80755

Methods of sentence analysis. Subordination grammar and constitutional grammar

Доклад

Иностранные языки, филология и лингвистика

The nominative parts of the simple sentence, subject, predicate, object, adverbial, attribute parenthetical enclosure addressing enclosure. The parts are arranged in a hierarchy. The ultimate and highest of this integral modification is the scheme as a whole.

Английский

2015-02-18

26.75 KB

4 чел.

Methods of sentence analysis. Subordination grammar and constitutional grammar.

The nominative parts of the simple sentence, subject, predicate, object, adverbial, attribute parenthetical enclosure addressing enclosure. The parts are arranged in a hierarchy. The ultimate and highest of this integral modification is the scheme as a whole. The traditional scheme of sentence parsing shows many essential traist of the said hierarchy. On the scheme sentence – parts connected by bonds of immediate domination are placed one under the other in a successive order of subordination, while sentence – parts related to one another equipotently are one placed in a horizontal order. Direct connections between the sentence – parts are represented by horizontal and vertical lines. e.g. The small lady listened to me attentively.

The lady

Subject Listened

Predicate

 

Small

attribute To me

Object Attentively

adverbial

However we must note one serious flaw while distinctly exposing the subordination ranks of the parts of the sentence, it fails to consistently present the genuine linear order in speech. This drawback is overcome in another scheme of analysis called the “model of immediate constituents” (IC model). It’s based on the group – parsing of the sentence. It consists in dividing the whole of the sentence into two groups: that of the subject and that of the predicate, which, in their turn, are divided into their subgroup constituents according to the successive subordinative order of the latter.     

Thus, structured by the IC-model the cited sentence at the upper level of analysis is looked upon as a united whole (the accepted symbol S); at the next lower level it is divided into two maximal constituents-the subject noun-phrase (NP-subject) and the predicate verb-phrase (VP-pred.); at the next lower level the subject noun-phrase is divided into the determiner (det.) and the rest of the phrase to which it semantically refers (NP), while the predicate noun-phrase is divided into the adverbial (DP) and the rest of the verb-phrase to which it semantically refers; the next level stages of analysis include the division of the first noun-phrase into its adjective-attribute constituent (AP, or A) and the noun constituent (N) and correspondingly, the division of the verb-phrase into its verb constituent (V or VF-finite verb)and object noun phrase constituent (NP-obj.), the latter being, finally, divided into the preposition constituent (Prp) and noun constituent (N). The process of syntactic IC-analysis continues until the word-level of the sentence is reached, the words being looked upon as the “ultimate” constituents of the sentence “IC model has two versions: The first analytical IC-diagram”:

The

Determiner Small

A Lady

N Listened

V To

Prp. Me

Np-pro Attentively

Np

NP VP

NP- subject opional

The second is “IC – derivation tree”:


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

577. Разработка товарной политики предприятия 5.23 MB
  Комплексный анализ выпускаемой продукции. Расчет и анализ основных результатов хозяйственной деятельности предприятия. Выработка общей концепции стратегического развития предприятия. Рассчёт и анализ результатов хозяйственной деятельности предприятия.
578. Расчёт термодинамических циклов 3.66 MB
  Исследование термодинамического цикла ДВС. Определение параметров рабочего тела в характерных точках цикла. Определение количества тепла участвующего в термодинамическом цикле. Определение параметров рабочего тела в характерных точках. Определение КПД паросиловой установки с учётом и без учёта работы насоса.
579. Сущность процесса обучения. Закономерности и принципы процесса обучения 82 KB
  Педагогически адаптированная система знаний и умений из какой-либо отдельной области действительности и соответствующей ей деятельности по усвоению и использованию знаний и умений. Материальные и идеальные объекты, использующиеся в процессе обучения для реализации дидактиеских целей.
580. Контейнерная транспортная система 80 KB
  Классификация технических средств контейнерной транспортной системы. Подъемно-транспортное оборудование, применяемое для перегрузки. Влияние КТС на организацию перевозочного процесса.
581. Основные понятия стресса. Техники снятия стресса 78 KB
  Несоответствие между нагрузкой и имеющимися в наличии ресурсами человека. Неблагоприятные социальные условия. Ситуации повышенной моральной или материальной ответственности. Затылочно-лобная самокоррекция. Стирание стрессовой информации из памяти.
582. Макроэкономика, краткий конспект 470.5 KB
  Характерные особенности макроэкономики как науки. Особенности макроэкономического анализа. Макроэкономические модели. Экзогенные и эндогенные переменные. Запасы и потоки. Модель круговых потоков. Субъекты и рынки кругооборота. Основные макроэкономические тождества.
583. Графическое представление данных (построение диаграмм) 83 KB
  Основные понятия и термины, используемые при работе с диаграммами. Построение, редактирование и форматирование различных диаграмм.
584. Использование и способы работы с переменными в Visual Basic 57 KB
  Ознакомиться с типами переменных, их описанием в программе. Тип Variant, переменная этого типа может иметь любой размер.
585. Теория и практика семейного права. Нормы семейного права и семейное законодательство 94 KB
  Нормы семейного права и семейное законодательство. Цель и принцип семейного законодательства. Права и обязанности родителей и детей. Форма воспитания детей, оставшихся без попечения родителей. Обязанности детей по содержанию родителей и заботе о них.