84888

CAN YOU TRACK YOUR OWN TRACKS

Реферат

Другое

Knowing where your track is going and being able to find the articles is important. So important that it is time for you to go to the tracking field, without your dog, and lay a typical track. Age it for whatever time you usually age your tracks.

Английский

2015-03-23

27 KB

0 чел.

CAN YOU TRACK YOUR OWN TRACKS::


Knowing where your track is going and being able to find the articles is
important. So important that it is time for you to go to the tracking field,
without your dog, and lay a typical track. Age it for whatever time you usually
age your tracks.
At the appropriate time return and see if you can track your
own track. This is not bad when no one else is around to watch. During the
tracking seminars held by Gene England and Mike Rankin, at the Advance Canine
Academy in Bowling Green, Kentucky, the instructors and other students watch
the often frustrated handlers attempt to negotiate their own tracks.
Most beginning trackers and some knowledgeable trainers use many flags on
the track to mark turns, articles, and to keep from getting lost. What is
happening here is the dog ends up tracking or indicating the marker flags. I have
been with tracking teams where the dog indicated a marker flag and was
rewarded for doing so. The handler was happy the dog had found something even
though there was no article near the marker flag.
Do not reinforce unacceptable behavior.
If the tracklayer can see a marker flag you can be sure the dog can. The
only flag that should be on the field is the flag used to mark the start of the
track placed to the left of the scent pad. Rewarding a dog for finding a
marker flag is rewarding behavior, which will not be successful in a trial or
test. The only time article indication is permitted is when the dog has found a
properly scented article that has been placed on the track by the tracklayer.
Getting lost or exhausted.
When you are tracking and your dog appears to have had enough, or you become
hopelessly lost, stop and put your dog on a down stay. Walk ten or so feet
in front of the dog and drop an article so the dog does not see you drop it.
Walk back causing the track to be double laid and restart your dog. When your
tracker finds the all-important article give him praise and a reward, from
your hand, on top of the article. The dog has properly found an article and
has been rewarded, thus setting up a positive mental attitude.
Now may be a good time to break off the track, rest your dog or go home.
Even if you and the dog are lost, the dog will finish up with a positive
experience, and will be looking forward to the next training session. Over taxing a
dog in training accomplishes little other than developing avoidance
behaviors.
When the training session is over the dog must always feel as though he has
won.
The dog is going to remember the last important experience of the training
session. He needs to leave the tracking field in a positive frame of mind;
otherwise, he may display the strangest behaviors at the most inopportune times.
How often have you heard people say, “My dog never did that before”
after messing up in a trial/test? A well-trained dog is the result of many small
victories and positive training experiences, developing a good mental
attitude, and finding his security in knowing what is expected.
Successful training is an accumulation of many small victories.
Breaking off a track because your dog is exhausted or lost may mean loosing
the remaining articles. Your dog is more important than your articles.

Dennis Helm

 


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

45809. Роль связей с общественностью . Определения. Функции PR в обществе и организации 30.9 KB
  3е издание международного Вебстерского толкового словаря: PR как наука и искусство налаживания взаимного понимания и доброжелательности между личностью фирмой или учреждением и общественностью.Брум предложили следующее определение: PR это функция управления способствующая налаживанию или поддержанию взаимовыгодных связей между организацией и общественностью от которой зависит ее успех или неудача. В основном они сосредоточены на отдельном признаке или направлении деятельности специалистов в области связей с общественностью: сбыте...
45810. Релятивистская механика 310.5 KB
  В СТО Эйнштейн рассматривал движение частиц в отсутствие потенциальных полей, т. е. Wp = 0 (в западной литературе теорию Эйнштейна называют частной теорией относительности).
45812. СПОНСОРИНГ. ФАНДРАЙЗИНГ 27.24 KB
  СПОНСОРИНГ -– подбор или организация события другого объекта спонсирования ведение и контроль события проведение и или контроль рекламной ПР-кампании гарантированное осуществление проекта с учетом интересов спонсора. Привлечение участников спонсируемых акций к другим собственным проектам. На выбор объекта влияет и то поддерживают ли данный проект некоторые влиятельные персоны или инстанции Дееспособность исполнителя проекта. Если представителю бизнеса гарантируется контакт с некоторой персоной от которой зависит коммерческий...
45814. Корпоративные издания 25.33 KB
  Всю совокупность подобных СМИ можно разделить на две большие группы издания вертикального типа информация распространяется от руководства к сотрудникам и наоборот и издания горизонтального типа содержание которых нацелено в первую очередь на реальных и потенциальных клиентов компании. В какойто степени корпоративные СМИ в России опираются на установки и опыт времен СССР когда каждый крупный завод Министерство и пр. Причем если еще 5 лет назад наличие корпоративного массмедиа в основном оставалось прерогативой западных корпораций то...
45815. Управление общественным мнением 24.86 KB
  Управление общественным мнением Общественное мнение Общественность - это группа людей оказавшаяся в аналогичной неразрешимой ситуации: сознающих неопределенность и проблемность ситуации реагирующих определенным образом на создавшуюся ситуацию Мнение – это выраженное отношение по какомулибо вопросу. Общественное мнение – это совокупность многих индивидуальных мнений по конкретному вопросу затрагивающему группу людей. Общественное мнение может давать со веты рекомендации другим социальным институтам по выбору способов разрешения тех или...
45816. Имидж и репутация 24.18 KB
  Имидж объективный фактор играющий существенную роль в оценке любого социального явления или процесса. Понятие имидж происходит от латинского imgo связанного с латинским словом imitri означающего имитировать. Согласно толковому словарю Вебстера имидж это искусственная имитация или преподнесение внешней формы какоголибо объекта и особенно лица.
45817. Трудовое право и его источники. Трудовой договор 67.06 KB
  Общая характеристика трудового права Российской Федерации. Основания возникновения трудовых прав работников. Трудовой договор. Рабочее время и время отдыха. Понятие трудовой дисциплины и методы её обеспечения. Правовое регулирование внутреннего трудового распорядка.