94911

MANAGEMENT IN MULTINATIONALS

Доклад

Менеджмент, консалтинг и предпринимательство

The larger enterprises like IBM British Petroleum and Mobil Oil have subsidiaries in sixty to eighty countries. This is not so in some countries like Brazil where people prefer to beat around the bush more. In such countries the European or American manager must be patient or else he will come away from a deal empty-handed.

Английский

2015-09-18

16.49 KB

5 чел.

MANAGEMENT IN MULTINATIONALS

If asked to define a multinational most people would say that it is a company doing business in more than one country. Many experts, however, would not be satisfied with this definition. They believe that it does not indicate the size and scale of the multinational's activities. To be a 'true' multinational, they say, an organisation should operate in at least six countries and have no less than 20% of its sales or assets in those countries. In addition, it should 'think internationally'. That is to say, the management should have a 'global perspective'. It should see the world as inter-related and inter-dependent.

The size and international organization of some multinationals is impressive. The larger enterprises, like IBM, British Petroleum and Mobil Oil, have subsidiaries in sixty to eighty countries. Some, like Heinz, Singer and Exxon, get more than half their profits from overseas business. Multinational managers will spend much of their time working overseas. They will, therefore, be living and working in a strange environment. They will have to deal with people who have a different language, customs, religion and business practices. They will find that they cannot do things the way they did at home.

Managers working abroad need various skills. Clearly, it is a great advantage if they know the language of the country they are working in. But this is not the most important requirement. A recent study has shown that they need, above all, these qualities: human relations skills, an understanding of the other culture and the ability to adapt.

Human relations skills are vital because, to be effective, the manager must persuade local staff to cooperate with him. Some Asian executives described how they felt about American managers, after working with them for some time. The executives were from Taiwan, the Philippines and India. They suggested that the American managers sometimes had an attitude of intellectual and cultural superiority. They seemed to be 'know-it-alls'. And they tried to impose their way of life on local workers. The Americans needed to lose those attitudes. They had to be more willing to learn from their fellow workers, and to treat them as 'partners'.

Differences in culture are important when a manager is negotiating in a foreign country. For instance, many Europeans and Americans like to get to the point quickly when negotiating. This is not so in some countries, like Brazil, where people prefer to beat around the bush more. They take their time, trying to create a relationship of trust. In such countries, the European or American manager must be patient, or else he will come away from a deal empty-handed. In Japan, there are often long silences during negotiations - especially if things are not going smoothly. European and American executives tend to react in the wrong way when this happens. They make a concession or talk in an over-eager way, so that they lose ground in the discussions.

МИГКУ

Finally, those working abroad must remember that a deal is not always a deal. In some countries, a person may say 'yes' to a proposal simply to be polite, or agreeable. Even written contracts, in some areas, may not be worth much.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

4320. Маркетинговый план развития сайта турфирмы 74.5 KB
  Маркетинговый план развития сайта турфирмы Стратегический план фирмы определяет, какими именно производствами она будет заниматься, и излагает задачи этих производств. Теперь для каждого из них предстоит разработать собственные детализированные план...
4321. Создание бизнес-сайта компании 389.5 KB
  Создание бизнес-сайта компании Цель — ответить на множество вопросов, которые чаще всего интересуют руководителей компаний, когда они встают перед необходимостью создания коммерческого веб-сайта фирмы. В частности, рассматриваются вопросы поста...
4322. Интернет как инструмент PR-деятельности: социологический анализ (оценка эффективности сайтов вузов г. Твери как средства связей с общественностью) 16.02 KB
  Интернет как инструмент PR-деятельности: социологический анализ (оценка эффективности сайтов вузов г. Твери как средства связей с общественностью) Существенной особенностью современных процессов глобализации является рост масштабов применения новых ...
4323. Стратегия выбора системы управления сайтом: сравнение систем по формальным параметрам 33.5 KB
  Стратегия выбора системы управления сайтом: сравнение систем по формальным параметрам Введение В статье речь пойдет о выборе системы управления для коммерческого Web-сайта. В настоящее время утверждение о необходимости разработки Web-сайта компании,...
4324. Разработка текстовой версии персонального сайта студента 420.5 KB
  Учебная цель: Провести сбор вспомогательной информации. Получить практические навыки работы в виртуальной среде. Оценить свои возможности по созданию html-страничек. Изучить основы работы с тегами. Программное обеспечение для выполнения лабора...
4325. Модификация сайта студента с использованием графики 99 KB
  Цель работы: Получить практические навыки работы в виртуальной среде. Создать каркас сайта пользователя с использованием изображений. Изучить основы организации форм в HTML. Программное обеспечение Дя выполнения лабораторной работы необходимо следую...
4326. Модификация персонального сайта студента с использованием CSS 96.5 KB
  Цель работы: изучение и применение каскадных таблиц стилей (CSS) при оформлении (разметке) Web-страниц, формирование умений разметки страниц с помощью блоков (DIV) и CSS Порядок выполнения работы: Ознакомиться с заданием на выполнение лабораторной р...
4327. Язык Javascript и его модификации 147.97 KB
  Язык Javascript и его модификации. HTML+JavaScript Начиная изучать web-технологии, Вы узнали, что все web-документы создаются с помощью языка HTML, который не является языком программирования, а лишь языком разметки гипертекстовых документов. Тепер...
4328. Модификация персонального сайта студента с использованием Javascript 113.5 KB
  Цель работы: Получить практические навыки работы в виртуальной среде. Изучить основы языка JScript. Программное обеспечение Для выполнения лабораторной работы необходимо следующее ПО: Редактор HTML документов (желательно HomeSite 4.5 и выше)...