94724

The laboratory of automatic control systems

Лабораторная работа

Информатика, кибернетика и программирование

The laboratory of automatic control systems was established at the Instrument Building Department some decades ago. It was set up on the basis of a new trend in the field of applied mathematics. This trend of applied mathematics deals with an effective method of calculation of complicated control systems by means of computers.

Английский

2015-09-16

52.5 KB

0 чел.

КАЛУЖСКИЙ ФИЛИАЛ МОСКОВСКОГО ГОСУДАРСТВЕННОГО УНИВЕРСИТЕТА ИМ. Н.Э. БАУМАНА

Лабораторная работа по теме:

“Лаборатория систем автоматического управления”

(английский язык)

Для студентов 3 курса

                          Составители:  Журавлёва И.В.

                                                 Сидоренко Л.Г.

                       Рецензенты:    Созинова Э.А.

                                               Илюхина Т.Б.

                      Корректор:      Пронина О.В.

                     Отв. за выпуск: Титова Л.В.

Утверждено на заседании кафедры.

Протокол № ………от………………..1994 года 

Калуга, 1994г.

The laboratory of automatic control systems.

Part 1

  1.  Listen to the words and word – combinations given below, paying attention to their meaning: (1 phase)

 Прослушайте следующие слова и выражения, обращая внимание на их значение (1 такт)

  1.  automatic control systemsсистемы автоматического упровления;
  2.  applied mathematicsприкладная математика;
  3.  lab assignmentsлабораторные задания;
  4.  steady – state characteristicsустановившиеся характеристики;
  5.  oscillographосциллограф;
  6.  ammeterамперметр;
  7.  ascillatorгенератор;
  8.  amplifiersусилители;
  9.  computation meensвычислительные средства;
  10.  closedloop control systemsсистема управления с замкнутым контуром;
  11.  missileснаряды;
  12.  desk digital computer – настольная ЭВМ;
  13.  analogue computerаналоговые ЭВМ.

  1.  Pronounce the words and word – combinations from Ex. I after the speaker, imitating the correct pronuncation (2 phases)

   Произнесите слова и выражения из упр. I за диктором, подражая ему     в произношении (2 такта).

  1.  Pronounce the sentences with the new words after the speaker, imitating his/her pronunciation (2 phases)

      Повторите за диктором данные предложения с новыми словами подражая ему в произнашении (2 такта)

  1.  The laboratory of automatic control systems wae established at the Instrument Building Department some decades ago.
    1.  The trand of applied mathematics deals with an affective method of calculation of complicated control systems by means of computer.
    2.  The most common employed electronic devices 3rd year students  deal with aret: oscillographs, ammeters, different kinds of oscollators, amplifiers and other devices.
    3.  There are three types of computational means in the lab.
    4.  They are disk digital computers, electronic analogue computers, ect.

  1.  Read the text sentence by sentence after the speaker, paying attention to your pronunciation (2 phases)

 Прочтите текст по предложениям за диктором, обращая внимание на произношение (2 такта)

Text

The laboratory of automatic control systems was established at the Instrument Building Department some decades ago. It was set up on the basis of a new trend in the field of applied mathematics. This trend of applied mathematics deals with an effective method of calculation of complicated control systems by means of computers.

According to the curriculum third – year students are to carry out lab assignments working in the lab four hours a week. The whole course of lab training is divided into three steges.

During the first stage of lab training students are requised to study elements of control system and to analyze their steady – state characteristics. While working in the lab students are trained to operate all the devices the lab is equipped with. The most common employed electronic devices third – year students deal with are: oscilographs, aemmeters, different kinds of oscillators, amplifiers and other devices.

The second stage of lab training is develed to the analysis of dynamic properties of control systems. Students are to make computations of simple closed – loop control systems. The functioning of complex technical means is paid much attention to.

Finally at the third stage of lab training students study methods of computation of sophisticated control systems. Such systems ere used for control of space vehicles, missiles end other moving objects.

There are students get to know three types of computational means in the lab. They are: 1. Desk digital computers of the type “Electronics 50 C”, 2. Electronic analoque computers – “M – 7”, 3. The computational center which comprises computers of the type “M – 400”, “M – 600”, “M – 4030”.

The advanced programme of lab training provides students with good knowledge of their future speciality namely – Automatic Control Systems.

Constant up-dating of lab equipment gives ample opportunity for carrying out all kinds of research.

  1.  Give a positive or negative reply to the Speaker’s phrases making  use of the text (3 phases):

 Согласитесь или опровергните утверждения диктора. Воспользуйтесь моделью ответа:

Model:  “Yes, you are right”              “Да, Вы правы

 “No, you are wrong”             “Нет, Вы неправы

  1.  The laboratory of Automatic control systems was set up on the basis        of a new trendin the field of applied mathematics.
    1.  The use of computers is the backbone of students’ lab training.
    2.  The whole course of lab training is divided into two stages.
    3.  During the first stage of lab training students are to make computations of simple closed – loop control systems.
    4.  Finally students study methods of computation of sophisticated control systems.

  1.  Find cut sentences from the text which can be answers to the following questions (4 phases):

 Найдите в тексте и прочтите предложения, являющимися ответами на следующие вопросы (4 такта)

  1.  What department was the lab of automatic control system established at?
    1.  What does the trend of applied matematics deal with?
    2.  What are third – year students to do according to the curriculum?

4. When do students study elements of control systems and analyze their characteristics?

5. What are the most common employed electronic devices third-year students deal with?

6. What the second stage of lab training devoted to?

7. Where are sophisticated control systems used?

8. How many types of computational means are there in the lab?

9. What does the advanced programme of lab training provide students with?

10. What opportunity does lab equipment give to the students?

Switch off the tape recorder.

Выключите магнитофон

Part II

  1.  Speak about the laboratory of automatic control systems making use of Ex. 6 as a plan.

Расскажите о лаборатории систем автоматического управления, используя упр. 6 в качестве плана.

  1.  If you failed to make up a story? Do the labwork once again.

(Если Вы не готовы к рассказу, выполните ЛР еще раз)

The labwork is over.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

51903. Технологии проектирования урока изобразительного искусства. Организационные и методические требования к структуре урока изобразительного искусства 58.7 KB
  Организационные и методические требования к структуре урока изобразительного искусства Как строится урок изобразительного искусства Чтобы разработать план конкретного урока определить его цель и задачи учителю нужно четко представлять место данного урока в содержании курса. Для этого он должен определиться в выборе программы; составить календарнотематический план исходя из конкретных условий разный тип школ различное количество часов разная обеспеченность средствами обучения; точно определить цель урока вычленить главные...
51905. Кредитно – денежная система. Монетарная политика 48.5 KB
  Функции центрального банка: разработка и реализация денежно – кредитной политики; эмиссия и изъятие денег из обращения; хранение золотовалютных резервов страны; выполнение кредитных и расчётных операций для правительства; контроль за деятельностью коммерческих банков и т. функция замещения наличных денег кредитными операциями. Процесс создания денег. Денежный мультипликатор Предложение денег на денежном рынке увеличивается или уменьшается в результате деятельности коммерческих банков за счет так называемых кредитных денег.
51906. Психологический анализ урока 38 KB
  В ходе анализа рассматривается насколько урок соответствует уровню подготовки учащихся и их интеллектуальному развитию. Анализируются психологическая природа усвоения учебного материала развития интеллектуальной активности обучаемых в учебном процессе соответствие приемов и способов работы возрастным и индивидуальнопсихологическим особенностям учащихся. критерии Психологическая цель урока: 1 проектирование развития учащихся в пределах изучения конкретного учебного предмета и конкретного урока; 2 учет в целевой установке урока...
51911. Финансовые отношения предприятия с бюджетом 44 KB
  Налоги – это обязательные платежи взимаемые государством с юридических и физических лиц в государственные или местные бюджеты. По методу установления налоги подразделяются на: Косвенные – налоги устанавливаемые в виде надбавки к цене или тарифу НДС акцизы. Прямые налоги – устанавливаются на доход или имущество налогоплательщика. В зависимости от органов власти устанавливающих налоги выделяют: 1 Государственные – это налоги которые разрабатывает правительство и которые зачисляются в центральный или местные бюджеты налог на прибыль на...