94849

The Titanic principle has not done humanity good

Доклад

Иностранные языки, филология и лингвистика

Titanic was a British passenger liner that sank in the North Atlantic Ocean on 15 April 1912 after colliding with an iceberg during her maiden voyage from Southampton, UK to New York City, US. The sinking of Titanic caused the deaths of more than 1,500 people in one of the deadliest peacetime maritime disasters in modern history.

Английский

2015-09-17

28 KB

0 чел.

The Titanic principle has not done humanity good

Titanic was a British passenger liner that sank in the North Atlantic Ocean on 15 April 1912 after colliding with an iceberg during her maiden voyage from Southampton, UK to New York City, US. The sinking of Titanic caused the deaths of more than 1,500 people in one of the deadliest peacetime maritime disasters in modern history. So, the myth of Titanic that it is unsinkable was tragically disproved. Titanic was the largest ship afloat at the time it entered service. The ship could carry 3547 people (crew – 885; first class -416; second class – 162; third class, 262). The number of lifeboats on board a ship was 1, 178. It was enough for the first three classes, whereas many members of the crew and other passengers had no chance of survival in case of emergency. On its maiden voyage, the ship carried 2, 223 passengers, but there were lifeboats for 1, 178 people. Theoretically, 1,045 people were deprived of any help in case of emergency.

But: at first, passengers were reluctant to leave the ship in small boats. Lifeboat 1 carried only 12 people instead of 40 on what it was counted. The first lifeboat launched carried 28 people instead of 65. Only 2 of the 18 launched boats returned to rescue others. One more distressing circumstance is the ship carried more boats than it was required by the British Board of Trade Regulations.

The insufficient boats’ theory includes such meanings as:

- The ship carried fewer boats than it needed.

- The ship carried lifeboats for half of her capacity.

- The delay in launching lifeboats was fatal.

- The first lifeboat was launched in an hour after the collision.

- Initially, passengers were reluctant to heave the ship in lifeboats.

- The Titanic was considered to be unsinkable.

What about saved, the most vulnerable groups were Third Class children and women. They failed to use their right to leave the ship first. Priorities were given to female passengers in first class. So, 75 per cent of women and only 20 per cent of men were saved.

Can women be blamed for accepting priorities? For example, there were only 4 men of 23 people on lifeboard 6. It hurt women to leave men on board a ship. They realized the depth of human tragedies when children were left fatherless and families separated forever. If it were not the protocol they might have shared the fate of those men who were forced to stay without any hope. The survivors in the water had a right to use this last hope. They knew that there was room in the boats for many more survivors. It is very important to taking care and be gentlemen even in such situations. And we can see there were many human and brave men who sacrificed their own lives for rescue women and children.

But also we got to know that in matters of life and death people cannot be segregated. It was like the Day of Judgment for those people on the Titanic. They had to choose between life and death. Some rushed into the boats, others plunged into the sea for survival. Safety should be given priority for all passengers without exception. From the very moment of launching the lifeboats, it was unreasonable to leave them partially loaded with people. Human nature was revealed from both positive and negative sides.

This horrible tragedy taught us a good deal: people ought not to dare to neglect danger to other’s life and one main reason is that nobody can guess what may happen.

 


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

72366. Логика: Учебно-практическое пособие 1.08 MB
  Цель курса логики в системе образования наряду с вышеотмеченной мировоззренческой состоит в том чтобы полученные знания позволили: 1 лучше ориентироваться в функциях выполняемых различными элементами разговорного и научного языка в различных коммуникативно-познавательных ситуациях...
72367. ПРОГРАММИРОВАНИЕ НА АЛГОРИТМИЧЕСКОМ ЯЗЫКЕ БЕЙСИК С ЛАБОРАТОРНЫМ ПРАКТИКУМОМ 352 KB
  Большие и маленькие буквы в именах и операторах воспринимаются компьютером одинаково т. Операторы языка Оператор является основной единицей программы и выполняет какое-то элементарное действие. Во многих версиях Бейсика операторы в программе нумеруются.
72368. Теоретическая информатика. Архитектура ЭВМ 1.56 MB
  Настоящее время характеризуется всё возрастающим процессом информатизации общества –- созданием развитием и всеобщим применением информационных технологий –- совокупности технических средств и методов компьютерной обработки хранения передачи и использования информации.
72369. Друга іноземна (французька) мова: Методичні рекомендації 824 KB
  Мета методичних рекомендацій до самостійної та індивідуальної роботи - допомогти студентам, які почали вивчати французьку мову, раціонально розподілити програмний навчальний матеріал, правильно організувати самостійну роботу, ефективно застосовувати набуті знання й навички під час виконання індивідуальних завдань творчого характеру.
72370. Цифровая обработка сигналов: Лабораторный практикум 3.88 MB
  Информативным параметром сигнала может быть частота сигнала центральная частота и ширина полосы сигнала если сигнал широкополосный период повторения сигналов и т. Обработка зашумленного сигнала имеет целью обнаружение сигнала и определение информативных параметров.
72371. Психология и педагогика: Учебно-методический комплекс 1.24 MB
  Ознакомление с основными направлениями развития психологической и педагогической науки; овладение понятийным аппаратом, описывающим познавательную, эмоционально-волевую, мотивационную и регуляторную сферы психического, проблемы личности, мышления, общения и деятельности, образования и саморазвития...
72372. Общая социология 5.8 MB
  Наряду с хрестоматийным ставшим уже классическим материалом в учебнике представлена трактовка наиболее актуальных вопросов социологии дано их авторское видение в полемике с иными точками зрения. Однако логика структура и содержание учебника являются результатом авторского видения предмета социологии и ее специфики.
72373. Основи діловодства: Навчально-методичний посібник 512 KB
  На практичному занятті розширюються, поглиблюються й деталізуються знання, отримані студентами на лекції та в процесі самостійної роботи, і спрямовуються на підвищення рівня засвоєння навчального матеріалу, прищеплення умінь і навичок, розвиток логічного мислення та усного мовлення студентів.
72374. Социология: Учебное пособие 2.02 MB
  В них рассматриваются наиболее значимые с точки зрения жизни современного общества проблемы: особенности социальной жизни и ее базисные элементы общество как социальная и социетальная система социальная структура общества и ее изменения культура личность и ее различные теории семья...