80758

THE ARTICLE AND ITS STYLISTIC POTENTIAL

Доклад

Иностранные языки, филология и лингвистика

Newspaper style was the last of all styles of written literary english to be recognized as a specific form of writing standing apart from other forms. Information in the english newspaper is conveyed through the medium of: brief news item, press reports (parlimentary, of court proceeding...

Английский

2015-02-18

27.64 KB

1 чел.

THE ARTICLE AND ITS STYLISTIC POTENTIAL.

Newspaper style was the last of all styles of written literary english to be recognized as a specific form of writing standing apart from other forms. Information in the english newspaper is conveyed through the medium of:

-- brief news item,

-- press reports (parlimentary, of court proceeding,

-- articles purely infomational in character,

-- adbertisements and announcments.

To understand the pecularities of english newspaper style it will be sufficient to analyze the following newspaper features:

  1.  brief news items,
  2.  advertisements and announcements,
  3.  the headline,
  4.  the editorial.

I. The principle function of a brief news item is to inform the reader the bulk of the vocabulary used in newspaper writing is neutral and common literary. NS has its specific vocabulary, features and is characterised by an extensive use of: 1. special political and economical terms (socialism, by-election). 2. non-term political vocabulary (public, people, unity). 3. newspaper clishes (vital, pressing problem). 4. abbrevations (UNO, NATO). 5. neologisms, these are very common in newspaper vocabulary (lunar rover, sing-in).

II. Advertisements and announcements. The principle function of them is to inform the reader. There are two basic types in the English newspaper (classified and non-classified). In classified various kinds of information are arranged according to subject-matter into sections each bearing an appropriate name (births, deaths, personal and so on.)

III. The headline is dependent form of newspaper writing. English headlines are short and catching, they compact the gist of news stories into a few eye-snaring words. Syntactically headlines are very short sentences or phrases of a variety of patterns.

a) full declarative sentences, (woman works on moon)

b) interrogative sentences, (do you love war)

c) nominative sentences, (gloomy Sunday)

d) elliptical sentences,

- auxiliary omitted, (six killed in explosion)

- subject or part of predicate omitted, (off the sun)

- sentences with article omitted, (blaze kills 15 at party)

IV. The function of the editorial is to influence the reader by giving an interpretation of certain facts. Like many evaluative writing editorials appeal not only to the reader’s mind but at his feelings as well. (The long-suffering British housewife needs a bottomless purse to cope with his scale of inflation.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

12859. СЦЕНАРИЙ ДЛЯ СВОБОДНОГО ПЛАВАНИЯ 89 KB
  СЦЕНАРИЙ ДЛЯ СВОБОДНОГО ПЛАВАНИЯ Существуют истории финал которых заранее не известен. Есть только многочисленные дороги распутья перекрестки и изредка камни с кратким описанием последствий: направо пойдешь... налево пойдешь... Остается только догадываться что ждет...
12860. НАЧИНАЕМ РАЗГОВОР Игра для учащихся пятых классов 37.5 KB
  НАЧИНАЕМ РАЗГОВОР Игра для учащихся пятых классов В одном из номеров Школьного психолога за этот год читатели имели возможность познакомиться с моделью психологопедагогического сопровождения школьников на этапе перехода из начальной школы в среднюю см. ст
12861. ПЕРВЫЙ КЛАССНЫЙ ЧАС В 5 КЛАССЕ 31.5 KB
  ПЕРВЫЙ КЛАССНЫЙ ЧАС В 5 КЛАССЕ Возраст 10 11 12 лет. Дети этого возраста обучаются у нас в пролицейском отделении. Поступают после начальной школы и переходят от нас во €œвзрослый€ лицей через 3 года. Поступают из всех школ района умные замечательные с огромным желанием...
12862. Большая игра «По дороге из желтого кирпича» 52.5 KB
  Большая игра По дороге из желтого кирпича Гончарова Жанна Викторовна педагогпсихолог Как показывает практика большинство детей переходящих в пятый класс особенно в случаях поступления в другое учебное заведение испытывает двойственные чувства. С одной стор...
12863. Программа адаптации выпускников начальной школы к среднему звену 32 KB
  Программа адаптации выпускников начальной школы к среднему звену Каминская Ольга Николаевна педагогпсихолог Из года в год возникает проблема адаптации учащихся при переходе из начального в среднее звено школы. Несмотря на то что ученики уже привыкли к школе...
12864. Путешествие в страну Детства 54.5 KB
  Занятие для учащихся 5х классов Путешествие в страну Детства Цель: развитие эмоциональноволевой сферы детей. Задачи: развитие способности понимать эмоциональное состояние другого человека; развитие умения справляться с чувством страха; развитие ко
12865. Репортаж от одноклассника. Психологическая игра-проект 307.5 KB
  Психологическая играпроект Репортаж от одноклассника Психологическая служба любого образовательного учреждения ставит перед собой задачу выстраивания взаимодействия на решение комплексных задач школы которые реализуются всеми специалистами. Это взаимодействи...
12866. Тренинговые занятия. Я И МЫ 277.5 KB
  Я И МЫ Тренинговые занятия по формированию социальных навыков для учащихся 5го класса Начало учебы в 5м классе особый этап в школьной жизни ребенка. Перед каждым учеником стоит задача адаптации к непривычным условиям обучения: к множеству учебных предметов к новы
12867. ВОЛШЕБНЫЕ ПРИКЛЮЧЕНИЯ 34 KB
  ВОЛШЕБНЫЕ ПРИКЛЮЧЕНИЯ СОДЕРЖАНИЕ ЗАНЯТИЙ Тренинг Волшебные приключения строится как интерактивное игровое общение ровесников. Включает активнодвигательные упражнения и творческие задания направленные на переосмысление и открытие новых способов самовыражен