82700

My Last Day Off. (A fairy-tale about the past)

Конспект урока

Педагогика и дидактика

Objectives: to retell pupils a fairy-tale about the past; to present pupils the way of expressing the past (regular verbs); to teach pupils to make up sentences in Past Simple; to read the text and answer the questions; to teach pupils to speak about their last day off...

Английский

2015-03-01

31 KB

0 чел.

Урок-казка

Theme: My Last Day Off. (A fairy-tale about the past)     Form 4

Objectives:

- to retell pupils a fairy-tale about the past;

- to present pupils the way of expressing the past (regular verbs);

- to teach pupils to make up sentences in Past Simple;

- to read the text and answer the questions;

- to teach pupils to speak about their last day off;

- to play games, develop guessing skills, memory.

Materials: a student book, cards with the tasks for reading, cards for practicing Past Simple, the multimedia presentation of the lesson with pictures and tasks.

Procedure

1. Beginning of the lesson

T: Good-morning, pupils. I’m glad to see you. The topic of our today’s lesson is “My last day off. A fairy-tale about the past.”  (Slide 1)

T: And we have lots of things to do today. Have a look! (Slide 2)

2. Warming up

T: But first look at the board. You should ask and answer where Billy was last summer. Let pictures help you. (Slide 3)

E.g. Was Billy in London last summer? – Yes, Billy was in London.\ No, Billy was not in London last summer.

3. Checking up home task

T: And now let’s check up your home task. Read where you were yesterday, last Monday, two days ago…

P1: I was in the park yesterday……

P2: I was in the yard yesterday……

P3: I was at home yesterday……  

4. Presentation

T: And now, please, have a look at the board. This is Edward. He is always ready to help! He is a good boy. He always helps his mum, dad and friends. He doesn’t forget about his grandparents, too. They often call him Eddy or Ed. (Slide 4)   

T: When Ed helps us, we do everything better and faster! Have a look! (Slide 5)

T: Some more examples (Slide 6)

5. Practice. Pair work

T: Now your task is to complete the text “On Saturday”, then read it in the Past Simple. (Slide 7)

T: Now look at the board and check up. (Slide 8)

6. Reading. Speaking

T: Well done! And now read the text aloud, then answer the questions. (Slide 9)

7. Writing. Grammar practice

T: How clever you are! Now look at the board. I hope you know these4 people. Yes they are characters of the famous film “Father’s daughters”. Read what they do every day, and then say about yesterday! (Slide 10)

8. Group work

T: Here’s Lily’s list of things to do on Sunday. It is Monday today. Write on your papers about Sunday. Work in groups. (Slide 11)

T: Now read and check up! (Slide 12)

9. Summing up

T: You were brilliant today! I’m very glad. Was the lesson interesting?

P1: Yes, the lesson was interesting.

T: Were all the pupils active?

P2: Yes, all the pupils were active.

T: Who helped you to speak about you day off?

P3: Ed helped us.

10. Home assignment

T: Your home task is exercise 5, page 107. Here you should read Kate’s list of things to do on Monday. It is Tuesday today. Write about her actions on Monday. Some pupils should speak about theirs last day off.

T: Have a look at these funny animals from cartoons. Read the sentences and guess who did what yesterday. (Slide 13)

T: You were very bright today. Good-bye! (Slide 14)


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

66639. Концепция «физиологии активности» 142.5 KB
  Бернштейн изучал естественные движения неповрежденного организма. Ученый утверждал что организм своими движениями активно воздействует на окружающую среду стремясь изменить ее в потребном ему направлении. Принцип сенсорных коррекций Ранее механизм движения описывался...
66640. Ассоциативная психология: история, идеи, факты. Личность 81 KB
  Классические теории ассоциативной психологии Заключение Список литературы Введение Все представления содержащиеся в памяти существуют обычно не сами по себе а группируются в определенные совокупности ассоциации. В XVII веке принцип ассоциации был распространен на всю область...
66641. ПРОБЛЕМА ЛИЧНОСТИ В ГУМАНИСТИЧЕСКОЙ ПСИХОЛОГИИ 111 KB
  Рассматривая различные теории личности можно отметить что большинство исследователей так или иначе сходятся в том что личность есть особый феномен связанный со спецификой человеческой адаптации к социуму к сложившейся и вновь...
66642. Деятельностный подход в психологии. Идеи и факты 136.5 KB
  Особенно следует предостеречь против понимания деятельности человека как отношения, существующего между человеком и противостоящим ему обществом. Это приходится подчеркивать, так как затопляющие сейчас психологию позитивистские концепции всячески навязывают идею...
66643. Поведение как предмет психологии 64.5 KB
  Наличием души пытались объяснить все не понятные явления в жизни человека. Основной метод наблюдение человека за самим собой. Начинается с 20-го века психология наблюдение за тем что можно непосредственно увидеть: поведение поступки реакции человека.
66645. Когнитивная психология: основные положения и примеры экспериментальных исследований 60 KB
  Именно этот интерес к человеку и его возможностям лежит в основе развития психологии. Он, очевидно, появился одновременно с формированием у человека самосознания и с тех пор насыщался преимущественно субъективными наблюдениями отдельных мыслителей...
66646. Бихевиоризм: истоки и развитие 70.5 KB
  По мнению Уотсона именно поведение легче всего поддается наблюдению и изучению в отличие от сознания и человеческих чувств. Любое поведение должно рассматриваться как реакция организма на стимулы среды. Поведение человека и животного изучается одинаково без учета влияния сознания.
66647. Культурно-историческая концепция происхождения высших психических функций 101.5 KB
  Главным отличием человека от животных является сознание и его составляющие. Каковы же главные качественные особенности психики человека отличающие его от животных Очевидно что эти особенности возникли и развились в результате антропогенеза.