89974

Понятие и классификация технико- криминалистических средств

Доклад

Государство и право, юриспруденция и процессуальное право

Технические средства используемые для обнаружения фиксации изъятия и исследования материальных объектов и их следов вещественных доказательств по целевому их назначению можно условно разделить на следующие группы...

Русский

2015-05-16

22.73 KB

0 чел.

Понятие и классификация технико- криминалистических средств.

Для абсолютного большинства преступлений характерно наличие на местах их совершения вещественных доказательств, т.е. таких объектов, которые служили орудиями преступлений, или сохранили на себе следы преступления, или были объектами преступных действий. Их обнаружение, закрепление и исследование являются важнейшими задачами правоохранительных органов, ведущих борьбу с уголовной преступностью, при проведении соответствующих следственных действий и оперативно-розыскных мероприятий.

Технические средства, используемые для обнаружения, фиксации, изъятия и исследования материальных объектов и их следов (вещественных доказательств) по целевому их назначению, можно условно разделить на следующие группы:

1) средства освещения и приборы, основанные на использовании лучей невидимой части спектра;

2) оптические увеличительные приборы, светофильтры и поисковые приборы;

3) физические и химические средства выявления следов;

4) средства фиксации, закрепления, изъятия следов и вещественных доказательств;

5) комплекты научно-технических средств и передвижные криминалистические лаборатории.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

57654. It’s your planet! 63 KB
  I am very glad to see you! I hope that everybody is in order. Look at the pictures and try to guess the topic of our lesson. Yes, exactly – it is “It’s our planet”. I suppose this topic will be interesting for you, because nature is our home and our duty is to respect its rights.
57655. Політична система Великої Британії 60.5 KB
  Good morning boys and girls, collogues and guests! Today we got together to discuss the problem: “British political system and the role of Queen Elizabeth II and the Parliament.”
57656. MY FUTURE PROFESSION 56.5 KB
  Teacher: Good morning, children! I am glad to see you! Pupils: Good morning, teacher! We are glad to see you too! Teacher: today we shall talk about professions and your future professions.
57657. Урок-пояснення нового матеріалу в початку вивчення розділу «США» 40 KB
  The USA – The official name of America is the USA or the US (cлайд 1). It was discovered by Christopher Columbus (cлайд 2). The country consists of 50 states (слайд 3). The capital of the USA is Washington (слайд 4). People speak English in America, so people from America and the UK can understand each other.
57658. Му School. At School 34.5 KB
  There are fifty two pupils form. The pupils play in the playground before classes. Some of them wear their school uniform: a white blouse or a shirt and a blue skirt or trousers. Before lessons they sing one or two songs.
57659. MY LAST VISIT TO THE SHOP 144.5 KB
  Practical: to practice pupils’ speech on the topic “Doing Shopping”; to revise vocabulary on the topic and urge pupils to use these words in their speech; to develop pupils’ speaking, reading, listening and writing skills on the topic...
57660. Sport. Kinds of Sports 43.5 KB
  Objectives: to develop students listening, reading, speaking and grammar skills; to revise and enrich students vocabulary on the topic; to practise group work; to motivate students to communicate with each other.
57661. Спорт у світі 85 KB
  Babe Didrikson Zaharias was one of the most extraordinary athletes of all time. She was a champion in basketball and golf. She also swam, boxed, played baseball and many other sports. In 1950, she was named the greatest woman athlete of the first hail of the 20th century.
57662. Відповідальність людей перед природою 32.5 KB
  Teacher: Look at the blackboard, please (слайд 1). Let`s read these quotations of famous people about nature. How do you understand them? Do you agree? What`s your opinion?