94851

The postmodern is too sophisticated due to diversity and technological innovations

Доклад

Иностранные языки, филология и лингвистика

Speaking on the given topic I will argue that postmodern is indeed too sophisticated and diversity along with technological innovations have much to do with this fact. Therefore in order to see this it is necessary to understand post modernistic approaches.

Английский

2015-09-17

186.76 KB

0 чел.

The postmodern is too sophisticated due to diversity and technological innovations.

Speaking on the given topic I will argue that postmodern is indeed too sophisticated, and diversity along with technological innovations have much to do with this fact. Therefore, in order to see this it is necessary to understand post modernistic approaches. In our everyday life we deal with the concept of constant changes influencing society, culture and media. Post modernistic concept is a cultural concept that explores deconstruction and reconstruction of cultural realities. It’s a school of thought or a tendency in contemporary culture which rejects modernism, characterized by the rejection of objective truth and global cultural narrative. It emphasizes the role of language, power relations, and motivations. It attacks the use of sharp classifications such as male versus female, white versus black, and imperial versus colonial.

In 1949, the term postmodernism was used to describe dissatisfaction with modern architecture, which led to the post-modern architecture movement that is marked by the re-emergence of surface ornament, reference to surrounding buildings in urban architecture, historical reference in decorative forms, and non-orthogonal angles.

Subsequently, the term 'post-modernism' was applied to the movements that reacted against modernism in art, music, and literature and are typically marked by revival of traditional elements and techniques. The movement of post-modernism began with architecture, as a response to the perceived blandness, hostility, and utopianism of the modern movement. Modernism was criticized for being focused on the pursuit of a perceived ideal perfection, and an attempted harmony of form and function. The critics of modernism argued that the attributes of perfection and minimalism themselves were subjective, and pointed out anachronisms in modern thought. In my opinion this resulted into diversity and sophisticated approach.

Definitive post-modern architecture such as the work of Michael Graves rejects the notion of a 'pure' form or 'perfect' architectonic detail. Instead it conspicuously draws from all methods, materials, forms and colors available to architects. The said is possible only thanks to technological innovations. Post-modernist architecture favors personal preferences and variety (i.e. diversity) over objective, ultimate truths or principles. In fact, it is this atmosphere of criticism, skepticism, and emphasis on difference over and against unity that distinguishes many post-modernists.

St. Coletta School by Michael Graves & Associates

Netherlands National Automobile Museum

Michael Graves 20th Anniversary Tea Set


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

62684. Склад числа 9. Написання цифр. Порівняння чисел у межах 10. Складання прикладів на додавання. Вимірювання довжини відрізків 324.56 KB
  Розглянути всі варіанти складу числа 9 вправляти учнів у засвоєнні складу числа вчити складати приклади на додавання на основі складу числа. Перша зупинка Живі числа. Гра Живі числа Діти отримують бейджик...
62685. Внеклассное занятие по математике в 3 классе «математический турнир» 75.54 KB
  Ключевые компетенции Здоровьесберегающая компетенция Профессиональная компетенция Общекультурная компетенция Коммуникативная компетенция Применяемые технологии Технология модульно-блочного структурирования содержания материала.
62689. Уменьшаемое, вычитаемое, разность 28.77 KB
  Надо помочь им дополнить их записи найти числа которые они не записали составить равенства и прочитать их. Рассмотрите рисунок подберите числа в окошки так чтобы полученные выражения соответствовали рисунку.
62690. Вычитание. Название компонентов и результата действия 20.04 KB
  Педагогические технологии: личностно-ориентированного обучения; объяснительно-иллюстративного обучения; словесной продуктивной и творческой деятельности; педагогика сотрудничества учебный диалог учебная дискуссия...
62691. Урок математики в классах КРО и ККО 26.39 KB
  Особенности урока математики обусловливаются специфическими особенностями учебного предмета его целями и задачами составом учащихся и общими задачами классов КРО и ККО. Уроки математики одновременно с вооружением учащихся математическими знаниями...
62692. Деление по содержанию и на равные части 20.71 KB
  Познакомить детей с делением по содержанию и на равные части; повторять действия сложения вычитания умножения. Вы заметили что мы с вами повторили 3 действия А сколько всего действий вы знаете А какое действие мы не назвали Правильно деление.