80756

Verb. Morphological classification symantic and structural classification of verbs

Доклад

Иностранные языки, филология и лингвистика

There are exist finite and non-finite forms of a verb. Non-finite forms or the so called verb its are infinitive, the participle and the gerund. The verb forms differ in their meaning, as function. the finite form them denotes a process.

Английский

2015-02-18

28.04 KB

6 чел.

Verb. Morphological classification symantic and structural classification of verbs.

There are exist finite and non-finite forms of a verb. Non-finite forms or the so called verb its are infinitive, the participle and the gerund. The verb forms differ in their meaning, as function. the finite form them denotes a process. The gram. nature of the finite forms may be characterized by seven oppositions in reference to person, number, tense, aspect, correlation, mood, voice.

In a sentence a finite form of the verb occurs in the function of a simple verbal predicative. the non-finite form denote a process viewed as substance or property. The grammatical nature of a non-f. forms is characterized by three oppositions in reference to correlation, voice and aspect. In sentence they occure in the function of the subject, an attribute and adverb modifier and a part of a comp. Predicate.

There exist four classifications of verb: morphological, lexical, syntactical, lexico-gramm. The morphological classification is based on the way of forming the past tense form and participle 2 for. Accordingly three classes of verbs are distinguished: regular, unregular, mixed.

The lex-clas. Is based on the aspective character of lexical meaning of verbs: terminative (finish,end,close,conclude,solve,sum up,stop)

The lexico-gram.classif.of verbs including notional and semi-notinal verbs is based on their semantic and syntactical pecularities.

The syntactical clas-n includes subjective and objective verbs and is based on the character of cambinality of words.

The tense aspect system of Eng . verb

Verbal forms denoting time relation are called tense- a gram.category denoting the time of an action to the moment of speech. Tense is considered as having dimension (измерение) only . There are the present the past and the future tenses. Gram. Category of the Eng. Verb- the category of correlation- denotes the relation of a time of an action to a certain moment in present past or future. It’s expressed by the present perfect, past perfect and future perfect.

Aspect- is a gram. Category expressing the manner in which an action is performed. There are the common aspect and the continuous aspect.

Mood is a gram. category expressing the relation of action to reality a stated by the speaker. In Modern English there are three mood: indicative, imperative, subjunctive.

Indicative mood –the forms comprised in it are used to present predication as reality, as a fact. The predication need not necessary be true but the speaker presents it as being so .

Imperative mood – the forms of it serve to express that the speaker urges the person addressed to fulfil a certain action. The impart has the same form as the base of the verb. It is used only in the 2nd person sing. and plural. The gram. Subject of the imp. Mood is not indicated but may be done by using the pronoun before or after the verb.

The subjunctive mood. It’s forms are used to present predication as unreality. The speaker regard an action as possible, problematic, desirable, uncertain.

Gerund is the non-finite form of the verb, combines the properties of the verb with those of the noun.

Infinitive is the non-finite form of the verb which combines the properties of the verb with those of the noun, serving as the verbal name of a process.

Participle is the non-finite form of the verb which combines the properties of the verb with those of the adjective and adverb.

The verbal category of person expresses the personal relation of the process. The verbal number expresses its person-numerical relation.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

72346. Современные средства поражения 115.5 KB
  В случае возникновения на территории России локальных вооруженных конфликтов и развертывания широкомасштабных боевых действий источниками чрезвычайных ситуаций военного характера будут являться современные обычные средства поражения при высокой вероятности применения противником...
72347. Гражданская оборона и ее задачи. Организация ГО в образовательных учреждениях 109.5 KB
  Настоящий Федеральный закон определяет задачи правовые основы их осуществления и полномочия органов государственной власти Российской Федерации органов исполнительной власти субъектов Российской Федерации органов местного самоуправления и организаций в области гражданской обороны.
72349. Современная Интернет-реклама и ее особенности 17.94 KB
  Почтовая реклама: электронная почта есть практически у всех пользователей Сети; возможность персонифицированного обращения; интересное сообщение может быть распространено получателем среди его коллег и знакомых. Баннерная реклама. Контекстная реклама реклама которая размещается в результатах поиска...
72352. Общие принципы взаимодествия со СМИ на практике 114.03 KB
  Организация претендующая на широкую позитивную известность несомненно должна иметь план работы со СМИ работать по нему и ожидать того же от СМИ. Однако в работе с внеплановыми запросами СМИ гибкость может быть предпочтительнее жестко ограничительной политики.
72353. Менеджмент как наука управления. Цели и задачи менеджмента 13.83 KB
  В настоящее время менеджмент рассматривается в трех аспектах: как область профессиональной деятельности и обозначает функцию и людей ее выполняющих указывает на социальное или должностное положение; как область научного исследования задачи менеджмента как науки выделить цели и задачи управления...
72354. Критерии оценки эффективности компании по СО. Виды методов оценки PR 37.86 KB
  Проще говоря сколько было подготовлено информационных материалов сколько реализовано звонков в скольких СМИ были размещены статьи и т.
Рассмотрим некоторые методы по оценке эффективности инструментов PR: Распространение пресс-релизов компании
 Подходы: оценка количества подготовленных...