84399

Kamoliddin Behzod (1455-1537)

Доклад

Исторические личности и представители мировой культуры

The member of Renaissance and Alisher Navoi’s apprentice, the great artist and miniaturist Kamoliddin Behzod was born in 1455 in poor family in Heart. He lost his parents as a child and was brought up by the famous painter Mirak Nakkosh. He learned from him the secrets of carving.

Английский

2015-03-19

30.91 KB

0 чел.

Kamoliddin Behzod (1455-1537)

The member of Renaissance and Alisher Navoi’s apprentice, the great artist and miniaturist Kamoliddin Behzod was born in 1455 in poor family in Heart. He lost his parents as a child and was brought up by the famous painter Mirak Nakkosh. He learned from him the secrets of carving. Due to his inquisitive mind and being a hard-worker, his talent was increasing day by day. Soon he became popular as an artist in Heart.

In 1512 he went to the city of Tabriz, where he spent 25 years of his life continuing his creative works. Neverthe-less, he returned to his hometown Heart and leter in 1537 died there.

Kamoliddin Behzod left very rich heritage to his generations. At present, his 30 paintings and various miniatures are knows to us. He created the images of Husayn Baykaro, Abdurahmon Jomiy, and Shaybonikhon with great proficiency. Yet more than 40 miniatures depicted with the works of different scholars scored him big successes both in the East and West.

Another his contribution to the development of art was the establishment of his school which he named by his own name “Behzod”.

Behzod left an unforgotten trace in history and his creative works have been respected up to now. And the wide celebration of his 545th birthday in 2000 is a perfect example of it.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

82373. Modern Global Ecological Problems (Современные глобальные экологические проблемы) 53 KB
  Environmental pollution is one of the biggest problems the world faces today. It is an issue that troubles us economically, physically and everyday of our lives. The contamination of the environment is also being linked to some of the diseases that are around currently. Yet, most people do not know about this problem.
82374. Сертификация програмных средств 324.18 KB
  В современном мире разработка программного обеспечения является одной из важнейших индустрий. Это обусловлено тем, что все промышленные отрасли, а также бизнес-процессы автоматизированы. Спрос на такие средства стремительно возрастает, параллельно увеличивается и уровень требований, предъявляемых к ним.
82375. Реклама в деловой речи. Правила оформления документов. Речевой этикет документа 57 KB
  Многие компании стремятся представить в рамках Public Relations престижную рекламу, цель которой - сформировать солидный образ фирмы в сознании широкого круга людей, вне зависимости от того, являются они потенциальными клиентами или нет.
82376. Массовая культура и ее функции 43.27 KB
  Массовая культура (масскультура, поп-культура) - важнейшее социальное явление современного общества. Ее продукты, начиная от серийно изготовленных вещей и предоставляемых услуг и заканчивая шлягерами, бестселлерами, блок-бастерами, вошли в повседневную жизнь людей.
82377. ИССЛЕДОВАНИЕ МЕТОДОВ ОПТИМАЛЬНОГО ПРОЕКТИРОВАНИЯ ОПТИЧЕСКОЙ СЕТИ WDM ПРИ СТАТИЧЕСКОМ ВАРИАНТЕ ТРАФИКА 2.49 MB
  Актуальность темы. Транспортные сети следующего поколения будут широко использовать архитектуру оптической сети с маршрутизацией длин волн. Это объясняется тем, что они предлагают несколько привлекательных особенностей.
82378. Факторинг. Механизм факторингового обслуживания 646 KB
  В данной работе рассмотрены факторинговые услуги, заключающиеся в кредитовании оборотного капитала клиентов из малого и среднего бизнеса, предоставляемые банками и нашедшие широкое применение в настоящее время в сфере финансовых услуг.
82379. Management, Marketing. Financial Markets. Banks and Banking. Saving 139.5 KB
  Some small businesses are already using social networks to generate new ideas. After spending time on Twitter, employees at Cordarounds.com, a small American clothing company, noticed that many folk twittering in their area were using bicycles to get to work.