94913

LEADERSHIP

Доклад

Менеджмент, консалтинг и предпринимательство

When psychologists and other researchers first studied leadership they tried to find out if leaders had special personal qualities or skills. In time it became clear that there was not a set of qualities distinguishing leaders from non-leaders.

Английский

2015-09-18

16.75 KB

0 чел.

LEADERSHIP

Leadership is needed at all levels in an organization. As Peter Drucker says, 'Leadership is the lifting of a man's vision to higher sights, the raising of a man's performance to a higher standard, the building of a man's personality beyond its normal limitations.'

When psychologists and other researchers first studied leadership, they tried to find out if leaders had special personal qualities or skills. The results of their research were disappointing. In time, it became clear that there was not a set of qualities distinguishing leaders from non-leaders. Some studies had suggested, for example, that leaders were more intelligent, more self-confident, had better judgement etc. than other people. But, it was pointed out, many people with these traits do not become leaders. And many leaders do not have such traits! It is generally agreed now that you cannot say a person is a leader because he/she possesses a special combination of traits. All you can say is that some qualities, like above-average intelligence and decisiveness, are often associated with leaders. An important analysis of leadership has been made by Fred Fiedler, Professor of Psychology and Management at the University of Washington. He has identified two basic leadership styles: Task-motivated leaders 'tell people what to do and how to do it.' Such leaders get their satisfaction from completing the task and knowing they have done it well. They run a 'tight ship', give clear orders and expect clear directives from their superiors. This does not mean that they show no concern for other people. But their priority is getting the job done.

Relationship-motivated leaders are more people-oriented. They get their satisfaction from having a good relationship with other workers. They want to be admired and liked by their subordinates. Such leaders will share responsibility with group members by encouraging subordinates to participate in decisions and make suggestions.

Throughout his work, Fred Fiedler emphasized that both styles of leadership could be effective in appropriate situations. There was no best style for all situations. Effective leadership depended on matching the leader to the task and the situation.

In a book called The Winning Streak, the authors studied leadership in some top British companies. The managers of those companies believed that effective leadership was a crucial factor in their organisations' success.

The authors were able to identify some characteristics of the chairmen and chief executives of the companies, which made them good leaders: firstly, the leaders were 'visible'. They made regular visits to plants and sites, toured round their companies and talked to employees. Leaders made their presence felt.

Besides being visible, the leaders of these top companies provided a 'clear mission'. In other words, they knew where the organization was going and persuaded staff to follow them. Sometimes, they spelled out the mission in a written statement.

МИГКУ

Finally, successful organizations have clear values. And it is the job of the leader to show what they are. Thus, the leader is not only someone who 'lifts a man's vision. He/She must also protect and promote the organization’s values.


 

А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

13774. Методы решения иррациональных уравнений 113.5 KB
  Методы решения иррациональных уравнений. I Метод возведения в четные степени неравносильный переход нужна проверка и нечетные степени равносильный переход. II Уравнения вида решаются следующим образом. Уравнению вида соответствует равносильная система ...
13775. Методы решения логарифмических неравенств 33.5 KB
  Методы решения логарифмических неравенств. 1 Уравнения вида решаются следующим образом. Уравнению соответствует равносильная система 2 Уравнения вида решаются следующим образом. Уравнению соответствует равносильная система 3 Уравн
13776. Методы решения неравенств, содержащих знак модуль 121 KB
  Методы решения неравенств содержащих знак модуль. I Неравенства вида решаются следующим образом. Если то решений нет Если то Если то неравенству равносильна система II Неравенства вида решаются следующим образом. Если то решений нет Если то решени
13777. Методы решения показательно-степенных уравнений 25 KB
  Методы решения показательностепенных уравнений. 1 Уравнения вида решаются следующим образом. Уравнению соответствует пять случаев: – обязательно проверка. – обязательно проверка. – обязательно проверка. – обязательно проверка....
13778. Методы решения показательных уравнений 23 KB
  Методы решения показательных уравнений. 1 Уравнения вида решаются следующим образом. Если следовательно тогда Введем замену. Пусть тогда...
13779. Методы решения тригонометрических уравнений 435 KB
  Методы решения тригонометрических уравнений. 1 Решение простейших тригонометрических уравнений. По определению арифметического квадратного корня перейдем к равносильной системе уравнений. Ответ: 2 Решение тригонометрических уравнений раз...
13780. Методы решения уравнений высших степеней 442.5 KB
  Методы решения уравнений высших степеней. I Решение уравнений с помощью деления в столбик. Очевидно корень уравнения Очевидно корень уравнения Ответ: 5;2;3;4 II Возвратные уравнения и к ним сводящиеся. Уравнение называется возвратным если в нем ко...
13781. Методы решения уравнений, содержащих знак модуль 89 KB
  Методы решения уравнений содержащих знак модуль. I Уравнения вида решаются следующим образом. Если то корней нет. Если то уравнению соответствует уравнение Если то уравнению соответствует равносильная совокупность II Уравнения вида решаются следующим...
13782. АЗБУКА ПРАВА 821.5 KB
  Каждая отрасль знаний, как бы она ни была сложна, имеет в своей основе некоторые начальные, первичные данные. Кирпичики, из которых складывается многоэтажное здание науки. Иными словами, - в каждой науке существует своя азбука