87797

Volgograd Physical Education Academy

Контрольная

Иностранные языки, филология и лингвистика

Physical Education Academy was founded in 1960. The Academy is situated in Lenin Avenue near the Central Stadium. The Academy has its own stadium, an indoor athletic stadium and two swimming pools (outdoor and indoor).

Английский

2015-04-23

32.5 KB

0 чел.

КОНТРОЛЬНАЯ  РАБОТА № 1

ВАРИАНТ 1

  1.  Письменно переведите текст.

Volgograd Physical Education Academy

Physical Education Academy was founded in 1960. The Academy is situated in Lenin Avenue near the Central Stadium. The Academy has its own stadium, an indoor athletic stadium and two swimming pools (outdoor and indoor).

The Academy has some Departments: the Day-Time Department, the Correspondence Department and the Preparatory Department. The administrative structure of the Academy includes Rector, assistant rectors, the Deans and the Heads of chairs.

The VPEA offers academic programs leading to the following degrees: Bachelor of Physical Education and Sport and Master of Physical Education. Qualified students have a possibility to continue their study at the Post-Graduate course.

The Academy attracts students from all over the country. Non-local students are provided with a dormitory situated close to the study buildings. The academic year starts in September and ends in June. It is divided into two semesters (terms), at the end of each students take credits and exams. If the exams are passed successfully, a student is awarded with a state grant of money. Students study many theoretical subjects: Biology, Philosophy, Pedagogics, Psychology, History, Sports Medicine, Chemistry, Physics, Mathematics, Foreign Language and others.

The Academy trains physical training teachers and coaches in separate sports such as Track-and-Field, Weightlifting, Football, Volleyball, Swimming, Rowing, Boxing, Sports Gymnastics, Modern Rhythmic Gymnastics, Aerobics, Acrobatics, Sport Dances and Chess.

The Academy is proud of its well-known record-holders, world, European and Olympic champions: A. Popov, Ye. Sadovy, V. Selkov (swimming), O. Bondarenko, E. Romanova, T. Lebedeva, E. Issinbaeva (athletics), M.Opalev (canoeing) and many others.

Words:

Indoor athletic stadium – манеж

Department – отделение

To administer – управлять

Dean – декан

Chair – кафедра

Bachelor of Physical Education and Sport – Бакалавр по ФКиС

Master of Physical Education – Магистр по ФК

Post-graduate course – аспирантура

Dormitory – общежитие

2. Ответьте письменно на следующие вопросы.

  1.  When was the Academy opened?
  2.  Where is the Academy situated?
  3.  What departments are there in the academy?
  4.  How is the academic year divided?

3. Выберите и напишите подходящие по смыслу местоимения.

(I, me, my) name is Pete Orlov. (I, me, my) live in Vladimir. (It, he, its) is an old Russian town. (Its, his, it) streets are very green and nice. There are many parks and gardens in (them, it, him). (Mine, my, me) family lives in the centre of the town. (Us, we, our) are five in the family. There are three rooms in (our, ours, us) flat.

4. Напишите следующие предложения во множественном числе.

1. My friend is a good manager. 2. Where is my knife? 3. Does the child play much? 4. I have a new car.

5. Измените предложения так, чтобы подчеркнутые существительные были в притяжательном падеже.

         1. Who knows the address of Ann? 2. It is the room of my sister. 3. The board of directors decided on vacation, salary, hiring and firing.

6. Вставьте глагол ''to be’’ в Present, Past или Future Simple.

1. My father … an administrator. 2. He … a good director twenty years ago. 3. I … a manager when I grow up. 4. The secretary (not) … at the office tomorrow. 5. … your father at work yesterday?

 

7. Напишите отрицательную форму следующих предложений.

1. I want to start my own business. 2. The agreement between countries included an article on the exchange of patents. 3. She has unlimited liability. 4. You came late yesterday. 5. We will discuss the price problem tomorrow. 6. The proprietorship brings much profit.

8. Перепишите и переведите следующие предложения. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием –s и какую функцию выполняет это окончание, т.е. служит ли оно:

а) показателем 3 лица ед. числа глагола в Present Indefinite.

б) признаком множественного числа имени существительного.

в) показателем притяжательного падежа имени существительного.

1. Student gets practical training in certain subjects. 2. The partners are responsible for business debts. 3. Teachers test the students’ knowledge by checking up their written control paper. 4. This Academy trains coaches, teachers of physical education and managers.

9. Перепишите и переведите следующие предложения, определите в них видовременные формы глаголов и укажите  их инфинитив.

1. A.Smith wrote many scientific works during his life. 2. I want to go into business with my friend. 3. Boris will finance the business next year. 4. Our advertising campaign is very well.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

56430. ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ОЗДОРОВЧОЇ ФУНКЦІЇ ОСВІТИ 114 KB
  Актуальність статті передбачає пропаганду здорового способу життя дітей та молоді через проведення батьківських лекторіїв конференцій тренінгів круглих столів лекцій практичних занять для батьків та учнівської молоді.
56431. КРЕВСЬКА УНІЯ ТА СПРОБИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ 311.5 KB
  Колишня київська Русь могла сплачувати щедру данину, мала розгалужені торговельні шляхи була спроможна надати Литві матеріальні ресурси і поповнення до війська. Не останню роль відігравав і династичний чинник - правляча литовська династія мала численних нащадків, що потребували власних уділів.
56432. Hörtexte und Aufgaben 138.5 KB
  Diese von mir gebildeten Aufgaben werden nach dem Hören des Textes gemacht. Sie haben nur eine Kontrollfunktion: Was haben die Schüler verstanden? Solche Aufgaben helfen dem Deutschlehrer bei der Arbeit an der Entwicklung der Sprechfertigkeit Hören.
56433. London. Known and Unknown 644.5 KB
  Objectives: to revise vocabulary and grammar of the topic; to summarize knowledge on the topic; to develop listening, reading, writing and speaking skills; to practice pair and group work.
56434. Перспективні напрямки розвитку санаторно-курортної діяльності 902 KB
  Система санаторно-курортних закладів розвивалась в межах державної системи охорони здоров`я, її послуги були соціально орієнтованими і достатньо дешевими для громадян (за рахунок фонду соціального страхування та інших джерел фінансування)
56438. The Beatles Party 124.5 KB
  Objectives: to involve students in extra-curriculum activities to improve students’ speaking skills and pronunciation to practice listening comprehension to develop students’ knowledge of the world musical culture