word affixes are divided into prefixes, suffixes, infixacc to the function A. are divided into

–Derivational

-functional.

The functionof:A is to form a new word from an existing one often with a different part of speech meaning:e.g. a student, a teacher. This process is known as derivation. The part of a word containing the root and the affix with the part of speech meaning is called the stem. It a stem coincides with the root its called a simple or free stem otherwise it’s a bound stem. Both root and affix morphemes may have a number of positional variant called allomorphs e.g. in-пед. Prefix has three allome im, il, in.

Root morphemes may have allomor as well e.g. please [‘pli:z]; pleasant [‘plæz]; pleasure [‘plæз].Allomorphs are sementically identical but phonetically different variant of the same morpheme . The basic difference b/n derivational and func. Affixes is that der. A doesn’t prevent a word from being equivalent to another word in which that suffix is absent, they may replace one another in a given context. They have an identical destribution a func.A changes the destribution of a word so we can no longer replace it without changing the meaning of a whole sentence, another difference is that a der. Form is capable of further derivation: e.g. foot –foolish – foolishly foolishness. A func. A can only follow an affix of derivation and no further affixes can be added after it.

The procedure generally implied for the purposes of segmentation words into the constitute morphemes is the method of immediate and ultimate constitutes at each stage of the procedure involve two components the word immediatelydreaks into (immediate constitutes). The same at the next stage. The analysis is completed when we arrive at constitutes incapable of further division (ultimate constitutes).The results of an i. c. analysis are represented by a tridiagramme

 Ungentlemanly

 gentlemanly un

ly gentleman

 man gentle

  gent le (little)

 (genry)  


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

45657. Медиапланирование в PR 43 KB
  Медиаплан - это документ в котором отражаются следующие параметры: распределение выходов в ранее отобранных носителях; форматы размещаемых рекламных сообщений; количество выходов; место и позиционирование рекламных сообщений; даты и время выходов; цены и скидки на размещение для каждого носителя; общая стоимость размещения. Медиапланирование выбор оптимального набора каналовкоммуникаций носителей информации времени и места размещения рекламных материалов. При этом необходимо учитывать количество трансляций рекламных...
45658. Медиапланирование: принципы выбора средств размещения рекламы 27.5 KB
  Печатн.СМИ. Охват, содержание, пересечение аудиторий – двойное воздействие на ауд., индекс соот-ия, ст-сть контакта с 1000 представ.ауд-ии, тираж, способ распр.(подписка, розница, метро), регион, t предост.макета, оргничения по макету, формату, подаче
45659. Саморегулирование в рекламе и PR. Этические кодексы в области рекламы и PR 114 KB
  Этические кодексы в области рекламы и PR. Развитие профессиональной PRдеятельности в России выдвигает потребность выработки Кодекса профессиональной этики. Он регулирует сбор хранение использование и распространение информации о личной жизни также стоит на страже личной тайны семейной тайны тайны переписки телефонных переговоров почтовых телеграфных и иных сообщений физического лица; 2 Гражданский кодекс РФ ч. 3 Гражданский кодекс РФ ч.
45661. Правовое регулирование журналистской деятельности. Закон РФ «О средствах массовой информации» и другие правовые акты 68.5 KB
  PRдеятельность основывается на законодательных актах федерального значения одним из которых является Закон РФ О средствах массовой информации далее Закон О СМИ так как СМИ является одним из инструментов этого вида деятельности. Закон О СМИ рассматривает понятие массовости для периодических печатных изданий а также регламентирует деятельность электронных средств массовой информации включая Интернет. Положения Закона РФ О СМИ рассматривают такие основополагающие понятия как свобода недопустимость цензуры и злоупотребления...