80739

The Etimology of English words

Доклад

Иностранные языки, филология и лингвистика

Etimology study the origin of words and word equivalents. Acc. to the origin all present-day Eng. Words can be divided into two groups: native words, which have been part of the Eng. Vocabulary since the old Eng. period; borrowed words (loan words) which were taken from another lang-ge at a certain stage of Eng. history.

Английский

2015-02-18

26.49 KB

0 чел.

The Etimology of English words.

Etimology study the origin of words and word equivalents. Acc. to the origin all present-day Eng. Words can be divided into two groups:

1) native words, which have been part of the Eng. Vocabulary since the old Eng. period;

2) borrowed words (loan words)

which were taken from another lang-ge at a certain stage of Eng. history.

The native words are subdivided into com. Indo- European stuck and cmmon German stock. To Indo-Eur. Belong words with the most fundemental meanings as kinship terms, e.g. mother, father

-words for natural phenomenon e.g. sun, moon,water;

-names of animals: wolf, goose;

-words for parts of human baby,

-numarals.

To Germanic stock belong e.g. summer, winter, house ,shift.

Native are most frequently used .These are:

1) most prepositions and conjunction

2)all the numerals except second ,dozen, million;

3)all the modal and auxilary verbs;

4)all the irregulary verbs;

5) all the pronouns except they, them

6) all names of colours except blue.

The earliest borrovings came from Latin dating back to the first conquest of the Germanic tribes with Romans.Those were names of foods (cheese, plum, pepper, kitchen, meal, pot, wine).

Most borrowing came from French, Latin and Greek.Scandinavian borrowing (-sk combination sky, skill, skin, skirt). The Renaissance period brought Latin and Greek words. They were mostly abstract words (major minor intellegent); French borrowings of the period-regime, routine,police, machine, ballet.

Borrowings can be direct (words adopted from a foreigh L.(river-riviere(French)umbrella-ombrella).

Indirect are divided into translstion loans and semantic borr. Trans. Loans are word-for-word translations of forieng words and phrases (wall-newspaper-стенгазета, masterpiece-meister-shtiik).

Sem. Borr. In Eng. word changes its original meaning due to an influence of a related foreingh word (e.g. dream meant joy and happiness in old Eng. and acquire its present day meaning under influence of scandinavian word draumr ).

Barbarisms are very recent borrowings which preserve all the features of the L. they came from (adiew).Even if a word is fully assimilated there are so details diving away its foreign origin ([v, dз, з])e.g. vacuum (Fr.) valley (fr.), gam(Lat.) genre(fr.).


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

10557. Социально-педагогическая деятельность с детьми, оставшимися без попечения родителей 133 KB
  Тема. Социальнопедагогическая деятельность с детьми оставшимися без попечения родителей План. 1. Сущность причины пути решения проблем детей оставшихся без попечения родителей. Работа социального педагога с приемной семьей. 3. Работа социального педаг
10558. Улица как среда воспитания. Дети улицы 97.5 KB
  Тема. Улица как среда воспитания. Дети улицы План. Влияние улицы на ребенка. Организация социально-педагогической работы с детьми улицы. ЛИТЕРАТУРА. Семейный кодекс Российской Федерации Ст 11 13 18 20. Конвенция о правах ребенка // Справочник
10559. Особенности детей, оказавшихся в трудной жизненной ситуации 114 KB
  Тема. Особенности детей оказавшихся в трудной жизненной ситуации 1. Сущность понятия трудные жизненные ситуации для детей их типология; 2. Приемные и замещающие семьи для детей находящихся в трудной жизненной ситуации; 3. Государственные и негосударственные учре...
10560. Воспитательная работа в пенитенциарных учреждениях 142.5 KB
  Тема. Воспитательная работа в пенитенциарных учреждениях План. 1. Общие задачи социальной педагогики в пенитенциарных учреждениях. 2. Технология процесса исправления осужденных. 3. Принципы перевоспитания осужденных. 4. Основные направления средства методы и фо...
10561. Социально-педагогические возможности СМИ 141 KB
  Тема. Социальнопедагогические возможности СМИ План СМИ: виды и основные функции; Основные методы воздействия СМИ на личность и группу. СМИ функции СМИ теории влияния СМИ действенность влияния результаты влияния методы воздействия. ЛИТЕРАТУРА .
10562. Философия и жизненный мир человека 50.5 KB
  Философия и жизненный мир человека. Генезис философии социально-исторические и культурные предпосылки ее возникновения. Проблема определения философии. Образы философии в истории культуры. Философия как знание и понимание. 1. Генезис философии социа...
10563. Философия как социокультурный феномен 67.5 KB
  Философия как социокультурный феномен. Понятие мировоззрения его структура и основные функции. Предмет философии и его историческая динамика. Структура философского знания. Философия и основные формообразования культуры: наука искусство мораль религи...
10564. Философия древнего востока. Специфика и основные проблемы Китайской философии 69.5 KB
  Философия древнего востока. Общая характеристика древневосточной философии. Ортодоксальные и неортодоксальные школы древнеиндийской философии: принципы идеи и категории. Специфика и основные проблемы Китайской философии. Основные философские школы дре...
10565. Характер древнегреческой цивилизации и особенности античной философской традиции 66.5 KB
  Характер древнегреческой цивилизации и особенности античной философской традиции Периодизация античной философии. Космоцентризм античного философского мышления и проблема первоначал философия досократиков. Концепция атомизма и материалистические тен...